Stel je persoonlijke vraag #8

Ik vind mijn werk (o.a.) juist leuk omdat ik daar ook nog kan studeren, alle cursussen/opleidingen kan volgen die ik wil, maar dan… betaald en zonder echte deadlines die van bovenaf worden opgelegd :smirk:

1 like

Ik zou ook echt graag mijn hele leven studeren! Zoveel studies die mega interessant zijn. Vind werken inderdaad toch sneller eentonig worden. Tentamenweken vind ik eigenlijk ook gewoon leuk. Eerst lekker thuis studeren, niemand maakt het uit als ik dat liever om 3.00 uur doe dan 9.00 uur. En dan je kennis testen en daar een duidelijk resultaat van zien. Maar ik leer ook gewoon graag theorie uit boeken. En dat heb je met werken eigenlijk nooit meer.

1 like

Ik vind het nieuwe dingen leren-aspect van studeren heel leuk, ga over het algemeen graag naar college, maar het doorlopend hebben van deadlines waar je in je ‘eigen’ tijd aan moet werken maakt dat ik het lastig vind om écht te ontspannen. Als ik op werk de deur uit stap is het klaar voor die dag, en hoef ik niet s’avonds op de bank nog te denken ‘shit ik moet nog gauw dit doen’. Die rust mis ik bij studeren dus daarom heb ik voor werken gekozen (naast dat ik werken ook gewoon leuk vind)

9 likes

Ik heb dit gevoel juist helemaal omgekeerd. Op werk heb ik meer controle en verantwoordelijkheid over mn zaken. Met wat uitzonderingen daargelaten verlaat ik het pand en ben ik helemaal vrij. En tijdens mn studie had ik het gevoel nooit klaar te zijn. Nooit uitgeleerd, verslagen waren wel af maar meer omdat de deadline er was want voor mn gevoel nooit écht af. Na mn afstuderen droomde ik er weleens van :joy:. Dat ik nog iets moest herkansen, of een verslag was vergeten.

16 likes

Ik kijk echt uit naar full time werken. Heb het niet heel lang gedaan in mijn leven (een jaar) en dat was bovendien onregelmatig dus zat niet in een sleur wat je misschien met werken wel hebt, maar ik vind het daarbij zo fijn dat vrije tijd echt vrije tijd is. Nu met studeren zit er altijd wel wat in mijn hoofd, er kan altijd nog iets gebeuren en ik zou altijd nog wel wat kunnen doen aan een tentamen leren of essay schrijven. Oh en ik heb een stuk minder besteedbaar inkomen als student.
Ik kijk echt enorm uit naar vrije weekenden die ook echt vrij zijn <3

13 likes

Precies alles waar ik ook naar uitkijk en waar ik nu mee zit!

1 like

In de tijd dat ik studeerde deed ik nooit meer dan 40 uur. Plus meer vakantie.

Maar werken is wel stabieler en trek echt om 4 uur de deur dicht.

Ik vind hem lastig. Ook omdat ik vind dat we veel te weinig vakantiedagen hebben. Plus mijn werkgever is niet heel flexibel met thuis werken.

1 like

Omg jaaa, nu ik dit lees bedenk ik me dat ik dat laatst gedroomd heb!! Dat bleek dat mijn middelbare school diploma nooit geldig was geweest omdat er examens miste ofzo waardoor al mijn vervolgopleidingen ook ongeldig werden verklaard :fearful: krijg serieus weer de kriebels haha echt een nachtmerrie.

2 likes

Ben je wel eens bij Herinneringscentrum Kamp Westerbork geweest?

• Ja
  • Nee
  • Wat? ( :astonished: )

0 stemmers

Over dat dromen, vandaag zei iemand die al 16 jaar afgestudeerd is dat ze nog wel eens droomt dat haar scriptie niet goed is en ze het over moet doen. Wtf hahah .

9 likes

En heb je wel eens een voormalig concentratiekamp in het buitenland bezocht?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja ben naar Auschwitz geweest en ik vond het zo indrukwekkend en interessant.

1 like

Ik heb met school Auschwitz bezocht, was enorm indrukwekkend

1 like

Mijn vader droomt nog steeds af en toe dat hij zijn eindexamens moet maken. Ik hoop voor jou dat je er eerder vanaf bent dan hij :sweat_smile:

3 likes

Haha ja erg is dat hè? Ik zat op een hbo die in opspraak is geweest (niet mijn opleiding maar toch) dus daar kon ik me ook weleens druk om maken. Heb toen ook opgezocht of en tot hoeveel jaar ze je diploma ongeldig kunnen verklaren :crazy_face:

3 likes

Ik werk soms weken fulltime (vorig jaar een half jaar gedaan) en ik vind studeren toch chiller. Als ik op m’n studie niet presteer heb ik alleen mezelf daarmee, als ik op mn werk niet presteer naai ik heel die tent, dat is voor mij het grootste ding.

3 likes

Hoeveel dagen per week (gemiddeld gezien) zie jij vrienden?

• 1 dag
  • 2 dagen
  • 3 dagen
  • 4 dagen
  • 5 dagen
  • 6 dagen
  • De hele week ( :scream: )

0 stemmers

Ja goed punt wel. :rofl:

1 like

Mijn beste vriendin zie ik wel 2 a 3 dagen in de week. Andere vriendinnen zie ik soms nog niet eens 1x in de maand :sweat_smile:

Ik moest hier op de middelbare school voor geschiedenis naartoe. Echt zo’n vet lange busreis met alleen maar snoep en Redbull en lol, als 15 jarige kut puber heb ik dit helemaal niet goed meegekregen. Vind ik nou echt doodzonde. Ik zou ook graag een keer naar Auswitch gaan.

1 like