Stel je persoonlijke vraag #8

Volgens mij hebben ze op best wel wat buitenlandse festivals een systeem waar je één beker koopt (a 10 euro oid, maar krijg je wel flink korting op drankjes of iets in die richting) en dat meteen ook een soort van collectors item is. Vraag me af waarom dat nog niet zo goed doorkomt hier.

edit: zoiets

8 likes

Hahaha had het er gister nog over met vriendinnen dat ik dit zo’n grote afknapper vind, ew. Maar heb sowieso niks met lintjes/bandjes dus wellicht komt het daar vandaan.

2 likes

15-jarige dazed maakte zich hier zeer zeker schuldig aan. Doe het nu niet meer maar vind het niet perse goor

17 likes

Ik vind het een beetje gek om over armoede te beginnen als we het hebben over een festival als BKS, de meiden die daar in de vuilnisbak graaien zijn naar mijn inziens geen meiden die in armoede leven, maar juist denken hihihi hebben we straks mooi 5 gratis drankjes!! Dat kan ik fout hebben natuurlijk, maar het zou best gek zijn om zonder geld naar een festival te gaan, met het idee in het hoofd dat je dan wel bekers gaat vinden om je eten en drinken te kunnen betalen. Wat als je geen bekers kunt vinden? Het is niet dat je er mee doodgegooid wordt, zoals dat vroeger was.

Als ik geen geld heb voor een festival, dan ga ik niet, dat is dan jammer inderdaad. Dan moet ik harder sparen of andere prioriteiten stellen. Daarom ga ik ook niet naar alle festivals. Ik vind dat net iets bijzonders, dat je daar hard voor werkt en naar toe leeft. Gelukkig zijn er ook genoeg gratis festivals om mensen aan die behoefte te voldoen

5 likes

Same, ik heb mijn eerste Lowlandsbandje volgens mij een jaar of vijf omgehouden, tot hij echt uit elkaar viel (en dan niet op de Mascha-manier, maar gewoon letterlijk van mijn pols). Maar ik vind dat achteraf best vies. Heb toen ook de hele rits in een keer ervan af geknipt en ze daarna nooit meer dan 2 dagen na een festival omgehouden.

Er was toen ook zo’n oudere Belgische (?) man, die op heel veel festivals was, die zijn beide armen helemaal vol had hangen, dat was toen echt een tijdje zo’n levende legende op alle festivals, weet iemand wie ik bedoel?

8 likes

Ik neem aan dat die mensen gewoon douchen, dan worden die bandjes dus in feite elke dag/elke paar paar dagen schoon gewassen.

Ik vind het niet mooi, maar dus ook weer niet echt vies.

Vooral onder invloed van drank. :roll_eyes:

1 like

Hoe zie jij dat voor je dan? Een festival als Pukkelpop (vergelijkbaar met BKS) met dure artiesten en honderden werknemers, catering, etc, gratis maken oid? Zodat iedereen daar van kan genieten

1 like

Ja, vandaar m’n vraag. Maar laat maar, dit gaat over heel iets anders maar ok :’)

Jaa volgens mij weet ik welke man je bedoelt! Heb hem inderdaad ook wel eens gezien op een Belgisch festival geloof ik

Hij!
1_CRAZYDUDE

15 likes

Ja! Ik vind net dit haha

1 like

Niet alleen op festivals, ook bij gewone concerten. Ik ga vaak naar concerten in Duitsland (in zalen) en vrijwel altijd zijn er plastic bekers met opdruk van de tour / artiest. Mijn laatste concert van Depeche Mode had zelfs 4 of 6 varianten tijdens 1 concert maar het ging me dan net te ver om ze allemaal te verzamelen.
Ik heb van mijn favoriete concerten wat bekers bewaard en heb er nostalgische gevoelens bij als ik ze thuis gebruik. Ze zijn qua hoogte ideaal om een spuitzak te vullen dus ik gebruik ze regelmatig. :smile:

2 likes

Ik heb een keer aan het einde van een festival (ik moest de laatste shift werken) de grond echt wel supergoed afgespeurd en ook dingetjes opzij geschopt en toen nog iets van 15 munten a 2,30 gevonden. Maar overdag zou ik dat niet snel doen.

2 likes

Ik weet niet of dit mee telt hoor, maar ik heb twee patiënten zien overlijden en de bevallingen die ik gezien heb waren ook patiënten. Niemand uit mijn persoonlijke omgeving dus.

Het is natuurlijk wel iemand anders geld… maar ja op zich iedereen was al weg en anders waren die munten weggeveegd het afval in dusja

Op het bevrijdingsfestival kreeg je gratis frisdrank oid als je glazen inleverde, helemaal niet veel. Maar voor kinderen wel interessant genoeg want die vinden dat lekker.

Dus dan zijn je kinderen lekker bezig, die vinden dat oprecht leuk, als ouder kan je dan lekker je eigen ding doen en je kind kan dan zelf drinken regelen.

Ideaal.

23 likes

Omdat ik hier regelmatig online over lees:

Zet je Ikea-meubels zelf in elkaar?

• Jep, independent woman & all that jazz
  • Ja maar ik doe het samen met iemand anders
  • Nee, ik laat het doen
  • Pff, je denkt toch niet dat die en mass geproduceerde troep mijn huis binnen komt?

0 stemmers

Als je een variant van ja hebt gekozen, vind je Ikea-meubels moeilijk of stressvol? Als je nee hebt gekozen, is dit omdat je het moeilijk of stressvol vindt?

• Ik vind het moeilijk
  • Ik vind het stressvol
  • Ik heb er gewoon geen zin in
  • Ik vind het makkelijk
  • Iedere debiel kan dit toch?

0 stemmers

Heb je wel eens ruzie gemaakt tijdens het bouwen van een Ikea-meubel?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb nog nooit een meubel in elkaar gezet dus hier is mijn stem zodat je pollresultaten lekker verwarrend worden

0 stemmers

1 like

Ik vind het echt een heerlijk rustgevend klusje. Gewoon ik, met het bouwpakket en de schroefjes+handleiding. En dan het eindresultaat.:blush:

7 likes

M’n man ging me net duwen terwijl ik in de net schommel van de kinderen lag en ik werd net zo duizelig als toen ik 3 weken geleden in het schommelschip zat in de Efteling.

Kan jij tegen dingen als een schommelschip?

• Nee, ik word altijd duizelig
  • Ja, ik heb nergens last van

0 stemmers

En op de schommel?

• Ik word ook duizelig op de schommel
  • Ik kan gewoon schommelen zonder duizelig te worden

0 stemmers