Ik ben nu lager opgeleid dan mn ouders maar over een paar maanden hopelijk hetzelfde als m’n moeder, alleen heeft zij hopelijk een paar maanden later weer een hoger opleidingsniveau haha.
Ik vind deze wel lastig om te beantwoorden. Verschil in opleiding/werk interesseert me niet zo, maar mijn partner moet wel een zekere mate van algemene kennis hebben en een beetje weten wat er speelt in de wereld. Ik wil niet alleen oppervlakkige gesprekken met hem kunnen voeren. Maar dat hangt in principe niet samen met opleidingsniveau.
Ik heb maar op ja gestemd, maar zo héél belangrijk vind ik het ook niet. Vind het vooral heel fijn dat ik hetzelfde denkniveau heb als m’n vriend, want dat lijkt me wel lastig als dat niet zo is. Toevallig hebben we ook hetzelfde opleidingsniveau, maar als dat anders zou zijn zou dat me echt niet uitmaken.
Denk niveau is zeker gelijk met mijn partner. Hij is lager opgeleid en soms net andere manier van denken.
Vind het wel heel fijn dat we in dezelfde sector werken. Praat fijn.
Hahahah wel heel herkenbaar. Wij wilden ook altijd met verkleedkleren over straat lopen (of in pyjama). Werd niet echt zo gewaardeerd onder onze ouders. De onderjurk van mijn moeders trouwjurk was favoriet want dan was je engel oid.en verder een zwart kort leren rokje en dan deed je daar hoge knielaarzen onder waar je telkens in struikelde. Het hoogtepunt was toen we hadden bedacht dat 1 vriendin de hele verkleedkist “moest” aantrekken. Na tig kleren over elkaar leek ze dus heel dik en ja dat was mega grappig dus dat moesten we ook op straat laten zien.
Ik kan het omgekeerd (dus mensen die mij niet kunnen volgen) echt totaaaaal niet uitstaan dat is echt mijn nummer 1 ergernis in wat voor relatie dan ook maar al helemaal met een partner/date dus ik zou de gedachte dat dat andersom zo is echt niet kunnen hebben ook.
Als bij wijze van spreke met een vakkenvuller zou hebben. En hij komt met supermarkt termen. Dan zou ik het ook niet kunnen volgen. Niet lmdat ik dom ben maar omdat ik die termen niet ken.
Nouja er is natuurlijk wel wat meer dan alleen de termen hè, die kun je nog uitleggen of je gebruikt beschrijvende woorden in plaats van vakjargon. Ik zou het totaal niet erg vinden als ik een gesprek tussen een partner en een collega bijvoorbeeld niet direct zou kunnen volgen, maar als mn partner het echt totaal niet aan me zou kunnen uitleggen zou ik dat echt wel vervelend vinden.
Is jouw partner ook je beste vriend waarmee je alles kan delen?
- Ja
- Nee, dat vind ik wel jammer
- Nee, en dat vind ik prima
0 stemmers
Ik heb nu ja geantwoord, maar het ligt eraan. Als er bepaalde interesses niet besproken kunnen worden vind ik dat geen probleem. (Ik heb een vriend die in de techniek zit, maar ik heb daar 0.0 verstand van.) Maar als er geen enkele ideeën of interesses besproken kunnen worden omdat het te ingewikkeld is, zou ik dat wel lastig vinden.
Ja idd. Mijn ex heeft wo bouwkunde gedaan en hij kwam best wel vaak met bepaalde tekeningen etc. aan om het vervolgens heel enthousiast uit te leggen waar ik echt geen drol van begreep. Dan is maar het een beetje luisteren en ja knikken. Vond het wel schattig als het maar niet teveel gebeurde.
Ja ik kon bij vakkenvuller even niks moeilijks bedenkwn hahag
Mijn vriend heeft mbo gedaan en zijn P gehaald op hbo. Ik ben hoger opgeleid maar mensen vragen me dit vaker in real life. Of ik het niet vervelend vind dat m’n vriend niet altijd meekomt in wat ik studeer bijvoorbeeld. En dan nog niet eens goede vrienden ofzo, nee mensen die ik semi ken. Dan denk ik maar wat wil je nu dat ik zeg dan? Dat je het vraagt betekent dan al dat het voor jou een dealbreaker zou zijn? Geen idee.
Ik probeer dan rustig uit te leggen dat het me geen hol interesseert dat mijn vriend niet begrijpt waar ik mn scriptie over schreef. Oke je mist misschien wat inhoudelijke feedback, maar daar heb je toch ook medestudenten/docenten voor? Zelf vind ik dat helemaal niet erg, er zijn ook dingen waar hij zich mee bezig houdt waar ik niets van weet. Er zijn zoveel dingen belangrijker dan dat. Als je maar gewoon een goede connectie hebt samen.
Ik vind uitzonen terwijl iemand mij iets verteld dat ik niet snap/saai/oninteressant vind echt super chill. Beetje dagdromen en af en toe “oh echt” mompelen. Vind Mn eigen uitleg sowieso altijd interessanter dan wanneer iemand anders mij iets uitlegt. Veel mensen zijn echt superslecht in uitleggen, dus het gaat sowieso oor-in, oor-uit als je me iets gaat uitleggen.
Aan mij mag je best je natuurkundige theorieën uitleggen.
Weet jij wie deze persoon is? (Ik bedoel niet of je hem herkent van de meme).
- Geen flauw idee
- Ja
- Ik denk van wel
0 stemmers
Ken hem alleen van deze meme.
Heb het ff aangepast!
Heb hier ooit een artikel over gelezen, anders had ik het ook niet geweten. Ben niet thuis in basketball (toch?).
Ja idd, zowel mijn ex als huidige date dachten echt dat ik grapte dat ik eerst geen flauw idee had wie dat was. Ik zei dat waarschijnlijk 3 kwart van Nederland dat niet weet. Dat konden ze dan niet geloven. Ja het is toch echt zo lijkt me haha