Stel je persoonlijke vraag #8

Stel er is opeens pinstoring in de supermarkt, je hebt geen contant geld bij je. Laat je je boodschappen zo achter?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Moet zeggen, als er een nabije pinautomaat is of ik binnen een paar minuten heen en weer naar huis kan om cash te halen zou ik misschien de boodschappen wel even zo laten staan ergens.

12 likes

Ik zet t zo neer en ga even heen en weer naar huis voor contant geld, want dat is heel dichtbij voor mij. Maar stel dat je diegene bent met die hele kar he. Al die ā€˜nee’-stemmers, gaan die serieus een half uur spenderen aan alles weer terugleggen? En dan ook nog naar een andere supermarkt opnieuw boodschappen doen? Geloof er niks van!

4 likes

Nou, ik wel denk ik. Ik doe altijd boodschappen met een mandje, dus heb niet extreem veel en alles terugleggen duurt maar een paar minuten, kleine moeite…

7 likes

Ik heb dit een keer meegemaakt, het voordeel is dat naast die supermarkt een pinautomaat was dus veel gingen pinnen. Ik had ook geen contant geld. Liet mijn mandje dus wel achter maar nam snel contant geld op. Toen ik terug was was het al weer geregeld haha maargoed. Ik zou alles proberen terug te zetten maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor mensen in erge haast dat wel klote is.

Ja, heb zelf bij de appie gewerkt en weet hoe irritant het is als alles maar gewoon ergens neergepleurd wordt en jij het op mag ruimen.

2 likes

Maar ah ja dat is wel sneu zeg. Volgens mij hebben veel kinderen nare herinneringen aan zwemles. En al helemaal als je daar als zo’n jong kind alleen nog met 1 meisje daar zo onder druk staat. Ik mocht voor B eerst niet afzwemmen omdat ik altijd te kort onder water zwom. Moet zeggen dat ik wel wist dat ik het wel kon maar ik vond het gewoon kut en mijn smoes was altijd dat ik heel verkouden was oid. Toen moest ik voor alle kinderen echt 7 keer over 8 meter onder water zwemmen. En toen kon ik het ineens wel elke keer dus wist die badmeester ook direct dat ik hem dus gewoon elke keer voor de gek had gehouden. Met afzwemmen zwom ik ineens bijna het hele bad door onder water. Ik had m’n ogen dicht en toen ik bovenkwam werd er geklapt. Maar oh wat was zwemles KUT. Ik zou m’n kind alleen zwemdiploma A laten halen. Het is je dus wel uiteindelijk gelukt?

1 like

Niet zozeer bij vrienden/familie maar wel op het werk bij collega’s en vooral leidinggevenden als ik iets gedaan wil krijgen haha.

Ga jij ook op de grond liggen als je onder je bed of onder een kast moet stofzuigen? Ik krijg altijd enorme last van m’n rug als ik dit niet doe maar m’n man ligt nooit op de grond tijdens het stofzuigen :rofl:

• Ja
  • Nee
  • Ik ben een slangenmens en kan zonder m’n rug te verzieken onder het bed kijken waar nog stof ligt

0 stemmers

Ja, ik zou het echt aso vinden van mezelf als ik het niet zou doen.

1 like

Stel je voor :stuck_out_tongue:
Ik zou het wel doen, durf ik wel zo te zeggen. Of inderdaad laten staan om geld te pinnen om de hoek. Maar ik ga niet eten slecht laten worden.

1 like

Ben jij awkward/ongemakkelijk in sociale situaties?

• Nooit
  • Zelden
  • Af en toe
  • Vaak
  • Meestal
  • Altijd

0 stemmers

Maar hoe kut het zwemmen dan ook was, vind je het dan niet belangrijker dat je kind de vaardigheden heeft om te kunnen overleven in het water?

7 likes

Ik vond zwemmen vroeger echt heel stom. Maar op een bepaald moment vond het wel leuk. Ik heb toen in een rap tempo mijn diploma’s gehaald. Ben toen vrij stel overgezet naar een ander zwemgroepje

Ik weet echt niks meer van de zwemlessen van vroeger.

2 likes

Ik vind het leuker om mezelf te kakken te zetten dan een ander :upside_down_face:

2 likes

En @Lula

Zwemdiploma’s zijn niet alleen bedoelt om recreatief te kunnen zwemmen maar vooral voor je veiligheid in het water.

Een A diploma leert vaardigheden zodat je in een simpel zwembad (zonder attracties) een basisafstand kunt overbruggen en niet meteen zinkt als je per ongeluk met kleding in het (rustige) water kukelt. Deze variant gaat er vanuit dat je uiteindelijk gered moet worden.

Zwemdiploma B leert hoe je je orientatie vindt zowel onder als boven water (vandaar ook dat gat) en ook hoe je jezelf langere tijd boven water kunt houden en een betere conditie hebt om te langere afstanden te zwemmen richting veiligheid, met en zonder kleding. Dit is nog steeds gericht op zwemmen in een zwembad.

Zwemdiploma C leert je pas voldoende vaardigheden om langere tijd veilig in buitenwater te kunnen overleven en te drijven en lange afstanden te overbruggen.

Dus je kan me best vertellen dat je slechts een A hebt maar dat maakt het niet voldoende en ik vind het verdomd onverantwoordelijk dat je je kinderen niet de basisveiligheid zou willen laten bij brengen omdat het pittig was.

14 likes

Bij A moet je idd door 1 gat en met kleding aan maar dat is dus gericht op een basic noodsituatie. Het maakt je niet meteen in staat om dit in een gevaarlijke situatie meerdere keren te doen.

Edit: en dat je nu als volwassene dingen kan betekent niet dat je niet had kunnen verzuipen als kind omdat je gebrekkige vaardigheden had

2 likes

Ik heb 20 jaar geleden afgezwommen. Ik kan me niet voorstellen dat ik nu die vaardigheden nog ken. En qua conditie al helemaal niet.

16 likes

A, b en c was geloof ik alle 3 door het gat bij ons? Alleen bij b was hij verder weg en/of dieper dan bij a. En bij c waren het geloof ik twee ā€˜gaten’’ achter elkaar.

Ik kan overigens lang niet meer zo ver/lang onderwater zwemmen als toen ik mijn zwemdiploma’s haalde kwam ik achter vorige week.

2 likes