Stel je persoonlijke vraag #9

Ik heb dit ook. Voor mijn gevoel krijs ik maar er zijn toch mensen die het goed vinden…

1 like

Ik werk wel 5 dagen maar ik heb nog 2 vrije uren waarin de kinderen gaan turnen en waarin boodschappen kan doen of voorbereidingen, woensdagmiddag is het geen school dus werk ik niet elke voor- en namiddag is er nog een kwartier pauze, dit wordt ook niet bij de 24 uur geteld. Oh en dan nog 2 uren die we ‘gratis’ werken, plage-uren heet dat. Dus eigenlijk werk ik 26 uren maar in het onderwijs spreken we altijd over 24 uur als voltijds werk

1 like

Oh zo, helder! Het klinkt in ieder geval wel als een hele fijne werkweek. In ieder geval eentje met veel afwisseling en dat vind ik zelf altijd wel prettig :smile:

1 like

1 keer per maand hebben we vergadering met het hele schoolteam tot 6 uur. Gesprekken met ouders hebben we 1 of 2 keer per schooljaar. Werkgroepen zijn er niet echt bij ons op school, 1 is er maar daar zitten maar een aantal leerkrachten in en die vergaderen steeds tijdens de middagpauze. Sportdag wordt door de turnleerkracht geregeld, schoolfeest grotendeels door het oudercomité. Daar moeten we dan wel helpen maar dat is 1 zondag per jaar dus dat valt ook best mee.
Voorbereiden doe ik tijdens de middagpauze maar vaak heb ik al het materiaal al aangezien ik al een tijdje bij dezelfde leeftijd werk. Administratie valt bij ons best wel mee, met een halfuurtje per week heb ik ruim voldoende tijd daarvoor.
Ik wil er wel even bijzeggen dat ik mensen ken die heel wat meer moeten doen op een school en dat ik veel ‘geluk’ heb op dat vlak! Mijn directie verplicht ons qua administratie en voorbereiding tot niks, wat je tijdens het werken in de klas doet is het belangrijkste volgens haar

2 likes

Suikerbrood

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Eierkoek

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ontbijtkoek

• Ja
  • Nee

0 stemmers

At jij ooit ontbijtkoek bij het ontbijt?

• At dat helemaal niet
  • Jazeker
  • Nu je het zegt, ik at het alleen in de middag en helemaal niet bij het ontbijt

0 stemmers

Kapitein koek?

• Dat was skeer
  • Eet dat uberhaupt niet
  • Lekker

0 stemmers

1 like

Van die Kapitein koek vond ik alleen die sterretjes lekker hahah

33 likes

Ken je toevallig ook nog die magnetronpannenkoeken (:face_vomiting:) van kapitein koek, die hadden een chocoladesmaak en die sterretjes. Vroeger vond ik die al niet te vreten, dat was zeker kandij ofzo.

7 likes

Nee, geloof niet dat ik die ooit gegeten heb of überhaupt ooit gezien heb.

1 like

Dit heb ik ook wel eens gedacht als mensen dit tegen mij zeggen. Gelukkig is t nu minder maar vroeger hoorde ik t zoooo vaak, ADD of ADHD. Nu vragen mensen meestal of ik een autisme spectrum stoornis heb. Vraag me toch af wat dat is met die behoefte om random labels op random mensen te plakken??

3 likes

Ja ik ben echt een kleuter met eten. :joy:

Nou ik heb het twee keer meegemaakt en bij die gesprekken was het niet echt dat ze zeiden hmmm jij hebt add want ik herken deze en deze symptomen maar meer zo van ja dat snap jij natuurlijk ook wel met je add
En toen dacht ik huh? En toen moest hij lachen en toen zei hij ja dat heb je toch? Dus ik zei nou denk het niet en toen zei hij ja denk het wel… en dat dus twee keer hahaha

Ontbijtkoek? PEPERKOEK BEDOEL JE

17 likes

Zeker wel. Hier in Geldrop, waar het ook vandaan komt, zeggen we gewoon peperkoek.

6 likes

Ik haalde die sterretjes er altijd af, zodat ik het lekkerst (die sterretjes) als laatst kon eten haha

2 likes

Een collega maakte vandaag de observatie dat ik vaak m’n mouwen opstroop. Weet niet zo goed waarom ik dat eigenlijk doe, is een automatisme ofzo.

Stroop jij vaak je mouwen op?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ex-roker hier, telt ook wel als verslaving vrees ik🤓

Ik word er constant door mijn broertje op gewezen dat ik, ongeacht plek en gelegenheid, altijd mijn mouwen heel bruut opstroop zodra ik aan tafel ga zitten. Kan ook echt niet eten zonder mijn mouwen op te stropen, maar ik voel me door hem altijd vet lomp als ik het doe, haha.

Zo voel ik me met mijn opgestroopte mouwen aan tafel!

18 likes

Ja! Inmiddels 2 jaar gestopt :blush:

3 likes

Lekker weer? Hier is het hartstikke benauwd en regenachtig.

2 likes

Toen ik vanmorgen (half 11) naar werk toe ging zat er een kat in het trappenhuis. De deur beneden stond open dus ik dacht hij gaat er vanzelf wel uit, maar toen ik net thuis kwam zat hij er nog steeds. Ga ik hem proberen op te pakken en buiten neerzetten? Ik vind dat altijd een beetje lastig met katten van vreemden maar ook zielig als ie niet meer weet hoe die eruit moet komen…

• Ja, laat dat arme beest vrij
  • Nee, hij komt er vast vanzelf wel uit

0 stemmers