Stel je persoonlijke vraag #9

Op de basisschool was het bij mij volgens mij 08:30-15:15 en dan wel een best lange pauze in de middag en woensdagmiddag ook vrij ja.
En op de middelbare school verschilde mijn tijden per dag en per rooster. Maar meestal iets van 3 dagen om 08:30 beginnen en twee keer om 09:20 en dan een keer om 16:00 uur klaar en de rest om 14:10 of 15:00 uur en in het laatste jaar had ik een rooster dat ik twee dagen al rond 13:00 uur klaar was.

Op de lagere school gingen ze meestal idd tussen de middag naar huis of overblijven bij overblijfmoeders/vaders. Op de middelbare ging niemand naar huis in de pauze. Wij mochten overigens wel van het schoolplein. Nooit geweten dat dat bij sommige middelbare scholen niet mag. Wij gingen dan vaak naar de bakker vlakbij of bij het tankstation allemaal snoep halen. Tegenwoordig werken voor zover ik weet veel basisscholen met een continurooster.
Bij een continurooster beginnen de kinderen om 08.00 uur of 08.30 uur. Ze hebben een korte middagpauze op school, waarin ze gezamenlijk lunchen en zijn dan iedere dag tussen 14.00 uur of 14.45 uur klaar. Alleen op woensdag ziet het rooster er anders uit. Dan hebben de kinderen de middag vrij.

dit is een

• knoflook
  • bieslook
  • sjalot
  • ui
  • prei

0 stemmers

het is een ui wOw

5 likes

Wow dat trouwens wel echt lang fietsen zeg.

Ach ja ik was eigenwijs en moest per se naar een school aan de andere kant van de stad haha. Vond echt ook eigenlijk nooit zo heel erg! Al had ik wel geluk dat er op zich een OV-verbinding was die niet fantastisch maar wel oké was, dus die kon ik nemen als het echt pokkenweer was.

Als tiener niet, toen ik 20 was kreeg ik acne. Nu nog steeds en word 28 dit jaar :sob:

Wij hadden continue rooster dus aten altijd op school en speelden dan buiten op het plein of in de schooltuin. Heeft m’n dochter nu ook. Als ik elke middag naar huis had gekund had ik dat alsnog niet gedaan, vond de basisschool veel te leuk haha

1 like

Haha oh ik zie nu echt voor me dat je van de Bijlmer ofzo naar nieuw west moest fietsen.

Het is toch gewoon een Allium haha? Ze zijn wel familie van de look, dus daar vallen alle groenten/kruiden die jij noemt wel onder. Ik wist niet dat je ook kon zeggen dat het het product is die jij in je spoiler hebt genoemd!

3 likes

Dit is een bloem die ik kreeg van scjool toen ik geslaagd was. Je gaat me niet vertellen dat dit een groente is…

19 likes

Nu ben ik helemaal benieuwd wat het is. Wat zou het meest logische zijn?

2 likes

Mijn school kennde knoflook haha.

3 likes

Oh leer net dat je Ui hebt gekregen.

2 likes

Dit is heftig. Ik ben alweer 12 jaar van de middelbare school af.

1 like

wij hadden op school een cup-a-soup automaat. Heerlijk !

3 likes

$289 per nacht voor het Empire Hotel in NY (ja hét hotel van Chuck in Gossip Girl.) En het was zo’n enorme tegenvaller, echt veel minder luxe dan ik had verwacht dus betaal nooit meer zo veel geld. :joy:

13 likes

hahaha “gefeliciteerd, hier is een ui!”

4 likes

Haha bijna, nieuw-west naar watergraafsmeer

1 like

Ik heb nog steeds een verkleedhok in mijn studentenhuis!
En nog steeds genoeg feestjes om je te verkleden

7 likes

Vind jij het gek als een man niet weet wat een babyshower is of een high tea?

• Nee
  • Een beetje
  • Ja
  • Ik ken het zelf niet eens

0 stemmers