Stel je persoonlijke vraag #9

ik denk ook wel dat ik over wil gaan op online! die van mij ligt op mijn aanrecht en daar kom ik als het goed is dagelijks wel dus houd het best goed bij. maar als ik met mensen ben en we willen iets plannen moet ik altijd heel irritant zeggen dat ik thuis nog ff in mijn agenda moet kijken haha

ik vind alleen de app agenda van iphone niet zo denderend. iemand tips?

Het is meer ongemakkelijk mompelen maar doe het wel haha

Google calendar! Kun je ook op je laptop gebruiken en is veel overzichtelijker dan de iPhone app

2 likes

Nee, woon al 10 jaar in Rotterdam!

1 like

Ik stemde verkeerd! Ik heb het wel, ben vrij laat gediagnosticeerd. Voel je vrij om te pb’en met vragen, als je die hebt!

1 like

Ik studeer nog! Ik ben tijdens het begin van mijn studie gediagnosticeerd, tijdens een burn out.
Ik ben dus in mijn eerste jaar burn out geraakt, omdat het allemaal echt niet lukte. Ik moest ineens op kamers, mijn eigen huishouden regelen, vrienden maken en een vrij pittige studie doen. Het overspoelde me allemaal en was constant teveel, omdat ik het gewoon niet overzag.
Ik kon me nooit concentreren, was altijd naar de muur aan het staren als ik papers moest schrijven (nog steeds wel eens hoor!) en daardoor had ik steeds de ervaring dat ik een mislukking was en dat alles mislukte wat ik deed.
Ik heb ook vaak meegemaakt dat ik dan veel te laat in de verkeerde collegezaal zat om er vervolgens achter te komen dat ik alles was vergeten, de was al drie dagen in de machine zat, of dat soort dingen.
Inmiddels heb ik medicatie en kan ik iets beter leven met mezelf, maar de eeuwige chaos in mijn hoofd is nog wel eens lastig. Ik merk ook dat ik sommige dingen gewoon niet kan. Het is heel lastig uitleggen, maar bijvoorbeeld mijn kamer opruimen kan ik gewoon niet, ik weet niet waar ik moet beginnen en ik raak in paniek. Zelfde ook met grote opdrachten voor mijn studie.

Ik merk dat ik het een beetje moeilijk vind om uit te leggen, omdat veel mensen wel chaotisch zijn en ik wil overbrengen dat ik er Ă©cht last van heb, zonder over te komen alsof ik me aanstel. Omdat ik al mijn hele leven leef met mijn stel hersens, weet ik ook niet zo goed wat ‘normaal’ is. Maar ik hoop dat ik het een beetje heb uitgelegd.

Edit: Ik vind het ook belangrijk om even te zeggen dat het niet een ‘special snowflake’ ding is, maar dat het een aandoening is met serieuze consequenties als het niet goed herkend en behandeld wordt. Het heeft een hoge comorbiditeit met depressie, angst en verslavingen. En voor de mensen die niet in het bestaan geloven: ADHD (waar ADD onder valt), is één van de best onderzochte psychische stoornissen.

13 likes

3 likes

Je kan ook angstig zijn en veel piekeren door ADD! Ik kan het youtubekanaal ‘How to ADHD’ aanraden, zij is echt goed! Ik heb ook veel angsten en last van piekeren, maar vaak is het ook gewoon een gevoel van stress omdat ik bang ben dat ik iets vergeet of over het hoofd zie. Omdat dat zo vaak gebeurt, word je ook niet echt gerustgesteld in je angst en piekeren.

3 likes

Kan je goed zingen?

• Ja
  • Nee
  • Beetje

0 stemmers

En kan je goed dansen?

• Ja
  • Nee
  • Beetje

0 stemmers

Situatie, er staan twee lege koffiekopjes op je bureau. Een van je mannelijke collega die je goed kent en graag mag, en een van jezelf. Je weet niet meer welke van jou was. Wat doe je?

• Nieuw kopje pakken
  • Een van de twee kopjes pakken, op goede hoop

0 stemmers

Had je anders geantwoord als de betreffende collega een vrouw was?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Had je anders geantwoord als je de betreffende collega onaardig vond?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben nu heel benieuwd in welke sector jij werkt!

Haha ik was hiervoor Jakobus en Mata Hari, dus geen Berries, maar ik zat 10 jaar geleden wel al op het forum ja! Ik heb geneeskunde gestudeerd

Ik zelf niet, maar m’n vriend wel. Ik herken ook minstens 75% van de kenmerken in hem terug haha.

1 like

Ik hoor vaak van mensen dat ze denken dat ik ADD heb, maar ik denk zelf gewoon dat mn hoofd sneller gaat dan de meeste mensen maar dat dat niet door ADD komt ofzo.

2 likes

Ik kan absoluut niet zingen imo maar toch heb ik wel meer dan 10 meer gehoord dst ik een goede stem heb. Dit is gewoon niet zo, maar heb wel voor een Argentijnse vriend een keer iets ingezongen want dat was gekgenoeg ECHT zijn wens. Dus ik heb maar wat gedaan. Meteen heel sarcastische tekst erachter omdat ik me anders schaamde. Nee kan een klein beetje zingen, ik krijs nietofzo. Maar dan houd het op .

1 like

Primair onderwijs in België. Een vriendin van mij werkt in Nederland en volgens mij werken ze bij jullie wel meer uur als voltijdse leerkracht.

Voortgezet onderwijs is, afhankelijk van de graad, 20, 21 of 22 uur een voltijdse job

1 like

Is dat dan ook echt de tijd die je werkt, of ben je stiekem toch meer uren kwijt aan je werk? En je hebt gewoon een ‘fulltime’ salaris?

Ik moet wel nog iets meer werken aangezien ik mijn lessen moet voorbereiden maar dat doe ik eigenlijk meestal tijdens de middagpauze want die duurt 1,5 uur. Ik werk van 8u30 tot 12, begin terug om 13u30 en we eindigen om 15u25. In Nederland moet je dan verplicht nog langer op school blijven als ik het goed begrepen heb van mijn vriendin maar in België niet. Of ja wettelijk een kwartier maar als je de klas moet opruimen is dat zo voorbij. De eerste jaren dat ik werkte besteedde ik wel meer tijd aan mijn voorbereidingen hoor.

Ja ik heb inderdaad een fulltime salaris

1 like

Maar met ongeveer 6,5 uur werken per dag zou jouw voltijdse baan toch op 32 uur moeten uitkomen? Of heb je geen 5-daagse werkweek?

Ik kan voor een basic white bitch best goed twerken! :sunglasses: (mede mogelijk gemaakt door hypermobiliteit in m’n onderrug en heupen, maar toch)