En ‘s ochtends naar de kerk (maar ik snap dat je die er niet als optie bij hebt, ik ben vast bijna de enige hier die dat ‘s zondags doet)
Thuis patat, op werk (horeca) friet. Ik woon in Zuid Holland.
Bij meervoud krijg je toch altijd ‘de’, ongeacht of het woord in het enkelvoud ‘de’ of ‘het’ heeft?
Ik heb dit, maar dan precies andersom. Heb ook echt moeten oefenen met het bestellen van een ‘biertje’ in plaats van een pilsje, dat voelde ook zo onnatuurlijk
- Zoete aardappelfriet
- Zoete aardappelpatat
0 stemmers
Jongens geen paniek, het lidwoord ‘het’ schijnt toch te verdwijnen.
Al zei iedereen op het forum ‘het’, dan mag je 'm alsnog gewoon om de oren slaan met de Taalunie: https://woordenlijst.org/#/?q=koffer
- De leven
- Het leven
0 stemmers
Is dit jouw lievelingstopic?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het leven, maar de lefuh (Dit is de lefuh)
Jij snapt t!
En ik weet dat het de lefuh is!!!
Ja dit is ekt mijn allerlievelings topic. Ik probeerde mij date , die als moedertaal Engels heeft, en een heel klein beetje hier en daar wat woorden weet in het Spaans, Frans enzo de woorden “patat” en 'frikandel" te leren. Nou nou, het kwam uit op patat aka “pay that” . Ik zei nee nog iets sneller “paythat!!!?” Inmiddels heb ik allerlei mogelijkheden geprobeerd en kan hij het best fatsoenlijk uitspreken. Dan kwam “frikandel”. Hij sprak het echt uit als fried candle. Ja eh niemand heeft zin in een gefrituurde kaars. Toen was hij er een beetje klaar mee en zei “you guys are so weird.” Maar ik vind het lief en aandoenlijk dat hij moeite wil doen Nederlands te leren. Daarbij lig ik ook vaak in m’n eentje heeelemaal dubbel.
Echt mijn meest favoriete bezigheid met m’n oppasbaby <3. Ik vond het heel eng toen hij voor mijn idee nog niet goed kon zitten en leek weg te zakken maar sinds hij stevig zit is het heel leuk. Over het scenario met zijn zachte kwetsbare koppie het asfalt raken denk ik maar niet te veel na. Mijn eigen kind zou ik sowieso een hemlpje op doen.
Ik woon in een stad van 90.000 en hier kom je ook niet veel verder dan pizza en kebab
Yes dus nog een argument voor team de krat
Ik wist niet eens dat dit kon :o
Waar doe je dat dan?
Oh, wist helemaal niet dat dat kon! Het is dat ik nooit ob gebruik, anders had ik wat besteld, ook al heb ik op ‘Nee, gierigaard’ gestemd
Wordt dit gewoon door de brievenbus gedaan? Dan ga ik het denk ik ook bestellen!