Stel je persoonlijke vraag #8

Ik heb sinds kort geen magnetische koelkast meer, dus alles hangt nu even hier, ik spaar de lelijkste magneten die ik tegenkom, maar er moet wel iets opstaan dat ik zelf gezien heb

Veel van dezelfde bestemming, want m’n ouders hebben ergens een huis, en daar ga ik dus vrij regelmatig op vakantie, maar er moet dan wel altijd een nieuwe lelijke magneet mee naar huis :stuck_out_tongue:

35 likes

Ik heb als kind ooit op TV gezien dat ze dat doen doordat zo’n bord meerdere lagen heeft en dat ze dan met een mesje in de bovenste blauwe laag de letters wegsnijden en dat de witte laag eronder dan blijft zitten. Heeft echt diepe indruk gemaakt, want ik moet er heel vaak aan denken als ik een verkeersbord zie (wat best vaak is haha). Was dat misschien jouw Klokhuis-aflevering??

Toffe verzameling! Die regel heb ik ook! Dat er dingen op moeten die ik zelf heb gezien. Ik ga altijd opzoek naar de perfecte magneet waar alles opstaat wat we hebben gezien. Het liefst een lelijke 3D magneet en geen foto ofzo. Ik haal wel echt overal magneten van: de stad zelf, musea waar ik ben geweest, dorpje in de buurt, bezienswaardigheid die niet op de andere magneet stond :joy:

Ik zat ooit in een testpanel van ereaders voor een aflevering van Radar. En een keer voxpop geweest voor het Journaal.

2 likes

Aah super leuk, heb je d’r veel?

1 like

Ik neem sinds een tijdje ook magneten mee. Mijn regel is het liefst zo kitsch mogelijk (ik zag in Boedapest vorige week 1 met glitters, vond ik fantastisch, alleen jammer dat die er in de winkel al afvielen. Toen werd het een no go) en er moeten wel verschillende toeristische highlights op te zien zijn. Verder hoef ik geen magneten van andere mensen als souvenir, wil ze alleen van plaatsen waar ik zelf geweest ben

4 likes

Ja denk 25, denk zowel YAH als de oude city mugs.

1 like

Papajohn’s!!! Ik bestel nu alleen nog maar van hen, domino’s en NY pizza vind ik echt niet lekker meer

1 like

Ik heb -soort van- meegedaan aan Fata Morgana, waarbij een stad 5 uitdagingen kreeg om te voltooien. Er werd dan tijdens een show gekeken of dit gelukt was. Ik heb die week meegeholpen met versieren. De slotshow was echt een gigantische teleurstelling. Op tv leek het altijd 1 groot volksfeest, supergezellig met een groot groepsgevoel. In realiteit was het énorm saai. We moesten ook telkens opnieuw doen alsof we enthousiast waren over iets (klappen/Mexican wave/roepen), puur voor tv, terwijl er (nog) niets gebeurde.

Ik heb hierna echt nog jaren een degout gehad voor tv-programma’s (altijd in vraag stellend hoe oprecht iets was).

6 likes

Het jeugdjournaal

1 like

Raar bedrag ook? Wat willen ze ervan gaan kopen?

1 like

Vind heel veel… zou niet happy zijn als ik 17 euro moest lappen voor een collega

6 likes

Ik vind het echt belachelijk dat ze iets kopen en dat er achteraf betaald moet worden, zonder dat de rest inspraak heeft? Waar ligt de grens dan? En wat nou als het €30 was geweest? Je mag er best wat van zeggen!

4 likes

Ben wel nieuwsgierig wat het dan is en waarom dat zoveel moet kosten…

1 like

Rare manier van werken. Ik zou er zeker iets over zeggen! Bij ons wordt eerst een bedrag gecommuniceerd en daarna pas beslist wat er uiteindelijk mee gekocht kan worden (lijkt me logisch). Ik vind het ook echt veel geld voor een verjaardag van een collega.

1 like

Bij ons betaalt de baas volgens mij zulke cadeaus voor jubilea en anders doen we met het team ongeveer 2,50/3,50 ofzo inleggen afhankelijk van het cadeautje. Zijn dingen zoals rituals pakketje ofzo

Edit: lees nu dat er een feest was waar je heen kon… dan vind ik het wel iets anders… dan zou 10-15 wel redelijk zijn vind ik. 17 is gevoelsmatig gewoon heel veel

2 likes

Ja, maar ik zou dan bij een collega er weer niet aan meebetalen als ik niet naar dat feest ben gegaan.

2 likes

Op dit werk niet maar op mijn vorige werk wel.

Ja lastig. Is ook zo wat om als enige te zeggen van ja ik doe 5 euro. Zou wel beter zijn als de anderen allemaal 20 doen die naar het feestje zijn gegaan en echt vrienden zinnen jij 5…
maarja zal misschien niet sociaal geaccepteerd zijn om dat voor te stellen.
Ik zou gewoon je verlies nemen en hopen dat je ook een leuk cadeau krijgt als je jarig bent :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Als er een feest geweest is, vind ik het wel iets anders. Wij geven 15 euro pp voor een baby(borrel) van een collega, geloof ik. Ik denk niet dat ik voor een verjaardag (ook al is het 50) had meegedaan als ik niet naar het feest ging (tenzij het een hele close collega is).

Maar ik vind het ook lastig, hoor. Bij mij op het werk val ik in 2 “afdelingen”, waardoor ik dus in beide groepen gevraagd wordt om mee te doen met cadeaus. En nu zijn er recent 4 collega’s bevallen en 1 getrouwd (gelukkig de enige gelegenheden waar we iets voor geven) en het loopt toch snel op, vind ik… Zeker omdat ik absoluut geen plannen heb om zelf te trouwen en kinderen te krijgen.

1 like