Stel je persoonlijke vraag #9

Hahaha heb hetzelde. Ik kan niet boeren. Echt eens in het halfjaar of zo ontsnapt er een boer uit mijn mond en dan ben ik echt verrast door mezelf.

Scheten daarentegen…:roll_eyes:

3 likes

Welk leenwoord ‘oogt’ lelijker doordat het eindigt op een ‘e’ en dan ‘je’ erachter?

• Cakeje
  • Blouseje
  • Allebei even lelijk
  • Nee dit zijn juist mooie woorden zo

0 stemmers

Weet jij wat Au bain-marie inhoudt? Au bain-marie is het in een waterbad (warm of koud) plaatsen van een pan of kom met gerechten om de temperatuur te doen dalen of te verhogen.

• Nee, Deze mari ken ik ni
  • Ik heb een vaag idee wat dit ongeveer is.
  • Ja, ik weet wat deze term inhoudt

0 stemmers

Dit is zon nederlands probleem

28 likes

Heb je niet nog bouillon of cup a soup en brood? Dan kan je een lichte soep maken als voorgerecht haha

1 like

Als wij zoiets hebben bestellen we thuisbezorgd (doen we sowieso al iets te graag haha…)

27 likes

Dit zou ik ook net zeggen haha!

1 like

Kook je gewoon sen grote pan en de rest vries je in. Of je besteld eten of je haalt even wat extras

1 like

Ik maak meestal gewoon wat extra met wat ik nog in huis heb. Ik heb altijd extra aardappel/pasta/rijst en groenten in huis. Ik kook ook vaak extra, voor de volgende dag of evt als lunch dus dan is het al helemaal geen probleem. Dan moet m’n vriend maar even geen twee keer opscheppen :crazy_face: En als dat allemaal niks wordt en ik kan geen boodschappen doen is het een goed excuus voor thuisbezorgd :yum:

1 like

Waarom zou je het weggooien? Ik heb zelf ook van huis uit mee gekregen om gewoon altijd veel op voorraad te hebben wat je altijd makkelijk klaar kunt maken. En inderdaad groter koken. De meeste dingen kun je invriezen (denk aan pastasauzen) of in ieder geval in de koelkast te zetten voor lunch de volgende dag. Je hoeft geen 4 gangen diner te maken. Maak desnoods je gewone maaltijd met inderdaad een soepje erbij, of een broodje of een snackje

Ik ga morgenavond samen met mijn vriend naar aan cabaretvoorstelling in Carré. We willen de hele dag in Amsterdam doorbrengen, terrasje pakken en een beetje winkelen. Alleen wordt het dus 30+ graden. We vinden het allebei lastig hoe we ons moeten kleden omdat we ‘s avonds dus nog naar Carré gaan. Sidenote: Je mag in Carré geen grotere tas dan formaat a4 meenemen volgens de website dus een kledingwissel zit er niet in.

Wat trekken we aan?

Voor mij:

• Spijkerjumpsuit met redelijk kort broekje
  • Zwarte aangesloten maxi jurk
  • Wijdvallend jurkje met print boven de knie met driekwart mouwen
  • Lange rok met top zonder mouwen
  • Maak je niet zo druk

0 stemmers

Voor mijn vriend:

• Polo met korte broek
  • Overhemd korte mouwen met korte broek
  • Polo/shirt met lange broek
  • Overhemd lange mouwen met lange broek

0 stemmers

Ik ben gezien de stemmen duidelijk niet op de hoogte van de dresscode in carre

4 likes

Ik vind het tegenwoordig heel erg meevallen met de dresscode in theaters en orkestgebouwen. Iedereen heeft het morgen warm, dus ik zou een combinatie maken van iets luchtigs en iets moois. Het hoeft niet meer zo super chique als voorheen. Het is natuurlijk wel afhankelijk van waar je heen gaat, maar je moet je wel prettig voelen met de hitte.

3 likes

Ja ik had er eigenlijk helemaal niet over nagedacht tot m’n vriend erover begon. Ik ga denk ik voor een lange rok met een mooie top en dan is er vast niemand die me gek aankijkt!

@Pendule ja ik neem denk ik een dun vestje mee om beetje te bedekken mocht dat nodig zijn!

3 likes

@Modena Ik moest begin dit jaar verplicht mee naar een voorstelling van Jochem Meyjer in Carré (dat is voor mij een beetje NMSMVPE).
Anyway, daar zat de hele goegemeente gewoon in het basic kloffie hoor.
Ik denk dat zeker bij cabaret dat allemaal wel meevalt, ook al is het Carré.

2 likes

Ik boer best veel thuis, scheten ook, maar boeren nog vaker. Paar weken terug liet ik een enorm harde boer, en bedacht me toen “oh hoi date is hier”. Dat was wel even beschaamtelijk en een soort reminder van oja ik doe dit vaak en ik ben nu even vergeten dat hier iemand is die ik nog niet lang/goed ken en dat dit not done is in deze fase van ons contact :’) Ben blij dat het geen scheet was, dat vind ik een stuk beschaamtelijker :’)

Edit; hij zei trouwens “Zoo dan!!” En ik “Oja oeps dit was zeker de 1e keer dat ik een boer liet waar je bij was? :sweat_smile: Excuses”

4 likes

Er zijn geen regels mbt eten, daarom is er eigenlijk altijd wel eten. Het eten wat vandaag te veel gekookt is, wordt afhankelijk van de hoeveelheid of ‘bijzonderheid’ gedeeld met de buren. Dat is standaard bij bv een bbq, want dat ruiken ze, dus dan is dat wel zo aardig. Verder kan je later op de avond nog een keer eten als je dat zou willen, of de volgende dag als lunch. En wat echt overblijft, is weer extra bij het avondeten. Dus je hebt altijd meerdere gerechten dan ook. Maar dus ook altijd genoeg voor random eters. Ik denk dat er in mijn cultuur ook meer in en uitloop is op een dag van mensen, dan bij de gemiddelde Hollander.

Edit: er wordt vrij weinig weggegooid, weggooien van eten is niet ok. Dus er wordt niet klakkeloos te veel gekookt ofzo.

3 likes

Wat wil je op je bitterbal?

• Niks
  • Mosterd
  • Mayonaise/fritessaus
  • American fritessaus
  • Ketchup
  • Curry
  • Chilisaus/sriracha
  • Joppiesaus
  • Knoflooksaus

0 stemmers

• Bolognese
  • Carbonara
  • Pesto

0 stemmers

• Patat
  • Pizza
  • Pannenkoek/poffertjes

0 stemmers

• Cola
  • Sinas
  • Cassis
  • Ice tea
  • Energy drink

0 stemmers

Kleding voor op vakantie, want dat betekent dat ik op vakantie ga en dat is altijd leuk :smiley:

3 likes