Ik vind het idd ook iets anders. Achter vegetarisch eten zit ook vaak een idee, bijvoorbeeld dierenleed. Ik vind het dan niet van iemand te verwachten dat hij/zij alsnog vlees gaat kopen voor anderen als het idee erachter is dat ze niet willen meewerken aan meer dierenleed.
Ligt er denk ik aan hoe het normaal gaat als je met die vegetarische vrienden eet. Als je normaal wel vega hebt en nu ineens niet, dan is het raar als je het niet zegt (zelfde voor een vegapersoon die normaal wel vlees maakt en nu niet). Als je normaal ĂŒberhaupt niet met die vrienden eet, dan geven ze vast zelf aan dat ze vega zijn en vragen ze of ze iets mee kunnen nemen.
In mijn kennissenkring is het trouwens wel opvallend dat vegetariërs nooit echt klagen als ze hun eigen eten moeten meenemen naar een bbq of picknick, terwijl vleeseters daar juist wel over klagen
Haha ja nee het is natuurlijk ook echt iets anders, dat bleek toch ook wel uit mân berichtje dat ik dat vond? Maar vond de vergelijking die @HvO maakte wel grappig omdat je âm andersom dus echt niet kan maken
Waaruit bestaat jouw âoutputâ op je werk?
- Offline teksten (bijvoorbeeld beleidsteksten of rapporten)
- Online teksten (bijvoorbeeld teksten voor op een website)
- Iets met cijfers (excel-bestanden, begrotingen etc.)
- Iets met stilstaande of bewegende beelden (fotografie, posters ontwerpen etc.)
- ICT-producten die niks met beeld of tekst te maken hebben.
- Een dienst (bijvoorbeeld een knipbeurt of consult)
- Klant helpen met het verkrijgen van een product of dienst (bijvoorbeeld helpen afrekenen, bezorgen of serveren)
- Anders
0 stemmers
Je eerste interpretatie is juist, maar het gaat dan meestal niet om iets dat georganiseerd is door 1 persoon, maar meer âwe gaan met zân allen barbecuen en een paar mensen doen boodschappenâ. Als er dan vegetariĂ«rs boodschappen doen, dan kunnen vleeseters wel vlees meenemen. Ze vinden het wel onzin dat dat âmoetâ omdat ze het bij de standaardboodschappen vinden horen. Meestal is er trouwens wel van alles wat hoor.
Nouja als je met zân allen bbqât en de helft eet vlees en de andere helft eet vega en toevallig doet de vega helft boodschappen dan is het toch niet mega gek om er vanuit te gaan dat zij ook wat vlees meenemen? Dat doen andersom de vleeseters ook voor de vegaâs? Of zeg ik nu iets heel raars? Ben helemaal voor meer vega en je hoeft echt niet altijd vlees te eten maar is het dan heel gek om wel vlees mee te nemen als je daar zin in hebt?
Edit: ik snap trouwens dat als je veganist bent of vega omdat je heel erg tegen dierenleed bent dat je je dan niet comfortabel voelt bij het kopen van vlees. Maar ik heb veel vrienden die of flexi zijn of het voornamelijk doen voor hun eigen gezondheid of het milieu en dan is dit nooit een probleem
Informatie in kinderen hun hersenen Hoop ik dan maar.
Nee helemaal niet raar, dat is ook wat er bijna altijd gebeurt hoor! Maar als het om de een of andere reden anders loopt, dan klagen de vleeseters meestal harder dat ze zelf nog even iets moeten halen dan de vegetariërs
Ziet er wel uit als handige nachtjapon voor als ik weer keertje in het ziekenhuis lig. Maar verder? Nee haha.
oh, ik trek dat soort mensen zo slecht.
Haha, grappig dat je dat zegt want die vergelijking met ketchup heb ik toen ook gebruikt met een groep zeikende vleeseters. Dan merk je meteen wie er graag koken want je hebt altijd zoân hark die dan roept âdan doe je dat toch lekkerâ .
