Stel je persoonlijke vraag #9

Vroeger had ik wel last van slapeloosheid, echt nachtenlang wakker, maar ik durfde echt geen pillen te nemen. De huisarts heeft het aangeboden maar wel duidelijk gezegd dat het verslavend kan worden.

Overigens merk ik wel dat ik bij m’n vorige baan (fysiek een stuk zwaarder) veel beter sliep en echt netjes om 22 uur naar bed ging, uitgerust wakker werd ook. Nu ik op kantoor hang heb ik minder slaap nodig, ben pas rond 23/23:30 moe en voel me zelden uitgerust ‘s ochtends. Misschien is het ook m’n vergevorderde leeftijd maar het is wel vervelend. Grote dip in energie.

Verslaving? En er zitten altijd bijwerkingen aan medicijnen toch, voor mij een reden om het niet te willen. Oordopjes helpen deels tegen geluid wat me wakker maakt, maar laatste tijd heb ik er oorpijn door dus dat is ook irritant.

3 likes

Oke nog één vraag. Hoe denk je over kamperen?

• Ik hou van kamperen
  • Het is wel leuk maar houden van niet
  • Kamperen is wel oke maar niet echt mijn ding
  • Kamperen is de hel op aarde

0 stemmers

Ik berg braaf de rest op, maar zo lang ik weet waar ik hem hem opgeborgen, kom ik ook terug totdat de zak leeg is. Niet alleen met chips overigens.

Ik heb regelmatig dat ik mensen wanhopig vraag om DE ZAK CHIPS/CHOCOLA/SNOEP te verstoppen in GODSNAAM want dan vergeet ik het op een gegeven moment en later vind ik op rare plaatsen nog stukken chocola oid terug.

En mijn zusje woont nu bij me en ik heb haar expliciet verboden te vermelden of ze iets heeft gekocht en het zeker niet in het zicht te laten liggen omdat ik enorme bodemdrift heb.

3 likes

Uh genoeg? Verslavend, rebound insomnia, intolerantie?
Ik slaap superslecht en heb er wel medicatie voor, maar ik merk ook aan mezelf dat ik me echt af en toe als een addict kan gedragen. Helemaal in paniek als ik per ongeluk een stukje kwijt ben, bij andere mensen iets proberen te krijgen. En ik kan ze ook nog zelf voorschrijven, maar dat doe ik gelukkig niet omdat ik denk dat dan echt het hek van de dam is. Ik heb het nog enigszins in de hand, maar zou niet zeggen dat ik een gezonde relatie met die dingen heb. Zou ze ook niet per se aanraden.

3 likes

Haha ik baal er ook altijd van als de koffie op is :rofl:

1 like

Ik denk dat ik van iedereen die ik ken zelf de beste slaper ben. Ik kan altijd en overal slapen en slaap overal doorheen. Kan lange nachten maken en ben altijd moe (dat laatste vind ik wel zorgelijk)

Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe je iets interpreteert. Is het gevoelig als in empatisch, vind ik dat eerder positief. Is her gevoelig als in lichtgeraakt (en dat diegene dingen dus snel persoonlijk opvat) vind ik dat eerder negatief.

12 likes

Heel erg herkenbaar alleen heb ik het wel verteld. Het helpt me wel want ik heb gelijkgestemde gevonden. Blijken veel mensen hier last van te hebben.

1 like

Ik ken niemand anders die zo snel huilt als ikzelf :’)
Bij mezelf vind ik het vooral heel irritant, ik weet niet zo goed wat ik er bij anderen van zou vinden. Ik denk ook wel een beetje irritant maar niet echt erg.

3 likes

Ik heb een tijd pillen gehad, maar dan sliep ik alsnog niet en werd ik overdag extra slaperig vanwege die pillen.

Ik zit nu overigens in een OK-fase qua slapen, het gaat al een tijdje aardig, maar het zal altijd een issue blijven.

1 like

Ikzelf en kind, maar ik vind hem nog net iets te jong voor een eigen auto.

40 likes

Ik heb dit ook inderdaad! Ik word ook altijd zo gefrustreerd dan op mezelf, omdat ik dan niet meer kan zeggen wat ik wilde door dat huilen. :woozy_face:

Ben er overigens wel actief mee bezig om wat aan mijn mening over snel huilende mensen te doen, want ik vind dit geen mooie eigenschappen van mezelf.

Bij sommige vind ik het echt kinderachtig en irritant. Ik weet nog dat een meisje op de middelbare school ging huilen omdat ze een 4 voor geschiedenis kreeg. Ik had ook een 4, maar ja. Boeien volgende keer maar leren ipv niet leren. Door het huilen mocht ze een vervangende opdracht maken, een fucking collage over het onderwerp. Echt ik was zo boos. Dus toen zei ik, nou misschien moet ik ook meer janken om collages te maken ipv een SO’s. Stomme kut. Ik ben er nu nog boos over en het is 16 jaar geleden. Dus het is meer dat huilen om kleine dingen. En bij bepaalde mensen.

17 likes

Ik een keertje alleen. Was toen met mijn ouders naar de film, zei zaten op de love seat links en ik had de love seat ernaast voor mezelf. Ook echt bij een romcom, maar kon lekker wijdbeens zitten was top.

9 likes

Omschrijf je kledingstijl in een of max 3 woorden:

• Basic
  • Preppy
  • Romantisch
  • Sportief
  • Opvallend / kleurrijk
  • Alternatief / zwart
  • Frans
  • Vintage / retro
  • Stoer
  • ANWB / Nomcore
  • Trendgevoelig
  • Bohemian / Folkloristisch
  • Vrouwelijk
  • Sexy
  • Androgeen
  • Minimalistisch
  • Comfortabel / praktisch
  • Futuristisch
  • Merkelicious
  • Anders

0 stemmers

Merkellicious, haha, hoe kom je erop?

7 likes

Ik draag alleen maar zwart, maar ben echt verre van alternatief :face_with_monocle:

4 likes

Ik had eerst teveel opties of zo en toen probeerde ik dingen gauw in te korten / grouperen. Maar steeds bleek ik teveel opties houden. Had misschien andere beter samen kunnen nemen.

@max omdat merkel altijd hetzelfde draagt maar dan net in een andere kleur of stof.

3 likes