Stel je persoonlijke vraag #9

Ik kan niet geloven dat ik de enige ben die wel eens een partijtje tongt/zoent op straat na een eerste/tweede date? Ook al ben ik geen 15 meer, afgelopen jaren is dat toch regelmatig gebeurt hoor :’)
En ik kan nog steeds wel innig afscheid nemen op straat, kan mij allemaal niet zoveel schelen eigenlijk. Ik vind het heel overdreven om je er zo om te schamen of die mensen irritant/raar te vinden die dat wel doen. Het is een uiting van affectie, wat is er mis mee? Ok pal voor iemands gezicht die niet weg kan lopen of echt half droog neuken, dat gaat te ver. Maar kussen? Wat overdreven.

13 likes

Haha al eerder gezegd maar echt zooo eens. SPREAD THE LOVE

@Eddie ik snap niet wat je bedoelt met “ik ben nooit marginaal geweest”. Misschien een betekenis van marginaal die ik nog niet ken?

Oh en na je uitleg van je poll snap ik er niks meer van. Dan heb ik idd niks daarvan gedaan. Ik ga wel netjes eerst aan de kant staan voor ik m’n date aflebber joe

1 like

Ik heb wel situaties gehad dat ik nu denk van okkkk beetje overdreven (hele avond staan kleffen op een schoolfeestje), maar ik denk dat als ik nu mijn date 5 afscheidskusjes geef of een wat innige zoen erdoorheen er ook wel mensen zijn die langslopen die denken ???
Denk dat iedereens opvatting anders is. Ik vind wat klefheid niet erg, en op straat heb ik er al helemaal geen last van. Of het moet echt in een volle winkelstraat ofzo zijn, daar heb ik geen ervaring mee :stuck_out_tongue:
Ik zou niet zo snel iemand een kus geven in de supermarkt, maar ik vind het niet erg als anderen dat wel doen.
Laat iedereen lekker kussen :stuck_out_tongue:

4 likes

Oké dus marginaal is ook soort van ordinair? Kende ik nog niet, was een oprechte vraag.

Ik denk dat we gewoon van mening verschillen eigenlijk. Ik ben een paar dagen in Japan geweest, waar ik zelfs affectie op straat miste. In Tokyo houden heel weinig mensen elkaars hand vast, kussen, knuffelen etc. Dat voelde voor mij zo klinisch. Alsof je je moet schamen dat je van elkaar houdt/behoefte hebt om elkaar aan te raken in het openbaar. Ik vind dat juist iets fijns, iets positief. Ik denk dat onze grenzen daarin anders zijn. Ik heb wel eens een stel s nachts zien seksen tegen de glasbak en moest daar eigenlijk juist hard om lachen en werd er vrolijk van, dus misschien zijn mijn grenzen wel erg naar het andere uiterste.

5 likes

Soms lees ik wel eens reisadviezen waarin dan staat dat je in bepaalde landen echt niet hand in hand over straat moet gaan, en elkaar geen kus mag geven want dat is onzedelijk. Zou daar serieus moeite mee hebben :sweat_smile:. Een hand op je rug krijgen, of soms snel een kus op iemands wang geven vind ik echt heel fijn. Ik zou mezelf echt in moeten houden. Of in de gevangenis belanden :’)

4 likes

Wat vind jij van straattaal?

• Ik vind het een beetje kansloos/zielig
  • Geen mening
  • Wel oké
  • Stom, waar slaat dit op?
  • Irritant
  • Geweldig
  • Wel leuk
  • Niet oke
  • Moet verboden worden

0 stemmers

Hangt er voor mij een beetje vanaf wie het gebruikt.

6 likes

HEB IK NOU NOG NIET GENOEG OPTIES GEGEVEN. ik geef het op en maak zelf een poll.

:muscle::hot_face::laughing:

7 likes

Ja precies dit inderdaad!

1 like

Binnen een bepaalde groep/cultuur whatever vind ik het meer dan oké als je straattaal of bijv. Een accent gebruikt. Ik word wel echt geïrriteerd als straattaal dus in het dagelijks leven wordt gebruikt. Bijvoorbeeld, ik weet toch niet wat “osso” is?! En als je dan ook het AN spreekt vind ik dat echt heel kansloos overkomen. Alsof wij die taal moeten overnemen.

Ik denk dat het vanzelf gaat als je in zo’n land bent eigenlijk.

Ik vind het vooral stom dat het op zo’n zogenaamd stoere manier gebruikt wordt en soms ook wel op een denigrerende manier. Als ik m’n vader Surinaams hoor praten met zijn broers of zussen dan zou hij volgens velen straattaal praten terwijl dat gewoon bij zijn roots hoort.

1 like

Ik gebruik het zelf nooit maar love taal en ik vind straattaal een tof fenomeen, met woorden uit andere talen die overgenomen worden en waar eigenlijk een hele eigen taal uit ontstaat

18 likes

Ik vind het stom hoe denigrerend sommige mensen over straattaal doen. Dat er een opmerking komt “Haha hij/zij gebruikt het woord noem iets. Waarom praat hij/zij niet normaal” terwijl diegene die het woord gebruikt amper door heeft dát het straattaal is en het juist normaal is.
Mijn date komt uit een andere cultuur dan ik, en als ik hem dan met zijn moeder hoor bellen dan zijn bepaalde woorden voor mij echt jeugd/straattaal en opvallend, terwijl het voor hun totaal niet opvallend is en een normale manier van praten. Ik vind het alleen maar leuk om te horen omdat ik mijn ouders zulke worden niet zal horen gebruiken. Maar mijn omgeving vindt dat dan gek en niet serieus ofzo. Ik heb ook wel eens screenshots van een gesprek met date/ex doorgestuurd naar mijn zusje of een vriendin, en dan wordt er gevallen over bepaald woord gebruik terwijl ik denk van dat was m’n punt helemaal niet? Ga gewoon in op de inhoud, de reden waarom ik je de screenshot stuurde.

16 likes

Ik werk met jongeren en neem soms echt dingen over. Verleden keer zei ik tegen m’n date: die is echt niet barkie. Ik ben een 31 jarige vrouw :sweat_smile:

Maar er werken ook van die typische studenten bij mij, en die zeggen dingen als: ik moet vanmiddag naar de EUR, het was 7 eu, het was gezel met de fam, helemaal priem! En m’n favoriet: ik moet echt even hydrateren. Dat neem ik helaas ook over.

16 likes

Is @Flamoes je collega? Die heeft het ook altijd gezel in dr rela.

Grapje flamoes loveyou

7 likes

Helemaal mee eens, wist niet goed hoe ik het moest uitdrukken. Ik heb door de jaren heen best veel “straattaal” gehoord en sommige nemen dat mateloos over zonder te weten waar het vandaan komt. Ik vind straattaal echt super sneu. Er is in mijn ogen ook niks leuks aan, tenzij je met gezelschap bent die het ECHT begrijpt. En anders houd je gewoon je waffel.

2 likes

Hahahaha ik dacht ook aan dunya en desi haha

1 like

Ligt eraan wie straattaal gebruikt. Blonde blanke kleine jochies vind ik kansloos. Maar bij buitenlandse kinderen vind ik het leuk omdat het een soort mjx is van hun talen.

4 likes

image

7 likes