Ik vond buitenspelen het allerleukste. Zomer of winter maakt niks uit. We hebben afgelopen zondag nog met vrienden op een feestje tien tellen in de rimboe gedaan. #quarterlifecrisis
En bussietrap en gogo. Volgens mij is de laatste een zelf verzonnen spel in mijn wijk
Aaaah zo leuk ga dit ook in de groep gooien op vakantie (we gaan met zn achten)
Hele leuke poll, hardop gelachen
Ik denk dat mān vrienden echt zouden moeten giebelen als ineens Rick astley door de speakers zou klinken en mān broertje in een lachstuip zou raken. Mān ouders zouden daar zitten van Wtf⦠wat is dit??
Zou wel een leuke laatste grap zijn.
Ben toch voor Marco gegaan, vind ik wel een mooi liedje
Vind jij het ook kut en confronterend als er āparty packā op een zak chips staat terwijl je die net in je eentje leeg hebt gegeten?
- Ja
- Nee
- Ik eet geen chips
0 stemmers
Ik ben de party
Hoe minder zielen hoe meer vreugd met zoān zak chips.
En hutten bouwen!!!
- Jazeker, ook hutten bouwen!!
- Nee, dat deden wij niet.
0 stemmers
Hahaha dit is echt me lefe
Ik denk altijd dat ik er van houd, tot ik het weer eens doe. De eerste paar dagen zijn wel ok, maar daarna ga ik de luxe van een echt bed en een fatsoenlijke badkamer toch wel missenā¦
En lekkerland viesland!
Was da?
Kan je tien tellen in de rimboe uitleggen?
Life is a party maar je moef zelf de chips opvreten.
Wij hadden tip tap top erin eruit erop
Bij ons werd āmeisjespakkertjeā op een gegeven moment verboden omdat het er te wild aan toeging
Wij hadden met alle kinderen uit de buurt een zelfbedacht spelletje waarvan ik de naam niet meer weet - of eigenlijk had het volgens mij helemaal geen naam - en dat was een soort kruising tussen honkbal, apenkooien en trefbal. Echt fantastisch, zou het zo nog kunnen spelen haha.
Ik heb dit even gekopieerd van internet want wilde net gaan slapen en ben te lui om zelf te typen. Ik hoop dat je dit een beetje snapt. Je hebt dus een zoeker en de rest verstopt zich binnen 10 tellen. Zoeker mag zijn plek niet verlaten.
De zoeker staat bij de tikplek, doet zijn ogen dicht en roept: ā10 tellen in de rimboe 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 Tijdens deze 10 tellen verstoppen de anderen zich. De zoeker doet zijn ogen open en kijkt of hij iemand kan zien zonder te lopen. Ziet hij iemand? Roep de naam en plaats en hij is af. Ziet de zoeker niemand? Doe weer je ogen dicht en begint nu bij ā9 tellen in de rimboe 9-8-7-6-5-4-3-2-1-0ā Zodra hij roept 9 tellen in de rimboe, komt iedereen uit zijn verstop plek, tikt de zoeker aan en noemt zijn naam. Dan verstop je je weer zo snel mogelijk. De zoeker kijkt of hij nu wel iemand ziet. Ziet hij weer niemand dan gaat hij verder met 8 tellen in de rimboe. Zo wordt het steeds moeilijker voor de verstoppers omdat er minder tijd is om je te verstoppen. Wie blijft er als laatst over?
Ik was op mijn achtste nog ongecoƶrdineerder dan nu en heb het bij elastieken voor elkaar gekregen om over dat elastiek te struikelen en keihard op mijn schouder te vallen, toen moest mijn moeder me van school op komen halen en met me naar de dokter. Daarna heb ik het nooit meer gedaan.