Stel je persoonlijke vraag #8

Een beetje behoefte aan bevestiging en veel aan ruimte/ tijd voor mezelf. Een hele dag bij elkaar vind ik al lastig. Heb dan het liefst dat ie een uur iig weg is of andersom.

Oja en ik zou wel traanbuisfillers dan willen. Heb niet per se wallen maar dat ziet er veel frisser uit.

1 like

Dan kook je inderdaad alsnog best uitgebreid door de week, wij koken wel elke dag en proberen regelmatig iets nieuws, maar doordeweeks is dat dan over het algemeen wel uit de ‘minder dan 30 minuten’-sectie van de kookboeken/sites/blogs :stuck_out_tongue:

1 like

Ja van mij ook! Echt een ontspanningsmoment en ook vaak bijkletsen met m’n vriend of juist lekker me-time.

2 likes

Het klinkt wel heerlijk. Hoe/wanneer beslis je wat je gaat maken?

1 like

Ik ga elke zaterdag naar de markt en koop een enorme hoeveelheid groenten en fruit. Verschilt per keer wat ik meeneem aan de hand van het aanbod. Vaak ga ik ook even langs de Turkse kraam voor olijven, verse kruiden en noten.

Eigenlijk heb ik dan al veel in huis en haal ik bij de supermarkt/toko eens I de zoveel tijd m’n voorraad en vleesvervangers.

Lang verhaal kort: ik heb zoveel in huis dat ik thuis vanalles kan maken en geïnspireerd wordt door wat ik nu weer mee heb genomen van de markt :slight_smile: Ik zit nu in de Koreaanse fase!

13 likes

Ik denk dat dit voor mannen sowieso anders is, die hebben geen vagina die dom gaat doen met schimmelinfecties etc als ze in aanraking is gekomen met zeep

24 likes

Wil dat zeggen dat je niet echt recepten volgt/gebruikt? Ik ben zelf (helaas) niet zo creatief. Ofwel gebruik ik recepten, plan ik en koop ik dus ingrediënten volgens die recepten. Ofwel koop ik een hele hoop dingen, maar wordt er veel slecht, omdat ik slecht gepland heb.

Voor bijvoorbeeld je Koreaanse fase heb je waarschijnlijk ook heel specifieke ingrediënten nodig, of niet? Of doe je dit ondertussen al zo lang dat je heel veel dingen al in huis hebt of er veel van kent?

1 like

Het lijkt me ook eigenlijk niet goed om je daar met zeep te wassen? Ik was me down under sowieso alleen met water dus dan daar ook. Maar voor mannen zal het idd anders zijn, volgens mij kunnen die nog hun pik met afwasmiddel en een staalspons wassen.

39 likes

Wat heb jij het liefst als keukenvloer (op basis van preferentie en wat zou passen bij je (droom)keuken?

• Een houten vloer
  • Tegelvloer
  • Tapijt (lijkt me niet maar toch :P)
  • Van 1 bepaald materiaal dat wordt gegoten (bijv. gewoon beton/ gietijzeren)
  • Laminaat / zeil etc…
  • Anders…
  • een combinatie van 2 materialen

0 stemmers

Jaaaa krijgen wij ook! Wat een uitvinding.

• To koop
  • Or not to koop
  • Thata the question

0 stemmers

is dit een strikvraag

edit: vind het heel verbroederend/verzusterend dat iedereen ‘that’s the question’ stemt

3 likes

Heb jij weleens je hart gebroken?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Hahahaha oeps nu doet tie het wel

1 like

Jawel hoor! Maar dan heb ik bijvoorbeeld zin in pasta en ik heb nog veel aubergine en tomaat die op moet en dan Google in daarop en gebruik ik dat recept + nog wat andere dingen die ik heb. In dit geval werd het deze risotto met aubergine en tomaat met zelf toegevoegd wortel en bleekselderij brunoise gesneden en champignons.

In het geval van Koreaans heb je inderdaad wat specifieke dingen nodig. Nu heb ik alle standaard Aziatische dingen al ik huis (bv sojasaus, rijstazijn, rijstwijn, 100 soorten noodles), maar koop ik dan specifiek nog Koreaanse chilivlokken en chilipasta. Dat gaat gelukkig overal in en is 100 jaar houdbaar. En je hoeft niet altijd precies hetzelfde als een recept te doen. Juist als je dingen niet hebt of ingrediënten toevoegt die je nog hebt dan kan je experimenteren :slight_smile:

2 likes

Een paar random polls over dingen die nu aan de orde zijn in mijn persoonlijke leven :no_mouth:

Hoeveel dekbedovertrekken heb je?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10-15
  • 15-20
  • Meer dan 20

0 stemmers

In je eentje afspreken met een familielid buiten je gezin en van een andere generatie dan jijzelf (bv. grootouder, tante, …) doe je:

• Nooit
  • Zelden
  • Af en toe
  • Regelmatig
  • Vaak

0 stemmers

Hoe vaak ben je al van werk veranderd?

• Ik werk (nog) niet
  • Ik ben nog nooit van werk veranderd
  • 1 keer
  • 2 keer
  • 3 keer
  • 4 keer
  • 5 keer
  • 6 keer
  • 7 keer
  • 8 keer
  • 9 keer
  • 10 keer
  • Meer dan 10 keer

0 stemmers

(Beetje vreemde verzameling wel ja)

2 likes

Bedoel je van werkgever of van functie?

1 like

De naam van het kind van lil kleine is nog niet bekend gemaakt (volgens mij)?

Hoe zou het kind gaan heten (als roepnaam)?

• Een doodnormale Nederlandse naam van vroeger (bijv. Pieter, Hendrik of Jeroen)
  • Een top 10 naam (bijv. Lucas, Levi of Finn)
  • Een Kardashian/Beyonce/JacksonFamily-achtige naam (bijv. Sir/Majesty/Rolex etc)
  • Een populaire Engelse naam, de Wesley van nu (Bij. Skyler, Jayden)
  • Een Bijbelse naam of iets uit de oudheid(bijv. Elijah, Benjamin, Hermes)
  • Een Gers Pardoel-achtige Nederlandse naam (Goud, Zilver, Diamand, )
  • Een naam van een ander bekend iemand (bijv. Drake)
  • Een naam die niemand heeft (echt one of a kind)
  • Zijn normale naam maar dan een junior (dus net zoals Hazes)
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Allebei, denk ik :thinking:

Hier nog zo’n vader die die memo niet had gekregen. En maar zeggen dat ik me niet moest aanstellen…

1 like