Nou gewoon plastic bekers waar drinken in zit? Als je een drankje koopt betaal je statiegeld en als je die bekers aan het einde van het festival inlevert krijg je daar geld voor terug, zijn genoeg mensen die dat niet weten en ze in de vuilnisbak gooien of mensen die ze per ongeluk laten staan. Dan zijn er van die aasgieren die daar naar op zoek gaan
Deze mensen mogen van mij wel een enkeltje Gierige actiestopic
Ja van dit fenomeen heb ik ook wel eens gehoord, maar dat zijn dan volgens mij ook geen muziekliefhebbers maar gewoon random mensen met als doel om met een zak geld weer naar huis te gaan? Niet dat ik het dan wel goedkeur haha, maar bij BKS waren het gewoon festivalgangers die voor de muziek kwamen en dan tussendoor bekers gingen hosselen, gênant wel
Ja dat heb ik ook liever uiteraard, maar ik vind het nog steeds gierig om dan bekers te zoeken, ook al is het ‘af en toe’. Deze meiden zaten ook echt in de vuilnisbakken haha? Ga gewoon niet naar een festival als je geen geld hebt.
Haha ja want dat doen ze ook echt voor het milieu. Ik weet overigens niet of ze worden weggegooid, ik dacht dat ze het afval gingen sorteren namelijk.
Nee daarvoor is dat systeem niet, want als je een drankje besteld betaal je de eerste keer 4 euro, bij de volgende keren lever je steeds je oude beker in en betaal je 3 euro oid. Einde van het festival lever je je beker in om je statiegeld terug te krijgen. Uiteraard zijn er mensen die ze onwetend in de vuilnisbak gooien, maar daarom gaat BKS eerst het afval scheiden zodat deze bekers niet verloren gaan? Dus ja, gierig
Bij mijn opa hadden we een soort borrel/feestje na de crematie, met champagne en een heel uitgebreid buffet met allerlei lekkers. Daar hebben we zijn leven gevierd, allemaal mooie herinneringen opgehaald, natuurlijk ook gehuild omdat we hem misten, maar het was zo mooi. Dat had hij overigens zelf allemaal bepaald, hij wist al een tijdje dat hij dood zou gaan. Dat mogen ze voor mij ook wel doen, maar zoals @HvO ook al zegt, ik ben er zelf toch niet meer bij, dus mijn nabestaanden mogen het zelf invullen.
Festivals zijn duur en als je het zo wél kan betalen is dat alleen maar mooi, toch?
Naja, Ik vind het best sneu als je een festival eigenlijk niet kan betalen maar door bekers te verzamelen het dan wel kunt veroorloven? Dat gaat dan namelijk om max 20 euro, want om echt flink te cashen moet je daar echt lang mee bezig zijn hoor, aangezien er dankzij dit systeem veel minder bekers te vinden zijn. Dat was vroeger wel anders. En nee niemand valt mij daar mee lastig, maar dat hoeft toch ook niet om iets gierig te vinden?
Ja dit is wel een belangrijk copingmechanisme dat ik hanteer
Volgens mij hebben ze op best wel wat buitenlandse festivals een systeem waar je één beker koopt (a 10 euro oid, maar krijg je wel flink korting op drankjes of iets in die richting) en dat meteen ook een soort van collectors item is. Vraag me af waarom dat nog niet zo goed doorkomt hier.
edit: zoiets
Hahaha had het er gister nog over met vriendinnen dat ik dit zo’n grote afknapper vind, ew. Maar heb sowieso niks met lintjes/bandjes dus wellicht komt het daar vandaan.
15-jarige dazed maakte zich hier zeer zeker schuldig aan. Doe het nu niet meer maar vind het niet perse goor
Ik vind het een beetje gek om over armoede te beginnen als we het hebben over een festival als BKS, de meiden die daar in de vuilnisbak graaien zijn naar mijn inziens geen meiden die in armoede leven, maar juist denken hihihi hebben we straks mooi 5 gratis drankjes!! Dat kan ik fout hebben natuurlijk, maar het zou best gek zijn om zonder geld naar een festival te gaan, met het idee in het hoofd dat je dan wel bekers gaat vinden om je eten en drinken te kunnen betalen. Wat als je geen bekers kunt vinden? Het is niet dat je er mee doodgegooid wordt, zoals dat vroeger was.
Als ik geen geld heb voor een festival, dan ga ik niet, dat is dan jammer inderdaad. Dan moet ik harder sparen of andere prioriteiten stellen. Daarom ga ik ook niet naar alle festivals. Ik vind dat net iets bijzonders, dat je daar hard voor werkt en naar toe leeft. Gelukkig zijn er ook genoeg gratis festivals om mensen aan die behoefte te voldoen
Same, ik heb mijn eerste Lowlandsbandje volgens mij een jaar of vijf omgehouden, tot hij echt uit elkaar viel (en dan niet op de Mascha-manier, maar gewoon letterlijk van mijn pols). Maar ik vind dat achteraf best vies. Heb toen ook de hele rits in een keer ervan af geknipt en ze daarna nooit meer dan 2 dagen na een festival omgehouden.
Er was toen ook zo’n oudere Belgische (?) man, die op heel veel festivals was, die zijn beide armen helemaal vol had hangen, dat was toen echt een tijdje zo’n levende legende op alle festivals, weet iemand wie ik bedoel?
Ik neem aan dat die mensen gewoon douchen, dan worden die bandjes dus in feite elke dag/elke paar paar dagen schoon gewassen.
Ik vind het niet mooi, maar dus ook weer niet echt vies.
Vooral onder invloed van drank.
Hoe zie jij dat voor je dan? Een festival als Pukkelpop (vergelijkbaar met BKS) met dure artiesten en honderden werknemers, catering, etc, gratis maken oid? Zodat iedereen daar van kan genieten
Ja, vandaar m’n vraag. Maar laat maar, dit gaat over heel iets anders maar ok :’)
Jaa volgens mij weet ik welke man je bedoelt! Heb hem inderdaad ook wel eens gezien op een Belgisch festival geloof ik
Hij!