Ja het is ook gewoon gevaarlijk natuurlijk, niks tegenin te brengen!
Rijd je op de snelweg vaker links of rechts?
- Links
- Rechts
- Wisselend
- Ik rijd nooit auto
0 stemmers
De meeste hier hebben het (volgens mij) over 5-10 km te hard op de snelheidsmeter van hun auto. Maar als ik 80 km rij volgens de snelheidsmeter rij ik feitelijk 72 km per uur. Dus als je 5-10 km per uur te hard rijdt, rij je alsnog de maximale snelheid.
Oh ik snapte niet dat een collega het gierig vond. Zou daar zelf totaal niet aan denken dus vond die optie in je poll nog opvallend.
Dames, relax. Ja, echt te hard rijden kan ik me ook heel boos over maken. Maar 10-15 km harder rijden op de teller is altijd nog niet de exacte snelheid. Stel ik rijd op een 80 weg, dan rijd ik 90 op de teller zoals het gros van de mensen. Rijdt daar iemand die strak 80 op de teller rijdt, zorgt dat juist voor een gevaarlijke situatie want diegene rijdt dus in exacte kilometers maar om en nabij 72! Mij is tijdens de rijlessen geleerd (en is door menig politieman bevestigd) dat het veiliger is om met de stroom mee te rijden(en dan heb ik het dus over 90 (82-85 exact, verschilt per auto) op de teller, geen 100 kilometer) dan strak op de teller 80 te gaan rijden wat vervolgens zorgt voor onveilige situaties (want inhalen, irritaties bij overige weggebruikers).
Ik heb wel eens een luchtje verkocht dat ik van mijn schoonmoeder had gekregen en smerig vond. Was toch weer 25 euro ofzo
Prima, hou jij je lekker aan je teller. Ik ga je wel voorbij
Aah ja die gene die 80 op de teller heeft zit fout ja. Ipv dat jij ook 80 op de teller doet zodat jullie allebei even hard rijden ga jij 10 km harder rijden omdat dat de juiste snelheid zou zijnā¦
Als je dat leest in mijn verhaal, prima. Dan heb ik niet eens zin om met je erover te discussieren.
Als je het mij vraagt Ecostyle met arganolie.
Precies! Zo denk ik er ook over. Ik lunch meestal wel met anderen om te netwerken (ben nog steeds op zoek naar een PhD-positie) en om bij te kletsen met oude kennissen, maar het valt me niet eens op wie daar wel en niet bij zijn. Ik skip standaard elke dag wat praatjes en sociale activiteiten om te kunnen werken en bijna iedereen doet dit. Blijkbaar ook met buffet-eten erbij.
Ik ben benieuwd. Mijn kat is panisch en rent met een grote boog om mij heen als ik al aankom met de stofzuiger.
Heb je een kat?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Is je kat bang voor de stofzuiger?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik rij bijna alleen maar op wegen met drie banen geloof ik dus vaak in het midden? Anders hangt het er vanaf, ik vind rechts rijden vaak prima alleen hou er niet zo van achter vrachtwagens te zitten omdat je dan niet echt vooruit kan kijken.
Wat ik trouwens ook interessnat vind van te hard rijden is dat het er gewoon op lijkt dat mensen nĆ©t over de grens willen rijden? Toen de maximumsnelheid naar 130 ging gingen mensen nog steeds wat harder dan dt rijden, terwijl ze voorheen tot 130 gingen. Dus het lijkt voor mij soms alsof het helemaal niet om de snelheid an sich gaat maar gewoon om iets van āik ben beter dan de regelsā ofzo? Waar ik nu woon is de maximumsnelheid op de snelweg 112 km/h en daar gaan mensen dan ook weer net harder dan dat rijden.
Geen kat, maar mijn hond is als de dood voor de stofzuiger en zit constant te blaffen.
2 katten hier en beiden hysterisch voor de stofzuiger. Echt apart!
Thanks.
Ik denk dat veel mensen graag net iets harder rijden dan de limiet, net even iets over de regels. Beetje uit rebellie ofzo, want maakt volgens mij weinig uit of je ergens 70 mag (en mensen veelal 80 rijden) of dat je 80 mag en men richting 90 gaatā¦
Overigens ben ik het ergens wel met @anon46493654 eens dat meebewegen met het verkeer soms veiliger is dan strak op de snelheidslimiet rijden. Rijdt je bijvoorbeeld rechts 100 tussen twee vrachtwagens waar 100 is toegestaan, dan zou ik toch even het gaspedaal intrappen en 110/120 gaan rijden op de linkse baan om er voorbij te komen.
De meeste honden en katten zijn volgens mij bang voor stofzuigers omdat het geluid voor hen veel harder en scherper is.
Maar meebewegen met het verkeer zou niet nodig moeten zijn, als iedereen gewoon bijv 80 rijdt volgens de regels
Het valt me op dat er alleen maar voorbeelden op de snelweg worden genoemd maar ik heb dit ook zo vaak, nee altijd, binnen of buiten de bebouwde kom, niet op de snelweg.
Waar je 50 of 60 of 70 mag bijv. Ik als beginnende rijder me super goed aan de snelheid houden, al die kut bumperklevers die mij bijna forceren om harder te rijden want kan geen kant op. Al vaak zat daarna moeten huilen omdat het mij zo een angstig gevoel oplevert. Durf precies om deze reden niet vaak te rijden⦠puur en alleen om andere automobilisten die mij frustreren en op mijn hielen zitten