Exact hetzelfde geschreven en hetzelfde uitgesproken ken ik niet. Ik ken wel iemand waarbij je hetzelfde uitspreekt en die het anders schrijft en iemand die het op dezelfde manier gespeld heeft, maar op z’n Frans uitspreekt.
Ik had een huisgenoot met dezelfde naam, ik vond haar echt stom dus ik vond dat ze de reputatie van onze naam verpestte. Toen ik wegging uit dat huis is ze ook Acculader2 gebleven.
Ik ken niemand met mijn naam, maar er is wel een liedje over dus zo bijzonder is ie niet haha.
Nee wat moderner haha
Acculaderder
Ik werk in het onderwijs, ik kan al vrij veel namen schrappen. In elke klas waar ik heb lesgegeven zit een Emma
Welke stad is leuker voor een nachtje weg?
- Gent
- Brugge
0 stemmers
Annabel
Laura
Rosanne
Suzanne
De 3e hahah.
Anne, Mandy, Johanna, Delilah, Jolene?
Mijn naam staat in de top 10 van populairst meisjesnamen van 1989 en dan zelfs in de top 3 dus fml.
Nav de impopulaire mening van @Zemraluani
Wat vind jij van dit concept?
- Heerlijk, ik vreet zo de hele schaal leeg!
- Gewoon lekker
- Neutraal
- Meh
- Walgelijk
0 stemmers
Mits royaal en lekker belegd, wel lekker.
Helaas ken ik teveel mensen die dit met hun verjaardag maken en dan het minimale erop doen of gore combi’s met een droog stukje wrap (die nog net niet van ellende uit elkaar valt/breekt)
Waar komt jouw achternaam het meest voor in Nederland? Via de volgende link kun je dat zien: https://www.cbgfamilienamen.nl/nfb/detail_naam.php?gba_lcnaam=jansen&gba_naam=Jansen&nfd_naam=Jansen&operator=eq&taal= (als voorbeeld heb ik ‘Jansen’ ingevuld).
Maximaal 3 opties.
- Noord-Holland
- Zuid-Holland
- Zeeland
- Noord-Brabant
- Utrecht
- Flevoland
- Friesland
- Groningen
- Drenthe
- Overijssel
- Gelderland
- Limburg
- Mijn achternaam komt niet voor in NL
0 stemmers
Edit: ‘Mijn achternaam komt nagenoeg niet voor in NL’ moet het zijn. Beetje dubbel anders als jij + je familie wel in Nederland wonen…
Nog een namenpoll
Hoe wordt je genoemd als je naam wordt gebruikt als bijnaam/koosnaam
- Eerste lettergreep (Geer(truida))
- Eerste twee lettergrepen (Geertrui(da))
- Laatste lettergreep (Da)
- Middelste lettergreep (Trui)
- Verkleind één lettergreep (Geertje)
- Verkleind twee lettergrepen (Geertruitje)
- Een verbastering van mijn eigen naam (Troeda)
- Andere uitspraak van eigen naam (Gertroijda)
- Afkorting (GT)
- Altijd mijn volledige naam
- Anders
0 stemmers
Is geen Geertruida-shaming, was de eerste drielettergreepnaam die niet de mijne is die ik kon bedenken
Hoeveel bijnamen heb je gehad?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Echt 100 bijnamen
Er zijn geloof ik maar een stuk of 100 mensen met mijn achternaam. En ik ben als het goed is ook de enige op de wereld met mijn volledige naam.
Maar: Waar ik vandaan kom zijn er wel een aantal bedrijven die mijn achternaam dragen. In mijn dorp was het ook altijd: Oh ben jij er een van de makelaar/zonnewering/vastgoed/krant?
Vond ik altijd wel leuk
Ik zocht mijn moeders achternaam op, <5 personen in Nederland met die achternaam haha, lekker uniek.
Maar 67 mensen met mijn achternaam in Nederland (unieke ouderwetse spelling), en vrijwel allemaal bij elkaar in Noord-Holland randstad en Flevoland