Vanavond nog gebeurd. Gelukkig was ik gewoon thuis.
Ik moet hierom lachen , maar dat is wel echt zielig!
Hell no, iemands gore zweetkakkers in mijn hol is niet mijn idee van een leuk leven.
Ik eigenlijk nu ook bedenk ik me. Ik hang aan iedereen zn lippen hehe
Een vriendin van me zei altijd dat ze een mannelijke Baratheon wilde als vriend. Toen was mn broer vrijgezel en ik vond zn vorige vriendin heel stom dus heb ik hem, haar en mezelf een handje geholpen. Ze zijn bijna twee jaar getrouwd nu
Wat leuk!
Ik herken me in alles wat jij omschrijft. Het niet kunnen concentreren, alles als een onmogelijke opgave zien en ontzettend chaotisch zijn. Mijn hoofd staat nooit âstilâ.
In mijn basisschool tijd en middelbare school tijd heb ik hier geen last van ondervonden omdat ik goed kon leren waardoor ik me nooit extreem heb hoeven concentreren, en elke dag vrijwel hetzelfde was.
Toen ik naar de universiteit ging en alles âzelfâ moest regelen lukte opeens helemaal niets meer. De âvrijheidâ zorgde ervoor dat ik compleet blokkeerde.
Mijn hersenen overwegen continu alle mogelijkheden en eventuele gevolgen van keuzesmogelijkheden waardoor het altijd onwijs druk is in mijn hoofd. Omdat ik over alles zo diep nadenk vermeed ik op een gegeven moment taken omdat dat mij op korte termijn rust gaf, maar op lange termijn alleen maar stress opleverde. Ik haalde mijn vakken niet, wat resulteerde in een enorme teleurstelling in mezelf. Ik was boos op mezelf omdat ik wist dat ik het gemakkelijk kon, en het ook heel graag wilde maar het âlukteâ niet.
Zo raakte ik in een neerwaartse spiraal door teleurstelling op teleurstelling. Op een gegeven moment begon ik zelfs de meest simpele taken als inderdaad het opruimen van mijn kamer als âonmogelijkâ te zien. Ik ben een paar maanden geleden gediagnostiseerd met een depressie, maar voelde intuĂŻtief dat dit niet de oorzaak was van mijn problemen.
Een paar weken geleden kwam mijn studiebegeleider naar mij toe en vroeg mij of ik soms ADD had. Hij heeft zelf ADD en herkende veel symptomen bij mij. Ik kende de term wel maar wist niet wat het precies inhield. Toen ik de symptomen opzocht was het alsof ze mijn beschreven. Ik barste in tranen uit omdat het voor mij de bevestiging gaf dat ik niet âluiâ ben of âdomâ maar dat ik extreem gevoelig ben voor prikkels en mijn hersenen deze niet goed kunnen verwerken.
Binnenkort word ik gediagnostiseerd, dus ik weet nog niet zeker of ik ADD heb maar als ik jouw verhaal lees, en alle symptomen bekijk weet ik het bijna wel zeker. Een diagnose zorgt er natuurlijk niet voor dat mijn hersenen anders gaan werken maar ik kan door middel van gerichte coaching er hopelijk wel beter mee leren omgaan.
Wat voor coaching is er mogelijk?
Ik heb er tijdens mijn studie heel veel last van (gehad), ben heel benieuwd hoe dat op kantoor gaat straks. Op zich gedij ik wel beter om soort van gedwongen in een bepaald stramien te komen. Ergens verplicht moeten zijn en werk af moeten hebben omdat de rest van het team er op wacht. Concentreren lukt me ook beter in sommige situaties. Dus ik hoop dat ik er tijdens werk minder last van heb dan tijdens mijn studie @Jauregui
@Hatsmetflats Ben wel benieuwd, want ik heb dus wel een soort cursus gehad voor mijn add, maar er bleven ârestproblemenâ over waarvoor ik in therapie ben gegaan, los van add. Maar ik ben nu benieuwd of dat add probleem niet te veel onderbelicht blijft. Veel van de âproblemenâ die ik ervaar hebben wel een link met add en slechte ervaring op slechte ervaring op slechte ervaring (en daarmee zelfbeeld). Misschien moet ik toch maar wat meer focus leggen op âaddâ tijdens komende therapie.
