Stel je persoonlijke vraag #9

Moet wel erbij zeggen dat ik daar in Amsterdam minder moeite mee heb dan in een kleinere/minder internationale stad.

10 likes

Ik heb heel irritant gestemd bij de bediening, terwijl het eigenlijk geen probleem is, maar ik toch altijd denk hmm jammer als het gebeurt. Echt geen ramp natuurlijk, maar ik spreek het liefst gewoon Nederlands als ik verwacht dat het kan en voel me altijd een beetje awkward als ik overschakel in een andere taal terwijl ik me gewoon prima verstaanbaar kan maken in het Engels :sweat_smile:

2 likes

Vind het echt niet erg als ze geen vloeiend Nederlands kunnen maar dingen die gebruikelijk zijn in een restaurant (extra bestek zoals iemand net zei, iets bestellen, peper en zout oid) verwacht ik wel dat ze weten eigenlijk haha

3 likes

We hadden hier laatst een discussie over, natuurlijk maar één manier om achter de waarheid te komen: vraag het aan het FF. :biggrin:

Hoe wassen jullie je sokken? Ik doe ze zelf altijd gewoon los in de was, maar mn vriend doet ze blijkbaar in elkaar gebouwen in zo’n bolletje in de was (zoals op de foto). Maar voor mijn gevoel worden ze dan helemaal niet schoon.

image

Dus: hoe wassen jullie je sokken?

• Los van elkaar
  • In elkaar gevouwen
  • Ik was mijn sokken niet/bezit geen sokken
  • Ik draag elk paar maar één keer en daarna gooi ik ze weg

0 stemmers

Edit: oeps per ongeluk alle stemmen verwijderd :frowning: sorry!

3 likes

Ik vind het geen probleem als de bediening geen Nederlands spreekt, maar ik spreek zelf ook prima Engels. Ik heb in een restaurant een aantal jaar een collega in de afwas gehad die een stuk ouder en meer ervaren was dan ik, maar ze mocht niet in de bediening omdat ze geen Nederlands sprak. Dat terwijl het een super vriendelijke vrouw is en ze het vast goed zou hebben gedaan. Dus wat mij betreft is iedereen van harte welkom in de bediening.

1 like

Mijn vriend gooit ze ook zo in een bolletje in de wasmand en dan zeg ik tegen hem dat hij ze uit elkaar moet halen. Dat doet hij dan een paar keer en weer opnieuw :neutral_face:

2 likes

Gaan je de nieuwe Lion King film zien?

• Ja, ik ga die nog zien
  • Ik heb hem zelfs al gezien
  • Nee, ik ga hem niet zien

0 stemmers

Ik ben heel benieuwd want meestal ben ik best enthousiast voor Disney films (en ook wel remakes), maar deze keer heb ik er echt totaal geen behoefte aan.

Misschien ligt het trouwens aan dierenfilms, want die Mowgli film met de vreemde menselijke ogen heb ik ook niet gezien.

Ja precies!!

Haha deze andere opties

1 like

Ik wel, ik kijk er echt naar uit, de animatie was m’n favo Disney film

3 likes

Ik heb het origineel niet eens gezien dus deze trekt me ook niet

6 likes

Ik ga donderdag, fuck de zomerfeesten hier. Ik moet ‘m gewoon meteen zien. Maar ik ben dan ook echt een klein kind als het om Disney gaat.

1 like

Haha ja, “huh hoezo heb je die film nog nooit gezien???” “Trekt me niet” “DOE NORMAAAAAL”

afbeelding

8 likes

Guilty.

2 likes

Vorige week zondag :sweat_smile: wil het 1 keer per week wassen, maar deze zondag heb ik het geverfd en blijkbaar wordt het daar ook schoon van :woman_shrugging:

Kunnen (nieuwe) witte sneakers naar een sollicitatiegesprek?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hangt er naar mijn mening vooral vanaf wat voor functie en hoe formeel het is.

29 likes

In mijn werk richting zou dit makkelijk kunnen. Bij het kantoor van mijn vriend zou ik dit persoonlijk nooit aan doen. Dus zoals @Nox eigenlijk al zegt. Ligt aan de functie, hoe formeel het is etc.

Dat hangt af van de functie en het bedrijf af. Als het een informele bedrijfssfeer is bijvoorbeeld, dan zou ik het misschien wel doen

Als je ergens wil werken waar je gewoon jezelf kunt zijn; ja :slightly_smiling_face:

2 likes