Stel je persoonlijke vraag #8

Nee, ik ken alleen deze clip voor Pepsi: Britney Beyoncé Pink

7 likes

Ken jij het begrip geld ‘lappen’?
Dus bijvoorbeeld: Moest gewoon 20 euro lappen

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maar meer in de zin van ‘in de pot doen’, als je uitgaat bijv.

3 likes

Hoe zit jouw haar op dit moment?

• Los
  • Knot
  • Staart
  • Vlecht
  • Anders

0 stemmers

Ik heb overgegeven na (dit zijn losse keren geweest):

• Een schommelschip
    -Een zweefmolen
  • Een attractie die zo op de kop gaat (booster ofzo heette dat hier geloof ik, zo’n open rondje met allemaal mensen naast elkaar)
  • een dag met strategisch uitgekozen achtbanen (ik was deze keer 25+). Ging goed, tot we nog met de auto ergens heen moesten en dus wagenziekte erbij.

Na die laatste keer heb ik besloten pretparken over te slaan.

Op een normale schommel, zittend en recht kijkend voor me uit kan wel.

2 likes

Ik heb jaren voor een it-detacheerder gewerkt en heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord. Wij hadden veel collega’s van diverse detacheerders en volgens mij had iedereen gewoon het bedrijf wat ons inhuurde op zijn cv. Misschien verschilt het per branche?

Haha die Pepsi singles waren geweldig! Ik had zelf die van Shakira - ask for more

Echt mijn favoriete nummer vroeger, helemaal grijsgedraaid en mijn ouders werden knettergek :joy:

5 likes

Hoe bedoel je? Dat ken ik niet

1 like

Als je bijvoorbeeld allemaal 20 euro lapt -> je legt allemaal 20 euro in om drankjes te halen (een ‘pot’ te maken).

Oh zo heb ik het nog nooit gebruikt!

2 likes

Het verschilt waarschijnlijk per bedrijf en de klant waarmee ze een project hebben. En of er sprake is van een NDA.
Over het algemeen is het wel zo dat als een samenwerking openlijk is (dus ook bijv. via de site of nieuwsbrief wordt gecommuniceerd het minder erg is. Maar je zou het altijd na kunnen vragen bij je werkgever.
Ik weet wel dat het op veel plekken, ook in de VS bijv. echt not done is.

1 like

Dit lijkt me echt een hele gave (bij)baan. Werkte je dan vanuit een kookboek of schrift? En moest je dan altijd precies een recept aanhouden of mocht je ook zelf dingen aanpassen?
Sorry voor de vragen maar stiekem droom ik van een eigen taartenwinkel of lunchroom. :speak_no_evil:

Mijn bijbaan was ook bij een verdwenen supermarkt: A&P! Vond dat zo’n fijne supermarkt. Die gingen rond 2001 allemaal weg en werden C1000 (inmiddels ook verdwenen) of AH.

2 likes

Ik zet het ook gewoon tegen mn ouders en wij maken geen pot samen voor dingen haha

Het was de leukste bijbaan die ik ooit gehad heb, ik ben er ook vier jaar blijven werken. Ze hadden vaste recepten die je eigenlijk ook heel strikt moest volgen, maar op een gegeven moment kende ik sowieso alle recepten die vaak voorbij kwamen uit mijn hoofd, maar ging ik er ook wat vrijer mee om.

Ik vond bakken sowieso al heel leuk, maar heb daar echt heel veel geleerd.

5 likes

Huhh lappen en een pot maken is toch hetzelfde? Je lapt geld voor de pot.

3 likes

Good old C1000

5 likes

Je bent er achter gekomen dat een collega van je hier actief is. Je zit op een andere afdeling in een groot bedrijf en kent elkaar (waarschijnlijk) niet in het echt. Wat zou jij doen? (Anoniem):

• Niets, boeit me niks
  • Alle posts van diegene lezen om te achterhalen wie het is
  • Een berichtje sturen en laten weten wie je bent
  • Nieuwsgierig zijn, maar je identiteit niet prijs willen geven dus je laat het erbij

0 stemmers

Toevallig had iemand hier een foto geplaatst van een locatie van mijn werk. Toen heb ik wel even een berichtje gestuurd.
Niet openlijk, niet iedereen hoeft te weten waar we werken.

Hou jij van “foute” muziek? (bijvoorbeeld het foute uur van Qmusic)

• Ja heerlijk!! Proud to be fout!
  • Mwah, hoeft niet zo
  • VRE SE LIJK
  • Als ik dronken ben kan ik het wel waarderen
  • Geen mening

0 stemmers

Laat jij je makkelijk gaan op de dansvloer?

• Laten gaan? Ik ben de dancing queen!!
  • Ene keer wel, andere keer niet
  • Nee totaal niet
  • Als ik wat op heb, dan komt de innerlijke danseres omhoog

0 stemmers

“Kom nou danseeeeen, dat is gezellig” flikker op, ik bepaal zelf wel of ik gezellig ben ja.

23 likes