@midheavenmoon Ik weet niet wat ik van de diagnose zelf vind. Ja fijn om te weten dat het ergens vandaan komt, maar de problemen blijven bestaan en het is ook maar net welke antwoorden ik heb gegeven op de gestelde vragen. Dus soms voelt het alsof ik de boel heb genept? Weet niet helemaal of ik in de diagnose geloof. Kan het niet zo goed uitleggen. Komt deels door opvoeding/thuis denk ik ook, heel erg anti-labels. Medicatie hielp bij mij niet echt, en ik sta er ook niet achter, dus dat is voor mij geen oplossing ofzo.
Dit vind ik misschien het leukste verhaal dat ik op dit forum heb gelezen <3
Hmm over ontbijtkoek gesproken, mân ouders hebben/hadden dat altijd in huis maar ik heb er weinig mee. Maar vind het niet vies ofzo. Bij peperkoek denk ik aan
dat
In theorie wel natuurlijk, maar ik heb geen idee wat er mooi bij staat en ik wil niet afdoen aan de jurk. Maar mân armen zijn al minder raar vergeleken met toen ik 'm kocht dus ik heb goede hoop dat ik 'm straks wel aan kan
Oke ik twijfel opeens. Als je een tweede sollicitatiegesprek hebt en je ziet dezelfde mensen als bij het eerste gesprek, geef je ze dan een hand bij wijze van een begroeting?
- Ja zou ik doen
- Nee dat is raar
- Je kunt ook vriendelijk begroeten en glimlachen etc zonder hand
0 stemmers
Ik wil niet overkomen alsof ik vergeten ben dat ik die specifieke mensen al ontmoet heb maar waarschijnlijk maak ik me druk om niks
Geef een hand maar zeg Hallo op een manier die aangeeft dat je ze al kent. Niet jezelf weer voorstellen dus hahah
Nee dat idd sowieso niet hahaha
Ik was meer bang dat ze dan zo verbaasd naar mijn uitgestoken hand zouden kijken zo van âeeeh?â
Ik mis Tinder soms wel hoor, vond het echt leuk om mensen te ontmoeten die hele andere levens hebben en hele andere dingen doen dan ik.
Als je echt serieus naar een relatie op zoek ben, waar ik me niks bij voor kan stellen trouwens, is het vast een andere ervaring. Ik deed het echt voor de leuk en heb veel plezier gehad.
Ik heb 2 mensen met elkaar in contact gebracht om een kaartje voor een evenement te kopen, daarna hebben ze contact gehouden en nu zijn ze bijna een jaar samen. Dusja wel succesvol gekoppeld al zeg ik het zelf, alleen dat was niet de intentie
Aii je maakt me bang Ik durf het ook niet te vertellen, bij mijn sollicitatiegesprek werd er gevraagd naar negatieve dingen en ik kon er genoeg opnoemen die verband houden met mijn add maar heb het niet zo expliciet benoemd. Ben ook echt bang voor een kantoortuin want concentreren is wel een dingetje, maar heb nog geen idee hoe het er uit gaat zien.
Is dit je nieuwe baan al, of denk je dat het bij je nieuwe baan beter wordt?
Edit; heb ook groepstherapie gehad, maar het deel vaardigheden/tips wist ik al lang van studiebegeleiding etc en het deel cognitieve gedragstherapie had ik niks aanâŠ
Ik heb 2x gedate via Tinder. 1x relatie gehad en nu ben ik aan het daten met een jongen (morgen zie ik hem voor een 2de keer). Maar ik gebruik de app amper.
Heh het is toch heel gebruikelijk om mensen een hand te geven als wijze van begroeting? Ik doe dat mijn hele leven al :â) Zeker bij werkgerelateerde zaken.
Ik kan me juist wel voorstellen dat werkgevers met je mee willen denken om het zo prettig mogelijk voor je te maken. Misschien moet je gewoon even aankijken hoe het gaat en als je er moeite mee hebt het toch aankaarten bij jouw leidinggevende. Zij hebben denk ik liever een werknemer die goed in zijn vel zit en lekker aan de slag kan, in plaats van iemand die zich niet prettig voelt en daardoor minder kan presteren.