Voor m’n leerlingen wel, voor de school an sich… not so much.
oh jongens dat gat is echt een jeugdtrauma ik kon (en kan nog steeds) niet duiken bij diploma A dus ik kreeg “zwembijles” op woensdagmiddag. daar leerde ik de potlood duik, dus niet in een vloeiende beweging duiken maar je stijf laten vallen met je handen boven je hoofd ofzo? kon het nog steeds niet
eenmaal onderwater wilde ik niet met m’n ogen open dus ik had een trucje bedacht: in ons zwembad zat het gat precies bij de eerste lamp!!! dus ik zwom altijd naar het licht toe
diploma gehaald, klaar! of toch niet! nadat m’n zusje ook haar A had gehaald moesten we samen voor B
toen maakte ik me zorgen omdat dé truc niet meer werkte, maar na 1 zwemles kwam ik erachter dat het gat van diploma A op 3 meter van de kant ligt en die van B op 6, en dat de lampen precies om de 3 meter hangen
dus toen wist ik dat ik voorbij het eerste licht moest zwemmen en dan op naar de tweede
en zo haalde ik dus ook diploma B! overigens na het behalen van B nooit meer gedoken want ik haat het om met m’n hoofd onder water te gaan haha
Op dit moment niet, want ‘in between jobs’, maar had dit wel, zowel mensen die ik daar heb leren kennen en bevriend mee ben geraakt als vrienden die er kwamen werken via mij. Ik vind het heel fijn om met vrienden te werken, je zit toch 40 uur per week met die mensen opgescheept, dan is het alleen maar fijn als je het goed kunt vinden. En ik heb gelukkig ook wel het altijd goed kunnen scheiden (een goede vriend was mijn baas, dus bijvoorbeeld tijdens feedbackgesprekken waren we werkgever en werknemer en moest de vriendschap even naar de achtergrond, want dat was beide kanten op niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn).
Wie was dat nou die een kind achtervolgd zag worden door een drol in zo’n glijbaan?
Ik vond die glijbanen ook kut, omdat ze altijd een opstopping gingen vormen en dat vond ik eng.
Hier was er Zwemvaardigheid 1, 2 en 3. Ik heb jarenlang gedacht dat dat ‘Sanvaardigheid’ heette, maar ik twijfel of dat aan mijn oren heeft gelegen of aan de jongen met z’n Sanvaardigheidsdiploma die het misschien raar uitsprak.
Ik heb alleen A en zwemles was één grote ellende. Ze hebben mij dat A-diploma volgens mij gewoon gegeven zodat iedereen er van af was (mijn moeder beaamt dit ook gewoon?). Ik stikte iedere keer bijna in dat klotewater en raakte telkens in paniek omdat ik onder water weinig zag, want ik zag sowieso al slecht. Het was mij ook onduidelijk waar het gat zich precies bevond en ik ben te vaak tegen dat zeil aan gezwommen ipv door het gat.
Het zakje Hamka’s dat ik aan het eind van elke les kreeg hield me op de been.
Ik heb dus jarenlang gedacht dat in Nederland zwemdiploma A en B verplicht waren. Pas een aantal jaar geleden kwam ik erachter dat dat helemaal niet zo is. Ik hoefde met B volgens mij niet door een gat maar door een soort hoepel 2 keer.
Ik heb alleen A en B. Ik vond zwemles verschrikkelijk en deed elke keer alsof ik ziek was. Bij het afzwemmen voor B kon ik niet zo ver zwemmen tot het gat dus dat moest echt 3 keer opnieuw. Stond ik daar heel zielig met nog een meisje die het gat niet haalde het net zolang te proberen tor het lukte
Bedoelen jullie dit gat?
Volgens mij moest ik door zoiets en minimaal 8 meter onder water blijven
Maar ik weet van een aantal vriendinnen die bij een ander zwembad zwommen volgens mij wel door dat gat moesten. Ik heb bij B ook niet leren duiken, wij moesten gewoon springen? Dus met afzwemmen zorgde je dat je maar zo idioot ver sprong dat scheelde weer wat zwemmen.
Jaa, ik bedoel dat gat inderdaad!
Ik vind het bedrag op zich niet te hoog maar wel dat er uit blijkt dat het een hoger bedrag is dan normaal omdat iemand 50 wordt.
Dat eerste gat inderdaad. Ik was er zo bang voor dat ik erin vast bleef zitten, alsof ze dat gat expres te klein hadden gemaakt
Stel er is opeens pinstoring in de supermarkt, je hebt geen contant geld bij je. Laat je je boodschappen zo achter?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Moet zeggen, als er een nabije pinautomaat is of ik binnen een paar minuten heen en weer naar huis kan om cash te halen zou ik misschien de boodschappen wel even zo laten staan ergens.
Ik zet t zo neer en ga even heen en weer naar huis voor contant geld, want dat is heel dichtbij voor mij. Maar stel dat je diegene bent met die hele kar he. Al die ‘nee’-stemmers, gaan die serieus een half uur spenderen aan alles weer terugleggen? En dan ook nog naar een andere supermarkt opnieuw boodschappen doen? Geloof er niks van!
Nou, ik wel denk ik. Ik doe altijd boodschappen met een mandje, dus heb niet extreem veel en alles terugleggen duurt maar een paar minuten, kleine moeite…
Denk dat terugleggen echt maximaal 10 minuutjes duurt en ja dat heb ik wel over voor al ‘t eten wat er anders ligt te verpieteren.
Ik heb dit een keer meegemaakt, het voordeel is dat naast die supermarkt een pinautomaat was dus veel gingen pinnen. Ik had ook geen contant geld. Liet mijn mandje dus wel achter maar nam snel contant geld op. Toen ik terug was was het al weer geregeld haha maargoed. Ik zou alles proberen terug te zetten maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor mensen in erge haast dat wel klote is.
Ja, heb zelf bij de appie gewerkt en weet hoe irritant het is als alles maar gewoon ergens neergepleurd wordt en jij het op mag ruimen.
Maar ah ja dat is wel sneu zeg. Volgens mij hebben veel kinderen nare herinneringen aan zwemles. En al helemaal als je daar als zo’n jong kind alleen nog met 1 meisje daar zo onder druk staat. Ik mocht voor B eerst niet afzwemmen omdat ik altijd te kort onder water zwom. Moet zeggen dat ik wel wist dat ik het wel kon maar ik vond het gewoon kut en mijn smoes was altijd dat ik heel verkouden was oid. Toen moest ik voor alle kinderen echt 7 keer over 8 meter onder water zwemmen. En toen kon ik het ineens wel elke keer dus wist die badmeester ook direct dat ik hem dus gewoon elke keer voor de gek had gehouden. Met afzwemmen zwom ik ineens bijna het hele bad door onder water. Ik had m’n ogen dicht en toen ik bovenkwam werd er geklapt. Maar oh wat was zwemles KUT. Ik zou m’n kind alleen zwemdiploma A laten halen. Het is je dus wel uiteindelijk gelukt?