Stel je persoonlijke vraag #9

Heb jij last gehad van jeugdpuistjes?

• Ja heel erg
  • Ik heb nog nooit een puistje gehad
  • Ja een beetje
  • Nee
  • Af en toe had ik een puistje
  • Ja

0 stemmers

Kon je bij jouw middelbare school als leerling koffie kopen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb eigenlijk geen idee :thinking:

14 likes

Hoe vond jij je middelbareschooltijd?

• Overwegend leuk
  • Overwegend niet leuk
  • Kut
  • Leuk
  • Mwah

0 stemmers

Ben 30 en heb mijn halve leven al acné :weary: Vind de term jeugdpuistjes ook irritant :’) Wat zijn dat?
Wel goede reminder, moet de dokter weer bellen voor nieuwe crème.

4 likes

Zo zou ik niet eens weten, maar dat komt ook omdat ik geen koffie drink, dus nooit naar op zoek geweest.

Maar wij zaten in het centrum, dus in de pauze ging iedereen naar de lokale koffietent voor een latte

Ja ik zag een advertentie en volgens mij stond er jeugdpuistjes maar die term is misschien niet echt passend. Wel rot dat je er nog last van hebt. Ik had zelf er geen last van maar ik had juist een gortdroge huid waar ik dikke lagen Nivea creme op moest smeren. Nu is m’n huid normaal/soms gemengd. Wel een korte periode dat ik er ineens soms puistjes had en dan smeerde ik er die benzoyl op waar je huid dus weer extreem droog van word.

Nam je eten mee van huis op de middelbare school of kocht je eten op school?

• Ik nam altijd eten mee van huis
  • Ik kocht altijd eten op school
  • Ik kocht soms eten op school
  • Ik kocht alleen soms een kleine snack

0 stemmers

Klef brood in zo’n klef plastic zakje met van die vies geworden kaas.

Gruwels als ik eraan terugdenk.

2 likes

Ew ja bah, ik kocht alleen wat uit de automaten.

Wij hadden echt een hele luxe kantine, ze verkochten verse pistoletjes met zalm, beenham, gegrilde groenten, filet americain, eiersalade etc. En natuurlijk ook de standaard dingen als frikandelbroodjes, kaasbroodjes, soep en verschillende drankjes. Zo’n belegd broodje was volgens mij 2 euro en werd gemaakt waar je bij stond. Dus dan was het wel heel verleidelijk om af en toe zo’n broodje te kopen.

12 likes

Wij hadden op de middelbare alleen de keuze uit soep uit blik en drinken uit de automaat. Als het heel koud was namen we soms soep, maar over het algemeen at iedereen zijn van thuis meegenomen lunch. Pas op het mbo werd het beter want daar hadden ze wél een kantine met burgers, kroketten, broodjes, chips, tosti’s, snoep en nog meer snacks. 's Morgens in de eerste pauze een kipcorn of een burger was dan ook niks raars :sweat_smile:

4 likes

Alleen heel naar bocht uit de automaat, waar de thee ook door hetzelfde slangetje naar buiten kwam als de koffie en dus ook goor smaakte

Onze middagpauze was 25 minuten, dus dan is er nooit genoeg tijd om naar huis te gaan eten en dan weer terug te gaan. Daarnaast mochten we tijdens schooltijd (inclusief pauzes) nooit van het terrein af want iets met verzekering

Edit: dit was op de middelbare school. De basisschool was om de hoek, dus daar gingen kinderen wel vaak naar huis. Onze pauze was daar ook 75 minuten

2 likes

Op de basisschool ging ik in de middagpauze wel altijd naar huis maar op de middelbare school mocht je niet van het schoolplein af en was er sowieso maar een pauze van 25/30 minuten dus dat was ook veel te kort. Maar volgens mij blijven ze op de meeste basisscholen tegenwoordig ook op school in de middagpauze.

1 like

Wow dat zijn ook lange pauzes. Hoe laat was je dan klaar 's middags?

2 likes

Wow dat is zo lang! Ik had 12:05 tot 12:25 ofzo pauze en dan begon het lesuur weer! (op de middelbare)

1 like

Hoe werd dat gecontroleerd dan?

Wij mochten wel van school af, maar niet naar de supermarkt om de hoek vanwege overlast. Was altijd zo kut als je toch stiekem ging en je dan een leraar tegenkwam :’)

Maar als je ver weg woont is dat toch nog steeds niet genoeg tijd om naar huis te gaan? Ik moest 45-50 minuten fietsen naar de middelbare school, dat had ik in zo’n middagpauze ook niet gered haha. Of zitten mensen in België over het algemeen dichtbij huis op school?

2 likes