Ik heb dit eigenlijk in twee vriendengroepen wel, maar in 1 groep is het wel overduidelijk lulliger en gemener dan bij de andere groep. Scheelt dat iedereen ook zelfspot heeft maar gebeurt wel eens dat een opmerking helemaal verkeerd valt dus er is vaak genoeg drama.
Ik heb dat in het verleden wel meegemaakt in een vriendengroep en ik voelde me daar echt niet comfortabel bij. Niet zo zeer kattig doen naar elkaar, maar meer elkaar beetje voor het blok zetten ofzo voor de grap. Maar ik ben daar ook te gevoelig voor en vond dat niet leuk. Ik ben ook blij dat ik niet meer in dat groepje zit.
Nee ik had ook gewoon losse zwemles. Mijn nichtje had dat wel en ik was zwaar jaloers want vond(vind) zwemmen echt super leuk, zij had ook geen gymles als ze schoolzwemmen had.
Schoolzwemmen was bij ons al een soort van verplicht nummer waarbij er veel te veel kinderen in één zwembad moesten met veel te weinig zwemdocenten. Een paar kinderen hebben hun A-diploma wel gehaald, maar aan de rest werd niet echt aandacht besteed omdat die tijd er gewoon niet was. De meeste kinderen hadden al een A-diploma (want schoolzwemmen begon in groep 4?), dus die hebben geen andere diploma’s meer gehaald.
Ik had ook schoolzwemmen maar heb daar geen diploma’s gehaald, kon dat? Ik had gewoon zwemles ergens anders. Ik heb in 't begin zelfs privé zwemles gehad bij m’n vader op het werk omdat ik zo bang was blijkbaar? nu totaal niet meer haha
Het is inderdaad zo dat er 3x door een gat gezwomen moet worden, dat telkens verder hangt.
Ik heb even de eisen van zwem ABC opgezocht
A: Onder water zwemmen door een gat in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 3 meter van de (start-)kant bevindt.
B: Onder water zwemmen door een gat in een verticaal, in het water hangend zeil, dat zich op 6 meter van de (start-)kant bevindt.
C: Onder water zwemmen door een gat in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 9 meter van de (start-)kant bevindt.
Hmm ik had geen schoolzwemmen, maar toen ik in groep 7 nog geen zwemdiploma had werd ik door school wel op verplichte zwemles gestuurd voor een hele (mei?)vakantie lang. Toen dus eindelijk A gehaald :’)
Wij kunnen soms wel echt grof zijn naar elkaar, maar dat is absoluut niet op een gemene manier. Ik kan me wel voorstellen dat dat voor buitenstaanders dan misschien raar is, maar we zijn al bijna 15 jaar vrienden en hebben nooit drama in onze vriendengroep.
Wat zeg jij:
- Heel de dag
- De hele dag
0 stemmers
In een zin als: we hebben heel de dag/de hele dag een bruiloft
En wat zeg jij:
- Dit keer
- Deze keer
0 stemmers
Bijvoorbeeld: ik zal het dit keer/deze keer door de vingers zien
Oh dat gat was echt Mn favo. Dat deden we maar eens per jaar, vond ik vet jammer
Ik zou mijn mandje wel in de winkel ergens achterlaten maar ik zou het wel even melden tegen een medewerker dat ik er zo snel mogelijk weer ben met contact geld.
Had dit altijd bij een groepje, ook meteen de grootste reden dat ik na heel lang twijfelen de vriendschap heb uitgemaakt. Was echt klaar met de negatieve sfeer en het over elkaar praten, zeker omdat we elkaar al zo weinig zagen. Als je vrienden vaak ziet dan kan een grapje ten koste van iemand soms nog wel, maar nu ging het gewoon meteen een grens over en was de vriendschap daar echt niet goed genoeg voor.
Poesje MAUW,
Kom eens gauw
Ik heb lekkere melk voor jou
De waarheid is bekend.
Ik vind mijn haar zoveel mooier als ik het los heb, maar ik probeer dat altijd eens in de zoveel tijd en het is ZO WARM! Hoe doen mensen dat? Ik zweet me echt te pletter als ik mijn haar los heb. Nu heb ik het maar altijd gewoon in een staart, maar ja, meh.
The basics, dus ik denk dat diploma A ruimvoldoende is. Je houdt ze toch in de gaten, en qua het verdrinken van kinderen is vaak een ouder/verzorger niet goed oplettend geweest. Ik denk ook niet dat ik nou heel veel meer van B Dan van A heb geleerd.
Wij hebben één vriend die we altijd als eerste doodmaken bij weerwolven, omdat hij dan heel driftig wordt, maar ja het is inmiddels traditie.
Ik heb altijd een hekel aan zwemmen gehad en had al A en B toen ze met schoolzwemmen begonnen. Ik moest daar dan wel zwemmen voor C maar je kreeg geen mogelijkheid om dat zwemdiploma te halen. Ik vond het vooral stom dat we met A en B op zak, niet vrij mochten zwemmen. Maar dat vonden ze te gevaarlijk. :’(
Ja echt hoor ik heb ook nog wel herinneringen aan een docent die elke keer voor ik sprong zei dat 'ie me zou slaan met een slipper als ik het weer niet zou halen :")
of je dwongen om je achterover in het diepe te laten vallen (dat is mijn trauma, ik stond erop nooit meer naar zwemles te gaan en heb nu dus geen A-diploma).