Het jeugdjournaal
Raar bedrag ook? Wat willen ze ervan gaan kopen?
Vind heel veel… zou niet happy zijn als ik 17 euro moest lappen voor een collega
Sorry dat vind ik teveel voor slechts een collega.
Ik vind het echt belachelijk dat ze iets kopen en dat er achteraf betaald moet worden, zonder dat de rest inspraak heeft? Waar ligt de grens dan? En wat nou als het €30 was geweest? Je mag er best wat van zeggen!
Ben wel nieuwsgierig wat het dan is en waarom dat zoveel moet kosten…
Rare manier van werken. Ik zou er zeker iets over zeggen! Bij ons wordt eerst een bedrag gecommuniceerd en daarna pas beslist wat er uiteindelijk mee gekocht kan worden (lijkt me logisch). Ik vind het ook echt veel geld voor een verjaardag van een collega.
Bij ons betaalt de baas volgens mij zulke cadeaus voor jubilea en anders doen we met het team ongeveer 2,50/3,50 ofzo inleggen afhankelijk van het cadeautje. Zijn dingen zoals rituals pakketje ofzo
Edit: lees nu dat er een feest was waar je heen kon… dan vind ik het wel iets anders… dan zou 10-15 wel redelijk zijn vind ik. 17 is gevoelsmatig gewoon heel veel
Ja, maar ik zou dan bij een collega er weer niet aan meebetalen als ik niet naar dat feest ben gegaan.
Op dit werk niet maar op mijn vorige werk wel.
Ja lastig. Is ook zo wat om als enige te zeggen van ja ik doe 5 euro. Zou wel beter zijn als de anderen allemaal 20 doen die naar het feestje zijn gegaan en echt vrienden zinnen jij 5…
maarja zal misschien niet sociaal geaccepteerd zijn om dat voor te stellen.
Ik zou gewoon je verlies nemen en hopen dat je ook een leuk cadeau krijgt als je jarig bent
Als er een feest geweest is, vind ik het wel iets anders. Wij geven 15 euro pp voor een baby(borrel) van een collega, geloof ik. Ik denk niet dat ik voor een verjaardag (ook al is het 50) had meegedaan als ik niet naar het feest ging (tenzij het een hele close collega is).
Maar ik vind het ook lastig, hoor. Bij mij op het werk val ik in 2 “afdelingen”, waardoor ik dus in beide groepen gevraagd wordt om mee te doen met cadeaus. En nu zijn er recent 4 collega’s bevallen en 1 getrouwd (gelukkig de enige gelegenheden waar we iets voor geven) en het loopt toch snel op, vind ik… Zeker omdat ik absoluut geen plannen heb om zelf te trouwen en kinderen te krijgen.
Geen vrienden vrienden die ik thuis uitnodig maar wel Work-bffs met wie ik veeeeel deel.
Zou niet meer werk naar privé brengen. Dat heb ik in het verleden wel gedaan maar vind ik achteraf niet echt een goed idee
Ik vind dit een moeilijke vraag, haha. Ik heb een aantal collega’s waar ik echt supergoed mee overweg kan en dus ook veel mee deel. Ik vind het supergezellig. Ik zie ze alleen nooit buiten het werk om, dus het voelt een beetje raar om hen echt als vrienden te zien (al heb ik wel op “ja” geklikt). Het voelt als een andere wereld dan de mensen die ik wel mijn vrienden noem. Ik denk ook niet dat deze relaties/vriendschappen een verandering van werk zouden overleven.
Zes van mijn goede vrienden zijn ook mijn directe collega’s. Vind het wel gezellig en ik zie ze ook lekker vaak
Ik vind het zo fijn om tegen iemand te kunnen spuien die precies weet waar ik het over heb. Met andere vriendinnen blijft praten over werk toch net iets oppervlakkiger.
Voor een klein team vind het het eigenlijk niet zo’n hoog bedrag. Maar dat komt misschien omdat ik met mijn (oude) team heel close was. Dit jaar werd er ook een collega 50 en daar hebben we wat kleine dingetjes voor gekocht en ze krijgt nog een uitje naar een museum en een etentje. Dat bedrag zal een stuk hoger worden. Maar dat zijn ook mensen die ik ondertussen als vrienden beschouw dus dan vind ik dat geen enkel probleem.
Dus ik denk dat je band met je collega’s hier heel bepalend in is.
ja echt heel veel bedenk ik me nu, zo’n 12 denk ik? heb ook echt veel aan hen te danken haha, ben zelfs een keer 3 maanden bij een collega gaan wonen toen ik dakloos was (had hem 1x gesproken ervoor) en pas nu ook op de woonboot van een andere collega
en met veel collega’s/voormalige collega’s ga ik nog vaak uit eten, ga ik naar de cinema, pak ik feestjes etc
echt een verrijking van m’n leven was deze baan
Aan de werkende mensen, heb jij ‘een hart voor de zaak’? Dus dat je heel betrokken bent bij de organisatie waarvoor je werkt en dat je het oprecht kut zal vinden als het er slecht mee gaat (ongeacht de werkzaamheden dus)
- Ja
- Nee
- Een beetje
0 stemmers
Ligt er wel aan hoe lang ik die collega ken ik hoe het contact is. Ik zou het voor mijn collega’s wel in willen leggen maar kan me voorstellen dat dat het verschil maakt.