Stel je persoonlijke vraag #9

Ik heb 3 hele lades aan back ups van alles. Ik zorg altijd dat ik groot insla bij hele goede aanbiedingen van bijvoorbeeld deo, haarlak, mousse, shampoo, douchegel, tampons, inlegkruisjes, wattenschijfjes, handzeep, scheermesjes, vaatwastabletten, wasmiddel en wasverzachter en dat gebruik ik dan ongeveer een jaar. En als ik van iets het een na laatste pak ga ik weer op goede aanbiedingen letten en zo snel mogelijk weer aanvullen.
Grijp nooit mis en heb altijd de beste deals. Voel me ook mega succesvol adult als ik daarnaar kijk en denk dat ik ooit op een reĂŒnie gewoon foto’s meeneem van mn back-ups ipv kinderen en andere prestaties enzo.

43 likes

Ik heb gewoon altijd een voorraadje.
Ben opgevoed door een hamsteraar :woman_shrugging:

1 like

https://www.libresse.nl/acties-en-proefpakketten/

Hier kun je een zwart inlegkruisje bestellen. Lijkt me onpraktisch, maar ben benieuwd :grin:

Wist je dat als je niet zeker bent van de/het je dan altijd het woord dat je bedoelt kan verkleinen want dan is het altijd het.

Eg

De kerk, het kerkje
De tafel, het tafeltje
De stoel, het stoeltje

• Ja, ook ik heb de basisschool volbracht
  • Nee, dit is echt een nuttige tip dankjewel zeg

0 stemmers

2 likes

Dit is zo’n truc waardoor sommige mensen die Nederlands leren super schattig klinken. Van die oude Turkse mannen die alles verkleinen. :heart:

25 likes

Onze schoonmaakster deed dit altijd. Ik dacht eerst altijd dat zij ons huis gewoon buitenmaats klein vond.

24 likes

Geen specifieke back up maar in elke tas die ik bezit zwerft van alles rond (zelfs in m’n boodschappentassen) dus ik zit nooit helemaal zonder

Haha, dat doet me denken aan dit filmpje:

Helaas geen ondertiteling, maar ze bellen met een ArmeniĂ«r die Frans leert en moeite heeft met un/une/le/la baguette als hij naar de bakker gaat. Hij heeft hier een oplossing voor, hij zegt gewoon “2 baguettes” :joy:.

Echt zo flauw, maar telkens als ik het hoor, moet ik weer lachen, haha.

11 likes

Ik kan me intens ergeren aan pratende mensen in de stilte coupe (zoals nu) maar ik vind het ook altijd lastig om er wat van te zeggen en niemand anders doet het ooit. Wat doen jij?

• Ik zit nooit in de stilte coupe
  • Ik erger me niet aan pratende mensen in de stilte coupe
  • Ik erger me wel, maar zeg er niks van
  • Ik erger me wel, en spreek mensen erop aan.
  • Ik ben degene die praat in de stilte coupe

0 stemmers

En voor de mensen die anderen er wel op aanspreken, wat is meestal de reactie?

Ik heb echt zo’n backup stash nodig in mijn leven. Vorige week rond middernacht nog het hele huis op z’n kop gezet omdat ik geen tampons meer had. Uiteindelijk na een half uur mijn vriend ook maar uit bed gesleurd om mee te helpen zoeken. Hij vond er uiteindelijk een in een doos met kampeerspullen. Was echt een opluchting en mijn vriend was ook super trots op z’n zoekskills.

14 likes

Meestal probeer ik wel een beetje in te schatten wat voor types het zijn en als de stiltecoupé vol zit met pratende mensen zeg ik er niets van.
Als ik mensen erop aanspreek reageren ze altijd vriendelijk, zelfs het groepje stoere jongens die ik een keertje aansprak omdat ik stierf van de hoofdpijn. Heb één keer bijna ‘ruzie’ gehad omdat meneer vond dat de regels niet voor hem golden, toen kreeg ik gelijk bijstand van de rest van de coupĂ© :poop:

13 likes
  • Ruben Nicolai
  • Jeroen van Koningsbrugge
  • Tijl Beckand
  • Ruben van der Meer

0 stemmers

Meestal zegt ik ssst dit is een stilte coupé. Sommigen blijven serieus gewoon doorpraten. Sommigen gaan ergens anders zitten. Meestal gaan ze fluisteren. Vind ik ook irritant.

2 likes

Mensen die op Tijl stemmen kan ik niet meer serieus nemen.

21 likes

Niet “extra” tampons/maandverband. Maar gewoon een bak met die dingen. Dacht dat iedereen dat wel had? Je maakt toch niet elke maand precies een doosje/pakje op? Als ik het nodig heb koop ik vaak de hele handel (voor bijvul) waardoor de kassajuf/jongen wel moet denken dat ik eeenorm bloed op dat moment :’)

2 likes

Ik vind ze allevier verschrikkelijk, maar waarom is Tijl de ergste?

3 likes

Maar bedoel je dan een geheime stash ofzo? Want ik heb ‘gewoon’ tampons in huis maar niet ‘extra’ ofzo?

2 likes

Had je vroeger wekelijks een patatdag?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoe kreeg je dan je patat?

• Familiezak met zn allen
  • Allemaal individueel bakje

0 stemmers

Koos je daar saus of hadden jullie thuis flessen met saus?

• Iedereen individueel in de snakbar
  • Flessen thuis

0 stemmers

Hoeveel snacks mocht je?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Geen

0 stemmers

Kreeg je drankje erbij?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik was altijd gefascineerd door patatdag omdat ik dat maximaal 3x per jaar mocht. En ik baalde altijd als ik met mensen mee mocht op patatdag en ze dan patat zonder saus bestelden in een familiezak en dan thuis sausjes deden ipv de superieure ervaring van individuele bakjes en saus.

2 likes

Omdat hij nog nooit in zijn hele leven een goeie grap heeft gemaakt maar wel een ego groter dan de voordeur heeft.

Dat, en Jongens tegen de Meisjes.

6 likes

Ik denk dat ze met extra al bedoelt dat ze je standaard in huis hebt. Of je tampons etc. in huis hebt als je niet ongesteld bent.
Dus in dat opzicht heb jij extra in huis. Ik maak vaak een klein doosje zo goed als op en ik koop alleen weer een nieuw doosje als ik weer ongesteld moet worden. Dus ik heb geen extra in huis (behalve de paar losse die in tassen zitten)

1 like