Wat vind jij van straattaal?
- Ik vind het een beetje kansloos/zielig
- Geen mening
- Wel oké
- Stom, waar slaat dit op?
- Irritant
- Geweldig
- Wel leuk
- Niet oke
- Moet verboden worden
0 stemmers
Wat vind jij van straattaal?
0 stemmers
Hangt er voor mij een beetje vanaf wie het gebruikt.
HEB IK NOU NOG NIET GENOEG OPTIES GEGEVEN. ik geef het op en maak zelf een poll.
Ja precies dit inderdaad!
Binnen een bepaalde groep/cultuur whatever vind ik het meer dan okĂ© als je straattaal of bijv. Een accent gebruikt. Ik word wel echt geĂŻrriteerd als straattaal dus in het dagelijks leven wordt gebruikt. Bijvoorbeeld, ik weet toch niet wat âossoâ is?! En als je dan ook het AN spreekt vind ik dat echt heel kansloos overkomen. Alsof wij die taal moeten overnemen.
Ik denk dat het vanzelf gaat als je in zoân land bent eigenlijk.
Ik vind het vooral stom dat het op zoân zogenaamd stoere manier gebruikt wordt en soms ook wel op een denigrerende manier. Als ik mân vader Surinaams hoor praten met zijn broers of zussen dan zou hij volgens velen straattaal praten terwijl dat gewoon bij zijn roots hoort.
Ik gebruik het zelf nooit maar love taal en ik vind straattaal een tof fenomeen, met woorden uit andere talen die overgenomen worden en waar eigenlijk een hele eigen taal uit ontstaat
Ik vind het stom hoe denigrerend sommige mensen over straattaal doen. Dat er een opmerking komt âHaha hij/zij gebruikt het woord noem iets. Waarom praat hij/zij niet normaalâ terwijl diegene die het woord gebruikt amper door heeft dĂĄt het straattaal is en het juist normaal is.
Mijn date komt uit een andere cultuur dan ik, en als ik hem dan met zijn moeder hoor bellen dan zijn bepaalde woorden voor mij echt jeugd/straattaal en opvallend, terwijl het voor hun totaal niet opvallend is en een normale manier van praten. Ik vind het alleen maar leuk om te horen omdat ik mijn ouders zulke worden niet zal horen gebruiken. Maar mijn omgeving vindt dat dan gek en niet serieus ofzo. Ik heb ook wel eens screenshots van een gesprek met date/ex doorgestuurd naar mijn zusje of een vriendin, en dan wordt er gevallen over bepaald woord gebruik terwijl ik denk van dat was mân punt helemaal niet? Ga gewoon in op de inhoud, de reden waarom ik je de screenshot stuurde.
Ik werk met jongeren en neem soms echt dingen over. Verleden keer zei ik tegen mân date: die is echt niet barkie. Ik ben een 31 jarige vrouw
Maar er werken ook van die typische studenten bij mij, en die zeggen dingen als: ik moet vanmiddag naar de EUR, het was 7 eu, het was gezel met de fam, helemaal priem! En mân favoriet: ik moet echt even hydrateren. Dat neem ik helaas ook over.
Helemaal mee eens, wist niet goed hoe ik het moest uitdrukken. Ik heb door de jaren heen best veel âstraattaalâ gehoord en sommige nemen dat mateloos over zonder te weten waar het vandaan komt. Ik vind straattaal echt super sneu. Er is in mijn ogen ook niks leuks aan, tenzij je met gezelschap bent die het ECHT begrijpt. En anders houd je gewoon je waffel.
Hahahaha ik dacht ook aan dunya en desi haha
Ligt eraan wie straattaal gebruikt. Blonde blanke kleine jochies vind ik kansloos. Maar bij buitenlandse kinderen vind ik het leuk omdat het een soort mjx is van hun talen.
is er een lekkere veganistische ham beschikbaar in de supermarkt? ik wil graag een vervanging voor mijn ham/kaas tostis.
en kan ik topics ook volgen en of andere negeren? zodat ik niet steeds hoef te zoeken?
Forum Noob out.
Hey haha dit topic is niet om vragen te stellen maar voor polls enzo.
Maar er zijn wat vegan topica die je met je ham vraag ( hahah hamvraag) kunnen helpen. En als helemaal naar onder gaat in een topic zie je een blauw bolletje met volgen klik daar op en dan staat er negeren of juist in de gaten houden enzo.
Yes ik wist dat deze topic voor polls is idd. maar ik kijk hier vaak en vond het hier het gepast hahah. Sorry.
bij het wat je even kwijt wil, wordt zoveel gepraat.
maar bedankt voor je antwoord.
Ik ben zo gewend aan (in bepaalde mate) straattaal om me heen horen en zelf gebruiken dat ik het lastig vind om het als kansloos te zien. Volgens mij gebruikt (vrijwel) niemand straattaal om cool te doen; het zijn gewoon woorden die je om je heen hoort, je bent gewend dat de mensen met wie jij omgaat ze gebruiken. Ik zie het eigenlijk hetzelfde als het gebruik van woorden als cool/dope/vet/keineig/lauw, waarvan elke regio en generatie zijn eigen variant heeft.
@anon39978576 als die kleine blanke blonde jongetjes bijvoorbeeld veel omgaan met mensen die wel een andere culturele achtergrond hebben, is het toch logisch dat ze het taalgebruik overnemen?
Krijg volgend jaar een heel vak over straattaal