Stel je persoonlijke vraag #8

is dit een strikvraag

edit: vind het heel verbroederend/verzusterend dat iedereen ‘that’s the question’ stemt

3 likes

Heb jij weleens je hart gebroken?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Hahahaha oeps nu doet tie het wel

1 like

Jawel hoor! Maar dan heb ik bijvoorbeeld zin in pasta en ik heb nog veel aubergine en tomaat die op moet en dan Google in daarop en gebruik ik dat recept + nog wat andere dingen die ik heb. In dit geval werd het deze risotto met aubergine en tomaat met zelf toegevoegd wortel en bleekselderij brunoise gesneden en champignons.

In het geval van Koreaans heb je inderdaad wat specifieke dingen nodig. Nu heb ik alle standaard Aziatische dingen al ik huis (bv sojasaus, rijstazijn, rijstwijn, 100 soorten noodles), maar koop ik dan specifiek nog Koreaanse chilivlokken en chilipasta. Dat gaat gelukkig overal in en is 100 jaar houdbaar. En je hoeft niet altijd precies hetzelfde als een recept te doen. Juist als je dingen niet hebt of ingrediënten toevoegt die je nog hebt dan kan je experimenteren :slight_smile:

2 likes

Een paar random polls over dingen die nu aan de orde zijn in mijn persoonlijke leven :no_mouth:

Hoeveel dekbedovertrekken heb je?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10-15
  • 15-20
  • Meer dan 20

0 stemmers

In je eentje afspreken met een familielid buiten je gezin en van een andere generatie dan jijzelf (bv. grootouder, tante, …) doe je:

• Nooit
  • Zelden
  • Af en toe
  • Regelmatig
  • Vaak

0 stemmers

Hoe vaak ben je al van werk veranderd?

• Ik werk (nog) niet
  • Ik ben nog nooit van werk veranderd
  • 1 keer
  • 2 keer
  • 3 keer
  • 4 keer
  • 5 keer
  • 6 keer
  • 7 keer
  • 8 keer
  • 9 keer
  • 10 keer
  • Meer dan 10 keer

0 stemmers

(Beetje vreemde verzameling wel ja)

2 likes

Bedoel je van werkgever of van functie?

1 like

De naam van het kind van lil kleine is nog niet bekend gemaakt (volgens mij)?

Hoe zou het kind gaan heten (als roepnaam)?

• Een doodnormale Nederlandse naam van vroeger (bijv. Pieter, Hendrik of Jeroen)
  • Een top 10 naam (bijv. Lucas, Levi of Finn)
  • Een Kardashian/Beyonce/JacksonFamily-achtige naam (bijv. Sir/Majesty/Rolex etc)
  • Een populaire Engelse naam, de Wesley van nu (Bij. Skyler, Jayden)
  • Een Bijbelse naam of iets uit de oudheid(bijv. Elijah, Benjamin, Hermes)
  • Een Gers Pardoel-achtige Nederlandse naam (Goud, Zilver, Diamand, )
  • Een naam van een ander bekend iemand (bijv. Drake)
  • Een naam die niemand heeft (echt one of a kind)
  • Zijn normale naam maar dan een junior (dus net zoals Hazes)
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Allebei, denk ik :thinking:

Hier nog zo’n vader die die memo niet had gekregen. En maar zeggen dat ik me niet moest aanstellen…

1 like

Ik neem meestal wel iets karigs mee voor de mensen thuis. Sleutelhanger of zo. En voor mezelf meestal een Starbucks mok.

3 likes

Niet voor mezelf maar voor mijn moeder bv magneetjes, die spaart ze. We zijn 2x naar de VS geweest en toen namen we een mok mee met een foto van de president erop. Je snapt dat we regelmatig drinken uit die met Obama erop…verder geen beeldjes of prullaria of zo.

1 like

Ik koop vaak iets van een sieraad op vakantie, en dan niet in een grote winkel maar in van die kleine zaakjes of op een marktje ofzo.

Sinds ik zelf met vriend op vakantie ga neem ik altijd magneten mee van het land of de stad waar we zijn geweest, die zitten nu allemaal op de verwarming. Verder niks eigenlijk, eten neem ik al helemaal nooit mee terug naar huis.

1 like

starbucks mokken o e p s

4 likes

Ik koop helemaal niks

6 likes

Zo leuk, ik doe dit ook regelmatig. Ik kan er echt van genieten om na het werk samen met vriend uitgebreid te koken, muziek op, glas wijn erbij en terwijl over onze dag praten. Gebeurt hier niet iedere dag, en kan me voorstellen dat het met kinderen al helemaal niet meer evident is, dus nu genieten we er extra van!

1 like

Ik spaar de relief mokken

image

Daarvan heb ik:
Londen, New York, Hong Kong, Parijs, Amsterdam, San Francisco en Berlijn.

Die van Amsterdam wordt niet meer gemaakt en staat soms op Ebay voor 350 dollar, haha.

Dan heb ik nog 3 You are here mokken

Daarvan heb ik Florida, Miami en Washington. Vind de Relief mokken mooier, maar die zijn er dus niet van elke grote stad en de You are here mokken volgens mij wel.

14 likes

Ik stuur mijn ouders en mijn vriend een kaartje (en volgens mij vinden zelfs zij dat suf, maar ik ben gewoon al sinds kleins af aan vet fan van kaarten en trying to make snailmail happen, enzo, terwijl Italianen daar helemaal niks mee hebben :pensive: haha), maar koop verder eigenlijk nooit bewust iets op vakantie.
Soms eten of iets dat me heel erg aanspreekt en elders niet te vinden is, maar ik ben op vakantie bijv. nooit de Zara ingegaan ofzo om te gaan shoppen en ik doe ook niet aan souvenirs.

6 likes

Magneten voor op de koelkast

1 like

als ik ergens nieuw ben altijd een magneet en verder vaak een ansichtkaart en/of een sleutelhanger! ik stuur ook altijd kaarten naar vriendinnen, oma, opa & oma, en m’n ouders :slight_smile: