Stel je persoonlijke vraag #8

@kali en @babushkababy

Disclaimer 1: ik houd niet van elektronische muziek. Hedendaags, maar ook synthesizers van vroeger vind ik geinig, maar niet mijn smaak. Dus ik ben biased, dat geef ik toe.

Disclaimer 2: semantisch gezien, is muziek een kunstvorm met klanken, is een muziekinstrument een constructie om muziek mee ten gehore te brengen en is een muzikant iemand die muziek maakt en ten gehore brengt. Dus semantisch wordt er geen onderscheid gemaakt tussen verschillende instrumenten en muzikanten.

Disclaimer 3: ik zie dus iemand die produceert als een producer, iemand die dirigeert een dirigent, iemand die componeert een componist en iemand die musiceert via een muziekinstrument een muzikant.

Ik denk dat onze mening verschilt in of een laptop/pc een muziekinstrument is. Ik vind namelijk van niet. Ik zie een laptop als middel om geluiden uit muziekinstrumenten samen te voegen tot een geheel. Als je aan een FruityLoops, Logic of Ableton kan aangeven dat je een bepaalde toon wil horen met een bepaalde frequentie en een bepaald volume en dat het programma dat dan strak trekt en voor jou ten hore brengt, vind ik niet hetzelfde als je daadwerkelijk zelf die toon maakt met bijvoorbeeld een drumstel. En omdat ik een laptop niet als muziekinstrument zie, zie ik dat dus ook niet als muzikanten. En misschien is dit een ouwerwetse mening, maar daarom was ik benieuwd hoe anderen erover dachten.

1 like

Dit vind ik ook. En voor mij heeft dit niks te maken met of het wel of niet ‘echte’ muziek is die je voortbrengt. Elektronische muziek is voor mij net zo ‘echt’ als een vioolconcert.

Maar ik vind dat je om muzikant te zijn bepaalde fysieke skills nodig hebt. Als je muziek maakt met je laptop/pc is dit zeker mentaal gezien wel muziek maken, maar dat fysieke aspect ontbreekt (tenzij je heel ingewikkeld op een Ableton Push bezig bent of zo – zie jij dat dan ook niet als een instrument?) en voor mij is dat het grote verschil. Maar de grenzen zijn wel vaag.

Ik zie het op dit moment zo:
Als je ‘elektronisch’ een nummer naspeelt met puur je toetsenbord en je muis ben je eigenlijk aan het programmeren. Als je datzelfde nummer speelt op een gitaar, piano of viool, ben je muzikant.

En als je i.c.m. een keybordje aan je laptop of een Ableton Push werkt ben je eigenlijk een muzikant én programmeur.

1 like
  • Vlokken
  • Vruchten hagel
  • Chocolade hagel
  • Ik ben geen kleuter meer en eet alleen saaie boterhammen

0 stemmers

Gestampte muisjes :heart_eyes::heart_eyes:

Toen ik die op een beschuitje in Mn instastories had staan kreeg ik de vraag of het cocaĂŻne op brood was haha

46 likes

Gestampte muisjes zijn inderdaad nog beter. Zodat je tanden tenminste niet breken als je een hap van je beschuit neemt. Oh ja, hoort wel op beschuit, niet op brood.

3 likes

Pure hagelslag en pure Royal vlokken <3

2 likes

Kijk jij snapt het.

Goed: vlokken (melk, maar puur is ook goed), gestampte muisjes, hagelslag (geen xl), vruchtenhagel klassiek, de Ruijter.

Slecht: anijshagel, puur-wit hagelslag, bosvruchtenhagel, xxl hagelslag, gewone muisjes (omdat KEIHARD), tijgervlokken, krokovlokken en alle andere ongein van Venco. Chunks, Curls, extra grote vlokken.

6 likes

Dat is er zeker al

Verloedering.

https://indebuurt.nl/enschede/nieuws/opmerkelijk/grappig-je-kunt-nu-je-eigen-hagelslag-tappen-bij-de-albert-heijn~47302/

Ik hoop dat we geen ruzie krijgen maar deze old school vlokken zijn me favo:

image

43 likes

Iel dat vond ik vroeger lekker. Maar NOG erger was eetpapier, dat kon je ook op brood doen toch?

1 like

Kokoskoeken

• Lekker
  • Smerig

0 stemmers

Voor mij was het vroeger pas echt feest als dit op tafel kwam:

9 likes

Jezus nu heb ik echt ZIN in orinoco, maar de winkels zijn natuurlijk dicht :weary:

1 like

‘Los’ vruchtenhagel (love me some pure suiker op m’n brood), vlokken alleen met pindakaas. En gestampte muisjes inderdaad! Hagelslag vind ik altijd te compact ofzo? De chocoladesmaak komt veel beter over in vlokken.

1 like

Wikipedia zegt ja

De naam is trouwens een Nick El Son (@grace je fave) = geen boter beschikbaar maar dan gehusseld

10 likes

Lekker, maar niet superchill in combinatie met brood dus liever gewoon zo uit het pak m’n mond in.

5 likes

Jaa net als die plakjes chocola voor “op brood”

3 likes

Dat vond de visite van m’n ouders laatst toen ik een boterham met hagelslag at :woman_shrugging:t2::joy:

1 like

Ik heb dit ooit één keer gekocht omdat ik zo nieuwsgierig was maar ik vond het juist echt niet te eten.

Bebogeen

• Jaaaaaa
  • Nee
  • Nooit geprobeerd

0 stemmers

(bron: EO)
Wist jij dit (nog)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers