Stel je persoonlijke vraag #9

3 weken opeenvolgend en dan nog wat losse dagen voor festivals etc. Én in de bouwvak werken wij een aangepast rooster dus ben ik 3 weken lang op maandag vrij en werk ik 5 dagen van 9:00-13:00.

3 likes

Ze komen zelfs van Texel naar Amsterdam!

5 likes

Klinkt heel relaxed!

1 like

In de zomer werken, na het seizoen op vakantie. Lekker goedkoop.

Dan kunnen in de zomer mijn collega’s op vakantie die gebonden zijn aan de kinder vakanties

1 like

Haha oeps ik heb gestemd op dat ik vakantie heb maar ik heb ontslag genomen op mn werk… maar toch voelt het als vakantie

2 likes

Ja dat. Omg. Ik wil best op vakantie maar met wie dan?

3 likes

Nee maar als de meeste vrienden van je een relatie hebben willen ze meestal daarmee gaan

1 like

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik heb het zelf met okselhaar, ik vind dat dan weer moeilijk. Dat doe ik nu in stapjes. En omdat het je misschien helpt: ik heb niet zulke lange haren als de chick op de foto (echt stoer dat ze dit zo op social zet btw), maar ze zijn wel donker. En wat ik zei, het boeit helemaal niemand :slightly_smiling_face: en als je wel opmerkingen krijgt is het weer een classic: Those who mind don’t matter, those who matter don’t mind. Overweeg je te stoppen met ontharen?

1 like

Ik vraag dit zelf nu ook veel aan klanten. Maar niet omdat ik er vanuit ga dat iedereen maar op vakantie gaat of iedereen in juli vakantie heeft. De helft van de mensen reageert ook dat ze niet op vakantie gaan, het al gehad hebben (inclusief ikzelf) of na het hoogseizoen pas gaan. Er zijn ook genoeg mensen die het wel leuk vinden om hier over te praten. Maar feit is wel dat het nu vakantie tijd is met een bouwvak en schoolvakanties dus ik vind het best normaal om zo’n vraag te stellen. Dat doe ik liever dan dat eeuwige gesprekje over het weer.

Dit is geen aanval trouwens. Maar gewoon van de andere kant bekeken.

8 likes

Maar dat je alleen bent wil toch niet zeggen dat je niet op vakantie gaat? ‘Je’ in het algemeen trouwens. Als ik de vraag aan iemand stel, doe ik dat niet alleen als ze een relatie hebben…

3 likes

Nee maar als jij als enige in je vriendengroep geen relatie hebt komt het er meestal op neer dat je niemand hebt om mee te gaan omdat je vrienden dus met hun partner gaan. Ja je zou met familieleden kunnen of alleen maar dat moet je maar net willen/kunnen.

1 like

Ik kan niet voor mijzelf spreken maar van mijn vaste vriendinnen groepje van 7 ben ik de enige met een relatie en zijn er 4 alleen op vakantie geweest. Eentje echt een all inclusieve zon vakantie, één naar India voor 3 maanden, één ook naar India én naar Canada en de andere 2 maanden naar Bali (en andere eilanden die ik niet meer weet) met een jongeren single reis. En ook op mijn werk hoor ik redelijk wat klanten van verschillende leeftijden (jong en oud) die alleen op reis of vakantie gaan.

Ik bedoel hiermee écht niet dat jij dit dan ook moet doen, maar als iemand geen relatie heeft is dat voor mij geen reden om niet te vragen of diegene op vakantie gaat.

10 likes

Ik denk dat je het best mag vragen maar je er bij stil moet staan dat sommige onderwerpen gevoelig KUNNEN liggen

Ja het boeit waarschijnlijk echt niemand inderdaad! Moet ik maar in m’n achterhoofd houden.

Ik zit soms te denken inderdaad om te stoppen, maar aan de andere kant voel ik me er nu nog onzeker over dus dan denk ik waarom iets doen dat me onzeker maakt in de buitenwereld (en voel me sowieso al onzeker over m’n benen :p)

1 like

Pap of mam
Of bij de voornaam

3 likes

Ons pap en ons mam (op z’n Brabants) of vader en moeder. Mijn stiefvader is 50 en zegt papa en mama en ik vind dat echt heel kinderlijk klinken.

3 likes

Ik zeg mam en baba.

1 like

Mama en papa en dat zal altijd wel zo blijven denk ik, iig geen ma of pa.

2 likes

Pap en mam of pa en ma, geen papa en mama. Zo staan ze dan wel in m’n telefoon haha. En m’n moeder wel eens “moeder” maar puur omdat ze dat verschrikkelijk vindt.

1 like

Altijd pap en mam (of yo vaders als ik weer na een tijdje voor het eerst thuis kom). Nooit bij de voornamen, trouwens.

Als ik het tegen mijn broers over mijn ouders heb, wordt het wel soms toch weer papa en mama.

1 like