Stel je persoonlijke vraag #9

Voor sommige mensen is dit hun fasjion dus ik zou me er echt niet druk over maken hoor

1 like

Nee bedoelde inderdaad meer over mezelf/in ‘t algemeen! :smile:

1 like

Ik heb een museumjaarkaart en ga meestal alleen voor een kleine tentoonstelling of als ik een bepaald werk wil zien. Ik kijk meer naar het geheel van de ruimte en de tentoonstelling om me te laten inspireren, soms wat langer naar een afzonderlijk werk en soms skip ik dingen meteen die me niet aanspreken. Dingen lezen doe ik echt heel beperkt, alleen als iets me raakt of ik uitleg zoek. Maar de bordjes sluiten vaak niet aan bij mijn nieuwsgierigheid op dat moment.

Ik moest vaak voor mn mode opleiding naar veel museums en dan ging ik er redelijk snel door heen. Vooral omdat het gewoon exposities waren van ontwerpers waar we het op school al veel over hadden gehad. Dus dan zag je die stukken in het echt maakte je wat fotos en ging je verder.

Het ligt ook aan de vakantiebestemming. Als je in de natuur bent met veel wandelaar, dan lijkt het me geen probleem om met wandelschoenen aan naar een restaurant te gaan. Heb je na je wandeling een etentje in een sterrenrestaurant gepland, dan zou ik me wel omkleden, haha.

2 likes

Er is veel te doen over deze borden in de VS, veel mensen vinden het een verkeerde boodschap geven, of zelfs gevaarlijk

• Gewoon een bord, zie geen probleem
  • Ik heb een probleem met dit bord, want…
  • Ik heb geen mening over dit bord, iedereen moet kopen wat ie wil

0 stemmers

Echt achterlijk bord. Als ik het goed “begrijp” geeft ie de portie grootte aan toch? Dan is dit toch super veroordelend naar alle moeders?

Die foodie snap ik niet zo, mogen die alleen weinig eten? Maar die om in je skinnyjeans te passen is wel echt lelijk bedacht

Momjeans is een type broek, aka loszittend.

Aha, dan vind ik het nog steeds wel een belachelijk bord.

Ik denk dat foodie een normale gezonde portie aangeeft waarvan je kan genieten en food coma aangeeft dat je portie te groot is.

1 like

Voor mijn mom jeans heb ik dezelfde taille omvang nodig als mijn skinny jeans dus het is incorrect :woman_shrugging:t4:

13 likes

Opzich vind ik het idee van portiegroottes op een bord niet echt verkeerd.

6 likes

Maar dat is toch van iedere maaltijd anders?

2 likes

Nee dat vind ik ook wel slim, want veel mensen eten gewoon te grote porties.

Maar dan zouden ze eigenlijk een bord waarop de hoeveelheid per soort eten staat ofzo? Dus dit vak groente, dit vak proteïne, etc.

Want nou kan je ook gewoon een Bossche bol op “skinny jeans” pleuren.

19 likes

Ik vind ze echt moeilijk lelijk, maar verder kan ik me niet echt druk maken om zo’n bord.

Ja zeer duidelijk, komt denk ik ook omdat mijn broeken altijd daar zitten?
Vallen mijn muffin tops ook beter op :frowning:

1 like

Ik ben er geweest! Die glijbaan van op de eerste foto vond ik leuk maar de weg naar boven was supereng! Je moest met zo’n juten (?) zak onder je armen een hoge metalen trap op. Die loopbrug durfde ik al helemaal niet.
Daar was ook een soort van reuzenrad, maar dan minder hoog dan in een ‘‘echt’’ pretpark. Mijn zus en ik mochten niet in dat reuzenrad omdat die manden niet helemaal dicht konden (waar je instapt, zeg maar), super onveilig ook

2 likes

Ja als je er vanuit gaat dat je maaltijden meestal uit groente/koolhydraten/eiwitten bestaan dan.

Ik kan me niet voorstellen dat het er echt uit ziet alsof je een te strakke onderbroek aan hebt. Hip dips zijn heel normaal en een onderdeel van het lichaam! De grootte/diepte heeft te maken met je botstructuur.
Ik vind het zo jammer dat we (mezelf incluis) normale dingen van ons lichaam als raar of lelijk beschouwen, omdat er door media of celebs een bepaald (vertekend/aangepast/fake) beeld wordt gepresenteerd.

2 likes