Stel je persoonlijke vraag #8

vind de designs echt niet mooi

2 likes

Ach, het leven gaat ook door toch. Het is imo niet zo dat je geen respect of liefde toont aan de overledene omdat je gekleurde sokken aan hebt.

12 likes

In huis vind ik zulke sokken wel leuk, maar ik vind het irritant als ze met zo’n heftig patroon boven m’n schoenen uitsteken.

1 like

Ik kan me zeker voorstellen dat t wel opvalt! Ik ga zelf ook zwart (of wit naar sommige) begrafenissen, maar ik vond t ook wel mooi dat sommige mensen bij de begrafenis van mijn oma gewoon felgekleurde dingen aanhadden.

1 like

Mijn ‘vrienden’ bevinden zich op plekken waar ik sowieso moet zijn of naar toe ga. Een vriendin is een collega, die ik dus op mijn werk zie maar ook op school. En een andere vriendin zie ik meestal in de sportschool.

Heel handig want dan kan ik thuis weer de kluizenaar zijn

13 likes

Ik ook met school kamp Vught en het oorlogsmuseum in Overloon. Bij die laatste ben ik vorige zomer nog een keer geweest. Heel interssant en ook het binnen gedeelte heel mooi gemaakt/vernieuwd.

In Overloon is toch een kamer met allemaal foto’s? Ik ben er geweest toen ik 13 was en de medewerkers daar vonden dat ik nog te jong was om die kamer in te gaan, terwijl ik het juist meeeeega interessant vond.

Ik heb 4 gestemd vanwege bevriende collega’s, maar als ik die niet mee tel kom ik op minder dan 1x per week. Ik spreek niet daadwerkelijk 4x per week af met die collega’s trouwens, maar ik zie ze wel bij de lunch/koffiepauze.

Helaas niet in een kamp. Maar zit op dit moment wel bij de dday stranden. Ook heel indrukwekkend!

Ja klopt! Dat is nu allemaal helemaal veranderd. Ik vond die kamer toen super interssant maar ook heftig. De foto’s waren onder andere van -even heel bot gezegd- een stapel met lijken, er hing een stukje huid met nummer er in getatoeëerd van iemand die in een kamp zat en nog veel meer heftige foto’s. Voor een kind uit groep 8 was dit best heftig om te zien, maar maakte wel ook dat ik meer wilde weten over oorlogen. En wij mochten daar dus wel binnen. Werd wel voor gewaarschuwd dat het heftig was.

Deze foto’s en stukje huid zijn er nu nog maar veel “mooier” opgesteld met meer en duidelijkere uitleg erbij.

1 like

Ik ben in Auschwitz geweest en Breendonk. En een hele hoop musea en memorials in allerlei landen. Ik vind het altijd superheftig, maar wel heel belangrijk. Ik zou vooral willen dat iedereen minstens 1 keer naar Auschwitz gaat. Je hoort altijd over die aantallen, maar dat kan je je toch totaal niet voorstellen (ik niet). In Auschwitz zie je wel meer de scope. Daar besefte/zag ik pas echt hoezeer het een fabriek was om zoveel mogelijk mensen zo efficiënt mogelijk te doden.

Heb/ben jij wel eens:

• Gespeecht op een bruiloft
  • Getuige geweest op een bruiloft
  • Gespeecht bij een uitvaart
  • Bij een bevalling (anders dan van je eigen kind) geweest
  • Iemand zien sterven

0 stemmers

Oh shit jongens, ik paste iets aan en stemmen weg.

Allemaal niet…

3 likes

Een begrafenisonderneming lijkt me wel erg interessant. Maar ik jank aan bij alles en iedereen dat zielig is dus dit lijkt me niet zo’n succes. Vrienden van mijn ouders hebben in ons dorp een eigen begrafenisonderneming en mijn tante werkt op een crematorium dus ik kan wel altijd mijn vragen kwijt. Mooi beroep vind ik het.

@ParisDarling ik snap de paprika vraag niet haha. Ik snij een paprika door midden en dan snij ik die hele “bol” of stuk met zaadjes er uit.

9 likes

Ohh zo🙈. Ik vul hem even in.

1 like

Iedereen die mij een beetje kent komt al in het zwart haha! :black_heart:

8 likes

mijn oma wilde per se geen begrafeniscake maar broodjes kroket op haar uitvaart en wil die lijn wel graag volgen (met vega kroketten dan wel)

60 likes

bij mij ook haha. en ga zelf ook in het zwart de kist in

1 like

Hahaha ahw ik ben tot nu toe de enige die de hele week zegt

Als jullie hij een actie ik de winkel iets krijgen (cd, boek, vandaag een sjaaltje) neem je dat dan altijd aan?

• Ja, waarom niet, het is gratis.
  • Alleen als ik het leuk vind
  • Nooit

0 stemmers

Ik zit er namelijk eigenlijk nooit op te wachten en mensen kijken dan zo raar vaak. ‘Oh, u mag nog een halve kilo schepsnoep bij deze actieproducten!’
‘ nee, bedankt’
‘Maar is gratis!’
‘Maar ik wil geen halve kilo snoep!’
Of sjaaltjes of cd of andere dingen. Heb al genoeg troep.

4 likes