Rechts is voor mensen die harder rijden dan ‘de snelheid’
Ja ik vind dat ook veel enger eigenlijk, dat je als fietser bijna van de weg wordt gereden omdat ze met zijn tweeën even stoer moeten racen.
Ja en als ik ergens 50 rijd is dat verschil van 10-15 tussen die ander heel merkbaar ook omdat je dus ook geen kant op kunt
Ik snap serieus niet waarom iedereen het over de snelweg heeft haha. Jammer en niet op mijn vraag reageert…
Vraag me ook af of mensen ook zo rijden buiten de snelweg en wat dan je reden is
Dat je er 120/130 mag, betekend niet dat het ook moet.
Ik snap dat je dan niet links moet gaan rijden, maar 100 op de rechterbaan is geen probleem.
Ja en daarom ben ik dus benieuwd of de redenen die genoemd worden ook voor de mensen “gelden” buiten de snelweg… en dat je daar dus ook altijd boven de aangegeven snelheid rijdt.
Edit: ik had een gekke zin
Ben het helemaal met je eens hoor, meeste ongelukken gebeuren volgens mij ook op de provinciale weg en niet op de snelweg?
Maar in alle eerlijkheid had ik het vooral over de snelweg omdat ik maar heel zelden op andere wegen rijd.
Maar als ik net vol gas kom invoegen en er blijkt een 100 te rijden is dat toch echt wel gevaarlijk.
Of als het druk is en je kan niet effe snel invoegen, dan moet ik ineens op de rem en die achter mij ook.
Gebruik je flitsmeister?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik hoeveel seconden ben je volgens flitsmeister op 100km?
- 0-10 seconden
- 10-20 seconden
- 20-30 seconden
- 30-40 seconden
- 40-50 seconden
- 50-60 seconden
- 60+ seconden
0 stemmers
Top snelheid staat er ook bij maar dat durf ik niet te vragen
Maar bij het invoegen is het juist aan jou om je aan te passen aan hun snelheid toch haha
Althans, zo heb ik het geleerd. Aanpassen aan de snelheid van de automobilisten die al op de snelweg zitten. Niet aan komen racen of juist heel langzaam en dat blijven doen
De mensen die er al rijden moeten zich ook aanpassen, als ze kunnen effe invoegen op links om ruimte te maken.
Op de fiets
Eigenlijk alleen in de auto tenzij ik in een kutbui ben, dan vloek ik om alles. Lijkt dan ook altijd alsof ik me ineens veel vaker stoot/pijn doe en veel meer dingen uit m’n handen laat vallen.
Ik heb ook vaak dat ik terugdenk aan een bepaalde situatie waarin ik iets stoms/raars zei of deed en dat ik dan ineens rare geluiden produceer zodat de herinnering verdrongen wordt of zo. Zo stom haha. Dan zit ik in de auto na een sollicitatie en denk ik na over een vraag die gesteld is en mijn reactie erop en zit ik ineens hardop: MWEUAHHHHHH
Please zeg me dat ik niet de enige ben.
Ik rij overal zo hard mogelijk. Heb flitsmeister aanstaan en let altijd op mogelijke politie in burger auto’s.
nouja als je al bij het begin, dus bij het invoegen dus bij je bijzondere verrichting goed vooruit kijkt hoef je niet in de situatie te komen dat je ‘even snel wil invoegen en dan ineens op de rem moeten’ in een situatie komt zoals @blush noemt
dus ik vind dat het aan degene ligt die in komt voegen die zich hoort aan te passen. nouja ‘ik vind’’… haha ik heb dit zo geleerd
maar lees nu al adhv deze discussie dat iedereen er best verschillend mee omgaat
Ik ga er blijkbaar verkeerd mee om haha! Maar goed, ik rij al 8 jaar schade- en boetevrij dus ergens doe ik het best prima
Nu snap ik waarom in LA jouw vriend niet wou dat jij reed hahaha.
Ik heb zojuist voor het eerst in mijn leven een hele reep chocolade in een keer opgegeten. Eigenlijk heb ik nu enorme spijt haha.
- Altijd de hele reep in een keer
- Ik pak een klein blokje en eet die op
- Ik eet de helft van de reep op en leg hem dan weg, maar alsnog is hij dezelfde dag op
- Ik eet de helft van de reep, leg hem weg en vergeet 'm.
0 stemmers
Ja juist wel, ik ben gek op auto’s en auto rijden. Is echt mijn hobby. En het is gewoon leuker om harder te rijden dan 30 km per uur. Snap dat dit een onpopulaire mening is