Stel je persoonlijke vraag #8

Ik ben thuis blijven wonen om te sparen voor een huis, plan was ongeveer 1,5/2 jaar sparen. Het werd nieuwbouwhuis dus inmiddels 3,5 jaar verder… Spijt is een groot woord, maar het is niet zo fijn.

Edit: ik moet nog een halfjaar.

1 like

Ik zou koken voor mij en partner maar die sukkel is nog niet eens van werk vertrokken. Dus ik heb besloten dat ik maar ga bestellen. Wat gaat het worden?

• Pokébowl
  • Pizza

0 stemmers

Praat jij wel eens expres met een babystemmetje?

• Ja tegen m’n baby
  • Ja tegen vrienden/vriendinnen oid
  • Ja tegen m’n partner
  • Nee

0 stemmers

Tegen alle dieren die ik tegenkom.

55 likes

Heb het wel eens twee weken gedaan en ging prima, maar als je weer één warme douche neemt ben je die gewenning volledig kwijt haha. Maar ga er binnenkort maar weer eens aan beginnen.

Tegen mijn kat🤦‍♀️

10 likes

Waar zou dat met koud water 'af’douchen goed voor zijn dan en hoe koud is koud

1 like

Spuug jij je kauwgum uit op straat?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Ik douche meestal helemaal/grotendeels koud, alleen als ik heel moe ben of het al echt koud heb ga ik wel voor een warme douche (en dan dus ook niet laatste minuut koud).

1 like

Niet koud, wel lauw

Maak er drie maanden van en meld je hiervoor aan (je mag dan trouwens wel nog tweedehands kopen :smiley:)!

@Xiomara Ik weet dat ik het niet zou moeten doen, maar soms doe ik het uit automatisme (omdat ik het vroeger altijd deed zonder erbij na te denken), en als ik het dan gedaan heb besef ik het me pas. En ik ga het dan ook niet meer oprapen, dat gaat me dan toch te ver.

brb even koud douchen

14 likes

Tegen dieren, en mijn vriend en ik hebben een halve eigen taal ontwikkeld die vaak met babystem gesproken wordt :sweat_smile: We praten wel alleen zo als we alleen zijn, want ik zou ook instant cringen als ik het bij andere stelletjes zou moeten horen. Oja en m’n moeder praat ook vaak in babystem :joy:

1 like

Helemaal koud douchen is voor mij in ieder geval een stuk makkelijker aan te leren geweest dan warm met een “shock” moment van een minuut oid. Maar zou goed kunnen dat juist dat minuutje ook een goed effect heeft, weert dat eigenlijk niet.

1 like

Ik word nergens anders zo goed wakker van als koud afdouchen.

2 likes

Vind jij het oké als je buren dagelijks in hun eigen tuin blowen als jij dat altijd ruikt als je buiten bent?

• Ja hoor, doe ik zelf ook
  • Ja, prima
  • Mwoah, maak me er niet zo druk om dat ik me er echt aan stoor
  • Nee, zou ik niet bepaald prettig vinden
  • Nee, zou ik echt kut vinden, maar zou ik niks van (durven) zeggen
  • Nee, zou ik zo kut vinden dat ik er ook wat van zou zeggen
  • Nee, zou ik echt kut vinden, maar weet niet zo goed wat ik ermee zou doen

0 stemmers

Blow jij zelf in je eigen buitenomgeving? (anoniem)

• Ja, maar ik weet zeker dat ik daar niemand mee stoor
  • Ja, en ik heb er niet echt over nagedacht of ik daar iemand mee stoor
  • Ja, en het boeit me niet dat ik daar misschien iemand mee stoor
  • Nee, doe ik niet omdat ik er anderen mee zou storen
  • Nee, ik blow überhaupt niet/niet zo vaak/niet thuis

0 stemmers

Buurman van 2 deuren verderop doet dit, ik heb er dagelijks last van (ik eet graag in mijn tuin). Ik woon hier pas een half jaar, ik heb hem - als enige op dit rijtje - nog niet ontmoet en het zijn koophuizen. 6 tuinen en 2 appartementencomplexen zouden hier last van kunnen hebben, geen idee of ooit iemand eerder geklaagd heeft, maar ik weet wel dat de buren tussen ons in het ook heel vervelend vinden.

• Briefje in de brievenbus doen
  • Aanbellen, voorstellen en direct zeggen dat je er last van hebt
  • Aanbellen en voorstellen, eerst een poosje gedag zeggen tegen elkaar en daarna een keer klagen
  • Buren vragen of zij er ook last van hebben en of ze al eens geklaagd hebben
  • Samen met de buren klagen
  • Politie bellen
  • Suck it up, zeur niet, vrij land
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Als je een klantenservice belt, en je staat in de wacht, wat hoor je dan liever:

(Ik sta dus al 10min bij de MediaMarkt in de wacht, en die hebben een wachtmuziekje. Maar zodra die is afgespeeld, is het een minuut stil en daarna begint het pas weer opnieuw. Mega irritant)

• Een wachtmuziekje
  • De kiestoon
  • Een stem die vertelt hoe lang je nog moet wachten (je bent beller nummer 1)
  • Anders…

0 stemmers

Is er een vereniging van eigenaren? Als er af en toe vergaderd wordt zou dat wel een goed moment zijn om het gezamelijk ter sprake te brengen.

Nee, is er niet. Zijn ook maar 5 huizen, dit rijtje.

Ben je chagrijnig vandaag?

• Ja
  • Nee

0 stemmers