Ja sorry ik vind dit veel te vrijblijvend hoor. Ja, we leven in een maatschappij waarin je op dit gebied vrij bent om je eigen âpersoonlijkeâ keuze te maken. Dat betekent alleen niet dat beide keuzemogelijkheden even goed zijn. Geen vlees is gewoon beter dan wel vlees eten, zo simpel is het. Bovendien: hoe persoonlijk is een keuze als het gevolgen heeft voor de hele maatschappij?
Vlees opdringen aan een vegetariër is echt niet te vergelijken met vega eten opdringen aan een omnivoor. Ten eerste: vlees is maar één van de vele dingen die een omni eet, als je toevallig bij deze ene maaltijd dat ene element niet krijgt is er helemaal niks aan de hand. Ten tweede: mensen hebben ontzettend goede, principiële redenen om vegetarisch te eten. Ik heb nog nooit in mijn leven een weloverwogen principieel argument gehoord om wel vlees te eten. De enige argumenten die ik daarvoor hoor hebben te maken met het feit dat mensen vlees lekker vinden of gewend zijn om het te eten (bijvoorbeeld bij een barbecue).
En come onnnn we hebben het hier over een barbecue waarvoor je uitgenodigd wordt, waar je gratis allemaal lekker eten voorgeschoteld krijgt. Hoe kun je dat nou weer opdringerig vinden? Dan heb je je prioriteiten echt niet helemaal op orde hoor.
Nouja ik kan mij daar dus niks bij voorstellen. Als dit voor iemand opdringerig voelt zou ik diegene alleen maar een enorme aansteller vinden.
Je hebt bovendien letterlijk dit getypt net:
Zoals ik al zei: die twee keuzemogelijkheden zijn niet even goed en deze vergelijking slaat daardoor nergens op. Ik zie vlees eten op zich al als geen rekening houden met anderen, omdat het een enorme impact op het klimaat heeft. En het lijkt me nogal paradoxaal om anderen te vragen rekening te houden met het feit dat jij geen zin hebt om rekening te houden met anderen.
Ik wil dit bericht 500 keer liken.
Ik zou gewoon vermelden dat het een vega bbq wordt, zo stel je het beeld dat ze hebben (vlees op de grill!) bij en geef je ze de kans om, als ze dat belangrijk vinden, tussen de middag extra plakje boterhamworst te eten in plaats van verdrietig te zijn omdat hun dagelijkse portie vlees wordt afgenomen.
Hahaha
Meiden sorry voor de discussie haha! Ik ga natuurlijk vermelden dat ik de bbq vega hou en als meiden dan in paniek raken eten ze âs middags maar een gehaktbal haha. Thanks voor alle input!
Ik denk dat in Italië wel anders is (was) dan in Nederland.
Ja vind ik ook haha. Ik vind ook dat er door vegaâs hier nu (maar eigenlijk wel in elke vlees-vega discussie) heftig wordt gereageerd op mensen die ook maar durven te suggerĂ©ren dat mensen misschien vlees willen eten (op een bbq).
Ik snap dat je zelf helemaal verlicht bent en dat het dan moeilijk voor te stellen is dat mensen een dier willen eten, maar denk dat je dan echt teveel vanuit jezelf of je bubbel denkt want heel veel mensen denken gewoon niet zo :â)
Maar het gaat hier om slechts een keer een BBQ toch? Dan vind ik het me persoonlijk lastig voor te stellen dat het voelt alsof je in je keuzevrijheid wordt beperkt als je als vleeseter dus eenmalig geen vlees eet. Heb zelf lang vlees gegeten en had dat 100% zeker geen probleem gevonden, beetje zoals wanneer je bij een vriendin gaat eten die toevallig niet van aardappels houdt terwijl jij er zelf dol op bent - ja dan eet je die dag dus waarschijnlijk geen aardappels.