Al die bloggers staat het super leuk, maar ik denk dat ik eruit ga zien als een van de witte wieven.
Een ontbijt met chips en een blikje cola zero vanille is bij mij het enige wat helpt tegen een kater.
Dit soort jurken vind ik altijd heel leuk bij anderen, maar elke keer als ik het dan probeer lijkt het net of ik zoān ouderwets gewaad draag
Met een kater heb ik altijd alleen maar zin in chips, liefst zoveel mogelijk.
Is het raar als ik de bbq voor mijn verjaardag zonder vlees doe? Mijn vriendinnen eten wel vlees.
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Ik denk dat ājouw feestjeā hier wel van toepassing is
Ja dat is waar! Maar ik kan me ook voorstellen dat sommige meiden gewoon hamburgers willen ipv aubergineplakken, dus ik wilde even de stemming peilen
AH heeft lekkere vegaburgers voor op de bbq en Lidl heeft ook hun bbq assortiment weer. Vooral de filetlapjes zijn universeel geliefd heb ik het idee.
Wat @Truitje zegt.
Ik zou ook niet verwachten als ik zou weten dat mijn vriendin vegetarisch eet, dat ik daar dan vlees zou krijgen. Eet zelf niet vegetarisch, maar heb wel meerdere vriendinnen die dat doen en als ik met hen of bij hen eet, eet ik ook vegetarisch. Klaar, is niet eens een vraag.
@Luzarl Als bonus krijg je mijn recept voor satĆ© er nog bij Heeft het heel goed gedaan bij omniās op de bbq afgelopen weekend!
Vega sate recept, indonesische stijl
1 blok tempeh in blokjes of 2 pakken vega kipstukjes
Voor de marinade:
1 eetlepel uienpoeder
1 eetlepel knoflookpoeder
1,5 theelepel gemalen koriander
0,5 theelepel gemalen komijn
0,5 theelepel gemberpoeder
0,5 theelepel laos
6 eetlepels ketjap manis
1,5 theelepel citroensap
1,5 theelepel suiker
beetje zwarte peper
1 eetlepel zonnebloemolie
Gewoon alles mengen en marineren en dan op spiesjes rijgen. Marineren hoeft ook niet heel lang, 30 min is voldoende, langer is lekkerder.
Ik maak altijd een pot van de droge ingredienten en dan hoef ik er alleen maar de olie, ketjap en citroensap bij te doen als ik wat wil eten.
Ik zou zelf op voorhand wel even balen (love de smaak van BBQ vlees), maar zou snel kunnen schakelen en er alsnog van genieten
Gewoon niks zeggen en ze stiekem vleesvervangers voorschotelen
Maar het is toch geen big deal om iets anders te eten dan wat je verwachtte? Het is haar feestje dus dan eet je toch gewoon wat er is en dat weten gasten ook lijkt me, daar hoef je van tevoren toch geen verwachtingen bij te hebben?
Hm ja maar als je weet dat je vriendin vegetarisch eet dan verwacht je niet dat zij vlees gaat maken neem ik aan? Ook al is het een BBQ. Ik zou daarbij gewoon zoiets hebben van dat is het probleem van de gasten, ik vind het geen taak van @Luzarl om moeilijke eters mentaal voor te bereiden op vegetarisch eten tbh. Wel naar als je daarvan in paniek raakt uiteraard.
Maar dan zeg je toch gewoon dat het eten āvega bbqā is en dan is er niets aan de hand toch?
Ik krijg echt de kriebels van wat hier gezegd wordt. Je wordt uitgenodigd op iemands verjaardag en krijgt daar gratis eten. Thatās it. Wees blij en dankbaar.
Het gaat me niet om hoe het gezegd wordt. Maar wat er gezegd wordt.
Haha ja dit is eigenlijk wel gek. Dat je dit ook echt niet kan maken, en andersom wel natuurlijk. Snap het goed hoor en ben ook allergisch voor van die vleesminnende mensen die dan zeggen ānOu Ik KAn gEeN gROenTe eTENā (groente zijn natuurlijk geen levende dingen) maar als je het omdraait is het argument ājouw feestjeā dus eigenlijk niet zo geldig
Het verschil is dat vegetariƫrs en veganisten over het algemeen weten wat ze bij een bbq kunnen verwachten en het of navragen of zelf iets meenemen. Ik denk ook dat er een verschil is tussen het weglaten van iets ( vlees) en het opdringen van iets.
echt, ik verwacht bij mijn vegetarische vrienden echt geen vlees, ook niet bij een bbq, en misschien is het wel een beetje raar maar ik associeer een bbq niet meteen met hele lappen vlees en aardappelsalades.