Wij hadden met alle kinderen uit de buurt een zelfbedacht spelletje waarvan ik de naam niet meer weet - of eigenlijk had het volgens mij helemaal geen naam - en dat was een soort kruising tussen honkbal, apenkooien en trefbal. Echt fantastisch, zou het zo nog kunnen spelen haha.
Ik heb dit even gekopieerd van internet want wilde net gaan slapen en ben te lui om zelf te typen. Ik hoop dat je dit een beetje snapt. Je hebt dus een zoeker en de rest verstopt zich binnen 10 tellen. Zoeker mag zijn plek niet verlaten.
De zoeker staat bij de tikplek, doet zijn ogen dicht en roept: “10 tellen in de rimboe 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 Tijdens deze 10 tellen verstoppen de anderen zich. De zoeker doet zijn ogen open en kijkt of hij iemand kan zien zonder te lopen. Ziet hij iemand? Roep de naam en plaats en hij is af. Ziet de zoeker niemand? Doe weer je ogen dicht en begint nu bij “9 tellen in de rimboe 9-8-7-6-5-4-3-2-1-0” Zodra hij roept 9 tellen in de rimboe, komt iedereen uit zijn verstop plek, tikt de zoeker aan en noemt zijn naam. Dan verstop je je weer zo snel mogelijk. De zoeker kijkt of hij nu wel iemand ziet. Ziet hij weer niemand dan gaat hij verder met 8 tellen in de rimboe. Zo wordt het steeds moeilijker voor de verstoppers omdat er minder tijd is om je te verstoppen. Wie blijft er als laatst over?
Ik was op mijn achtste nog ongecoördineerder dan nu en heb het bij elastieken voor elkaar gekregen om over dat elastiek te struikelen en keihard op mijn schouder te vallen, toen moest mijn moeder me van school op komen halen en met me naar de dokter. Daarna heb ik het nooit meer gedaan.
In het kader “lekker belangrijk”
Heb jij ook geleerd om je 7 met een streepje te schrijven?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, doe je dit nu nog?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Edit: he kak dit is de eerste poll die ik maak en ik wilde niet meerdere keuzes man man man
Aub geen gebruik van maken
Hoop dat leenbakker deze zin oppakt en er mooie houten bordjes van gaat maken
Heb het zo niet geleerd volgens mij, maar ik doe het nu wel.
Als ik iemand zie onder de 30 met een zichtbaar hoortoestel dan:
- Maakt het me niks uit
- Ben ik verbaasd
- Word ik nieuwsgierig
- Wil ik er absoluut niks van weten
- Vind ik het oubollig
- Vind ik het zielig
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Ik drink geen aanmaaklimo/ ranja. O, behalve grenadine in mijn tequila sunrise.
Dat speelde we op een straat met aan beide kanten stoep. De ene stoep was lekkerland en de andere viesland. Een iemand stond dan op straat en riep allerlei eten en drinken en dan moesten de anderen steeds bedenken of je het lekker of vies vond en op de vieze of de lekkere stoep gaan staan.
Dan denk ik “diegene is slecht horend” en thats it.
Nee. Dr in Dr op Dr uit kippekruit!
Haha ja dit deden wij ook! Alleen heette het vies en lekkertje. Volgens mij hadden we ook dingen als “mwah” en super vies/lekker. En volgens mij moest degene die het eten opnoemde proberen iemand te tikken als je weer naar een nieuwe plek moest rennen.
Wij deden ook dierenverstoppertje(?) als je dan was gevonden moest je een dierengeluid nadoen en de zoeker moest raden welk dier je was. Je was pas af als hij het dier had geraden. Zo heb ik een keer gewonnen want ik deed een chinchilla na en daar had nog nooit iemand van gehoord
Omg dierenverstoppertje deden wij ook!!
Wij hadden nog als toevoeging: als je iemand had gevonden ging die tussen de tikplek en de zoeker staan, met de benen zo wijd mogelijk. Dan mocht de zoeker vanaf daar staan. Had je dus 2 of 3 mensen gevonden kon je een langere lijn maken en verder zoeken/kijken!
Nee wij deden dan juist weer kusverstoppertje.
Oubollig? Heel apart als keuze en ook dat iemand dat invult.
Wij hadden ook polo. Dan had je een iemand die aan een kant stond en de rest aan de andere kant. Degene die alleen was moest een categorie bedenken ennde anderen dan iets binnen die categorie. Dus fruit en appel peer kers bijvoorbeeld en iedereen ‘was’ dan wat je bedacht had. En dan moest degene die de categorie verzonnen had een uitkiezen en degene die daar dan bij hoorde en de categorie kiezer moesten dan heen en weer rennen en wie het snelste was won. Maar ik weet niet meer of je dan juist de kiezer of de rest werd.
En ik heb een tijd fanatiek gehinkeld op een hinkelbaan. En wij deden de jongens op de meisjes en de meisjes op de jongens wat eigenlijk gewoon geslachtsgesegregeerd tikkertje was. Als je getikt was moest je naar een hok binnen een aantal lijnen maar als iemand van je eigen geslacht je hand aantikte was je weer vrij. Dus het was ook heel strategisch. En bij ons ook spelletjes afgeschaft omdat het te gewelddadig was. En het slingertouw was weggehaald omdat een of ander motorisch minder begaafd individu her had gepresteerd om er niet op tijd af te springen en vol het klimrek te koppen. Daar was ik toen nog heel lang zuur over want dat was echt mijn favo.
vond jij gym leuk op school?
- Ja
- Nee
- Soms, meestal wel
- Soms, meestal niet
0 stemmers
En was je goed in gym?
- Ja
- Nee
- In sommige dingen was ik wel goed, maar niet in alles
0 stemmers
Ik ben ook benieuwd naar de reden/gedachten daar achter. Ik sprak iemand die dat dus ook vind maar hij kon niet uitleggen waarom.
Alles met een bal (oftewel 90% van de gymlessen): niet goed in
Alles zonder bal: wel goed in