Stel je persoonlijke vraag #9

Als een vader voor een korte periode de zorg heeft voor z’n eigen kinderen zodat de moeder (even uitgaande van een heterorelatie) iets voor haarzelf kan doen, noem je dat dan dat de vader oppast?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

N.a.v. https://www.ibtimes.co.uk/newspaper-labels-serena-williams-husband-babysitter-their-child-internet-mad-1661362 en vooral ook van het feit dat een vriendin van me een kind heeft en die dus zei dat haar vriend oppaste op de baby zodat zij met ons mee kon gaan. Ze begreep oprecht niet waarom ik over haar taalgebruik viel.

EDIT: ik heb even m’n vraagstelling iets verduidelijkt, zodat het helder is dat het over een korte periode gaat

1 like

Als het een lekker koekje is, dan neem ik het gewoon mee (komt alleen niet vaak voor haha). Vaak krijg je van die saaie koekjes/chocola dus die laat ik dan maar liggen.

4 likes

Mijn date van 28 vroeg wat het was. Toen ik uitlegde wat een babyshower was zei die van oh dat vreselijke gedoe. High tea kende die niet. Vond het een beetje opmerkelijk.

De vader is dan gewoon bij het kind.

1 like

Volgens mij gebruikt men in het VK ook afternoon tea ipv high tea
Iig toen ik voorstelde om dat te doen tegen een Britse vriend begreep hij niet wat ik bedoelde

1 like

Niet

Opdonderen met die shit

34 likes

Ik bedoel oppassen als babysitten, niet letterlijk op de kinderen passen. Zo wordt het in mijn omgeving in elk geval het meest gebruikt. Wat @visual zegt, ben ik het ook mee eens.

Zou het werk dat jij doet (in de toekomst) gemakkelijk overgenomen kunnen worden door robots/computers?

• Ja sowieso
  • Nee absoluut niet
  • Ik weet het niet zeker maar ik denk het niet
  • Ik weet het niet zeker maar ik denk het wel

0 stemmers

Maak jij je hier zorgen over?

• Neuh niet echt
  • Hmm een beetje
  • Ja

0 stemmers

Ja denk denk ik ook hoor, was ook wel verbaasd door de vele ‘absoluut niet’ stemmen, ik ben dan gelijk benieuwd naar het beroep haha. Maar denk dat het voor iedereen gewoon lastig voor te stellen is, aangezien we het zelf waarschijnlijk ook niet gaan meemaken, wist niet hoe ik het beter kon formuleren.

Dacht altijd wel dat je “safe” was als je onderzoeker bent of kunstenaar (of een ander creatief beroep uitvoert)…niet dus

2 likes

Ik werk als arts bij een arbodienst, dus ik dacht dat ik wel veilig zat. Maar ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk dus geen idee heb ;p

Ik denk dat in veel beroepen het zou kunnen, maar dat de cliënten er niet op zitten te wachten, i.e. als ik zelf met een psycholoog zou willen spreken zou een robot het voor mij niet doen en denk dat dat voor veel andere cliënten ook geldt.

3 likes

Ben jij wel eens een GluurBuur?

(als in: stiekem vanachter de gordijnen kijken wat je buren aan het doen zijn of wat er in de straat gebeurd?)

• Ja, ik ben van alles op de hoogte
  • Soms, als er wat spannends gebeurd ofzo
  • Nee, dat vind ik echt stom
  • Geen mening

0 stemmers

Ah ja ik denk dat mijn werk uiteindelijk wel overgenomen kan worden hoor! Maar ik dacht nu wel aan ~ gedurende mijn werkende leven ~ en daarvan lijkt het me voor mijn werk niet zo waarschijnlijk (wel voor delen, maar voor andere delen ook niet).

Ik heb geen goed uitzicht om dit te kunnen zijn, anders was ik het sowieso. Vroeger keek ik altijd uit het zolderraam als mn buurjongens aan t voetballen waren, als ze me zagen en zwaaide verdween ik weer heel snel. :joy: Betrapt

2 likes

Toen Feyenoord gewonnen had kwamen ze hier met politiepaarden door de straat. Irritante jochies die stenen en vuurwerk aan het gooien waren werden opgejaagd en als ze niet weggingen met wapenstokken gemept. Was echt vet om te zien. Ik heb staan joelen, filmen, alles.

6 likes

Welke hoesje vind je het leukst? Heb niet bepaald veel keuze met deze mobiel.

• 1
  • 2
  • 3

0 stemmers

Edit: ik zag dat bol maarliefst 1500 hoesjes voor dit model heeft haha

1 like

Ik vind het zo apart dat er meer mensen zijn die zeggen “prima” dan “ik zou er wat van zeggen”. Gadverdamme. Wie heeft er bedacht dat satijn het OV kan? Walgelijk.

1 like

Ik kan er niet echt wakker om liggen eigenlijk

2 likes

Voel jij je meer meisje of vrouw?

• Meisje
  • Vrouw
  • Anders (als bijv. je je beter thuisvoelt bij een andere gender of non-binary bent etc)

0 stemmers

En madam of mevrouw?

• madam
  • mevrouw
  • Nee juffrouw, jongedame!
  • Anders (als bijv. je je beter thuisvoelt bij een andere gender of non-binary bent etc)

0 stemmers

En voel je je meer een connie of een gonnie of Bonnie of Donny??

• Connie
  • Gonnie
  • Ik ben meer een bonnie (bon colour)
  • Neer meer als onze eigen @anon50122296

0 stemmers

Als ik samen met iemand ben, vraag ik meestal of zij het koekje willen. Zo niet, laat ik het liggen.