Stel je persoonlijke vraag #9

Is dit boek interessant of teringjantje saai?

• Het lijkt mij een hel om te lezen
  • Ik heb dit gelezen en ik vond het interessant
  • Ik wil dit lezen want het lijkt mij wel interessant

0 stemmers

Ik kwam die film over zijn leven al niet door.

2 likes

Mijn zus heeft deze laatst gekocht en gelezen, ze zei dat ie wel interessant was.

1 like

Met Eddie Redmayne? Ik hou van die film. :heart:

5 likes

Dat ging bij mij nog wel. Mijn vader heeft serieus met markeerstift dit boek bekliederd. :+1:

Zijn lippen kleuren niet bij zijn gezicht, ik kan hem niet aanzien.

4 likes

Huh wat. Ik ga even foto’s bestuderen, geen idee waar je het over hebt. :joy:

EDIT Ah, ik zie het ja. Nooit opgevallen hahah!

1 like

Ah oke ja ik dacht al zoiets, want het is niet het vakgebied van m’n vader dus was al verbaasd toen ik het zag liggen. Het lijkt mij zelf echt hele droge stof maar wie weet nu ik het toch zag liggen dat ik het een poging geef.

1 like

Hoezo is er geen optie met ‘ik denk niet dat ik samen kan zijn met iemand met een hogere opleiding”

Ik heb een relatie gehad met iemand die veel hoger opgeleid is, van mij hoeft dat niet meer

3 likes

Opleidingsniveau vind ik niet belangrijk maar ik wil wel gewoon een gesprek ‘op mijn level’ kunnen voeren. Soms heb ik dat level met mensen die niet hebben gestudeerd en soms met mensen die net als ik uni hebben gedaan helemaal niet.
Ik vind mezelf bijv. ook echt niet super slim, maar ik vind het wel belangrijk om van bepaalde dingen op de hoogte te zijn en vind dat ook aantrekkelijk in een partner.

*Ik ben wel best competitief in een relatie. Wij gunnen elkaar wel alles maar vinden het ook wel leuk om elkaar een beetje af te troeven.

3 likes

Nou dit. En dat is al zo vaak gezegd ook hier maar: opleidingsniveau boeit me niet, maar wel dat we qua interesses en gesprekken op een beetje hetzelfde niveau zitten. Ik vind het niet leuk als ik iemand compleet kan overrulen met woorden.

1 like

Hetzelfde boek, verschillende uitgaves. Je hoeft ze niet gelezen te hebben, de vraag is naar welke jouw voorkeur gaat. Even random boeken gepakt.

• Links
  • Rechts

0 stemmers

• Links
  • Rechts

0 stemmers

• Links
  • Rechts

0 stemmers

• Links
  • Rechts

0 stemmers

• Links
  • Rechts

0 stemmers

• Links
  • Rechts

0 stemmers

Oké nu even voor de volledigheid want ik vind ook dat er grote verschillen zijn in denkniveau en opleidingsniveau.

• Het maakt me niet uit
  • Ik wil dat mijn partner ongeveer hetzelfde denkniveau heeft
  • Ik wil dat mn partner ongeveer hetzelfde opleidingsniveau heeft
  • Ik wil het allebei

0 stemmers

Ik zou liegen als ik opleidingsniveau niet een beetje belangrijk zou vinden omdat dit toch vaker hand in hand gaat met een algemene belangstelling voor wat zich in de wereld afspeelt. Ik houd van mensen die nieuwsgierig en kritisch zijn ingesteld en open staan om nieuwe dingen te proberen en leren. Bij sommige mensen waar ik lang geleden mee omging is dit niet meer het geval. Die soms afstroomden en gingen een opleiding gingen doen (of juist niet) om zo snel mogelijk aan het werk te kunnen gaan maar daarna is hun leven qua geestelijke verrijking een beetje stil blijven staan. Vaak mannen die nu wel een eigen huis en gezinnetje soms hebben maar waar je geen goede gesprekken meer mee kan hebben.

Als je ‘m gelezen hebt, mag ik dan een review van Norse Mythology? Even m’n geheugen opfrissen :grimacing:

2 likes

Maar waarom noem je opleidingsniveau dan belangrijk? Wat je later schrijft “hun leven is qua geestelijke verrijking een beetje stil blijven staan” en “waar je geen goede gesprekken mee kan hebben” zijn toch eigenlijk meer denkniveau beschrijvingen die je dan feitelijk belangrijk vindt? Denkniveau en opleidingsniveau gaan misschien vaak samen, maar zeker soms ook niet. Zowel in de zin dat sommige universitair geschoolde mensen totaal geen belangstelling hebben voor de wereld als dat lager opgeleide mensen dat regelmatig wĂ©l hebben.

Ik kan me wel redenen voorstellen om opleidingsniveau belangrijk te vinden, bijvoorbeeld omdat je dat sociaal maatschappelijk gezien belangrijk vindt qua status of wilt dat iemand heel goed kan begrijpen hoe het is om te studeren.

3 likes

Omdat ik wat betreft mogelijke relaties daar toch wel een beetje op selecteer op basis van negatieve ervaringen uit het verleden. Zoals je schrijft omdat het best vaak samenvalt en al helemaal als iemand een bepaalde opleiding heeft gevolgd waar interesse in de maatschappij een must is om die opleiding te halen. Dan zegt een opleiding natuurlijk niet alles en mensen die zelf iets hebben opgezet vind ik ook vaak aantrekkelijk, maar de keren dat ik iemand op het eerste gezicht aantrekkelijk vond op basis van muzieksmaak/humor en uiterlijk en vervolgens van een koude kermis thuiskwam zijn voor mij wel een reden geweest om selectiever te zijn.

Ik heb m gelezen! Ik vond m leuk, kwam er makkelijk doorheen en is fijn geschreven.

2 likes

Eigenlijk al m’n vrienden hebben of universiteit of HBO gedaan alleen m’n beste vriend heeft vmbo gedaan en daarna mbo. Hij heeft veruit de grootste algemene kennis, hij weet echt mega veel en in het begin dacht ik daar heeeel anders over. Misschien is het ook een deel motivatie, of een heel groot deel. Ik vind het echt aantrekkelijk als iemand een grote algemene kennis heeft ipv heel veel kennis van 1 specifiek onderdeel, al ontkom je daar natuurlijk niet aan.

2 likes

Ik mis: ik heb dit gelezen en vond ‘t teringsaai en de titel misleidend.

1 like