Stel je persoonlijke vraag #9

Ik woon 25 km van het strand dus nee, haha

Omdat ik het belangrijk vind om (al is dit maar klein) een tegenbeweging te creëeren tegen het maatschappelijke beeld van vrouwelijke schoonheid.

1 like

Net koffie gehad dus die kan ik al afvinken.

1 like

En heb je donker haar? En hoe voel je je als je nu met ongeschoren benen de straat op gaat ?

Ik voel er niks anders bij eigenlijk en niemand zegt er ooit wat van. Ik ga het nooit meer scheren.

4 likes

Oké ! Niet onzeker ofzo? Ik vind het nog steeds moeilijk

En heb je donker haar ? (Lol 3e keer dat ik het vraag, weet niet of je het negeert met een reden ?)

En de reden dat ik dat vraag is omdat er gewoon een mega groot verschil tussen de zichtbaarheid van de haren zit

1 like

Weet niet of je het interessant vindt, maar de laatste podcast van Bonnie van boncolor (Pyjamaparty) gaat hier helemaal over!

Oh beter, ik denk altijd dat iedereen in Zeeland 5 km van het strand woont haha. Ik heb zelfs een keer een zwerm meeuwen in KEULEN gezien. Ik dacht okĂ© die zijn wel behoorlijk verdwaald. Volgens mij was er wel iets met vis gaande in de buurt maar dan nog. Zo’n hekel aan die beesten. :sob: Zijn ook zo asociaal.

Over (been)haar?

Ja over lichaamsbeharing en over scheren ja of nee.

Ja sorry ik negeer het, want je vraag laat precies zien waar het probleem zit! Ik ben benieuwd naar de podcast @GroenTakje wat is de essentie ervan?

3 likes

Alright! Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Al mijn vriendinnen die zich niet meer ontharen om ~redenen~ zijn mega blond en daarvan is het haar dan ook vrijwel onzichtbaar :stuck_out_tongue: dus ik denk dat altijd okĂ© leuk maar wat als je haar had zoals ik, waarbij het gitzwart is en (in het geval van bijv. m’n bikini zone) tot ver op m’n liezen doorgroeit :grimacing: it’s not the same. Maargoed, oksel haar heb ik altijd mooi gevonden dus dat laat ik staan, maar mijn donkere beenhaar vind ik gewoon echt lellek en haal ik helemaal weg

9 likes

Ik begrijp je niet ! Kun je het verder uitleggen? Ben wel benieuwd

Omdat je dan de nadruk legt op hoe het resultaat van niet scheren eruit ziet ipv de nadruk op het veranderen van een extreem klein kader van schoonheid voor vrouwen. Dus ik wil niet meer scheren omdat ik weiger om hieraan te voldoen, maar met de vragen die jij stelt leg je weer de nadruk op hoe mooi of lelijk het resultaat eruit ziet. Snap je wat ik bedoel?

15 likes

Yes ik begrijp wat jij zegt,

maar tegelijkertijd vraag ik het en ben ik dus benieuwd of bij jou het niet-scheren ĂŒberhaupt buiten dat kleine kader valt (want imo, als je blond bent en niet scheert val je eigenlijk alsnog binnen het kleine kader omdat het dus eigenlijk onzichtbaar is).

snap je mijn redenatie? En ik vroeg het eigenlijk vooral om dat ik graag een keer iemand zou zien die wel super donker haar en het niet weg haalt, want dat zie ik nooit en zou misschien ook mijn onzekerheid wat dat betreft een beetje weg kunnen nemen

dit bijv.

6 likes

Ik heb zelf donker beenhaar en ik scheer mij ook vaak genoeg niet en ga dan met blote benen naar buiten. Ik vind mijzelf niet mooier of lelijker als ik mijn benen wel of niet heb geschoren. Nog nooit opmerkingen over gehad en mocht iemand vinden dat het niet kan of hoort dan zou ik diegene toch niet serieus kunnen nemen.
En als jij het bij jezelf lelijk vindt en wilt scheren moet je dit lekker doen maar misschien moet je je afvragen of je het zelf echt lelijk vindt of dat je ‘bang’ bent voor de reactie van anderen.

4 likes

Dit kijkt juist niet fijn! Ik krijg het dan echt gewoon heet :flushed:

Ja het is een goeie vraag, qua okselhaar boeit de reactie van anderen me nul, waarom bij beenhaar dan wel? En het is zeker zo dat ik de reactie van anderen “vrees”, maar dat ik het bij mezelf ook gewoon echt lelijk vind (wat de daar achter liggende reden ook voor moge zijn).

Lekker toch, haha nee maar het kan wel afleiden maar als het toch verder niet zo’n superfilm is kan het juist daardoor het wel worden. Een vriend van mij keek Birdbox and appte mij "die acteur die daarin meedoet is echt typisch zo’n (mijnnaam) vent. Hij googelde naar z’n naam en ik keek en ik dacht mwah nee niet echt. Ik keek die film en dacht, nah ja wel sexy. Toen kwam dit stukje. Niet kijken als je deze film nog ooit wil zien.

En toen dacht ik omg ja, dus toen heb ik die film nog 2 keer gekeken en gescrolld naar scĂšnes met hem, voel me nu heel kansloos.

2 likes

Haha exact dezelfde draagzak heeft m’n zus. Ik vind het lief. :blush: Oh en je kunt hem ook op je rug dragen wat wat handiger is als het kind al groter is en/of je niet zo sterk bent.

2 likes