Als iemand puur en alleen een huis koopt om er winst op te maken, en niet omdat hij er zelf in wil gaan wonen, terwijl andere mensen die heel hard op zoek zijn naar woonruimte daardoor mis grijpen, vind ik dat asociaal ja.
Dat is nou eenmaal hoe vraag en aanbod werken is in dit geval wel een kip en ei verhaal. Want door dit soort situaties beĂŻnvloed je zelf het aanbod. Bijvoorbeeld als je veel tickets inkoopt, die anders voor de normale prijs voor mensen beschikbaar waren geweest. Of als je veel huizen bezit waar niet in gewoond wordt.
Volgens mij wringt het daardoor.
Nou misschien niet stelen in de letterlijke zin van het woord maar vind het zeker met huizen wel iets dat je een ander ontneemt. In ieder geval moreel zeer twijfelachtig hoewel legaal, zou goed zijn als er wat betreft investeren in huizen strengere regelgeving zou komen. En voor die vieze berekenende kaartverkopers hoop ik dat ze ooit 10 kaartjes kopen van een festival dat niet uitverkoopt (looking at you Jorn met je 10 Lowlandskaarten op Ticketswap )
Ik voel me als vleeseter vaak inferieur tbh
ik voel me ook wel eens superieur boven vegetariërs tbh
Haha toen ik vegetariër was vond ik veganisten zeurende extremisten. En kijk wat er van me is gekomen
Haha, ja same
Aan vegetariërs en veganisten: vind je het fijn om te horen als een vleeseter zegt bewust geen plofkippen e.d. te eten? Of als iemand alleen vrije uitloopeieren aanschaft?
- Ja, dit maakt toch een verschil
- Nee, er kleeft hoe dan ook dierenleed aan deze producten
0 stemmers
Edit: â aan deze productenâ = âaan de producten die zij etenâ
En aan vlees- en viseters: let jij bij de aanschaf van vlees- en visproducten bewust op dit soort kenmerken?
- Ja, kom maar op met die keurmerken!
- Nee, ik houd hier meestal geen rekening mee
0 stemmers
Aan vlees- en viseters die bij de aanschaf van producten op de herkomst en keurmerken letten: eet jij alsnog âfouteâ snacks van Mc Donalds e.d.?
- Ja, oepsâŠ
- Nee, ik ben erg consequent
0 stemmers
Zijn vaak precies dezelfde mensen die vervolgens wel in t weekend een doos met 20 nuggets bij de Mac halen dus geloof er nooit zoveel van
Echt?? Kut. Okee ik ga even googlen. Ik dacht namelijk (ja wellicht een beetje naĂŻef) dat die kippen echt lekker âvrijâ rondliepen. Dus fijn dat je dit zegt.
Als je met iemand afspreekt om ergens gelijk na werk heen te gaan, ga je dan eerst naar huis.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Is dit zoân vage afspraak dat je dit zou verduidelijken
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mag ik kwaad zijn dat ik zit te wachten al een kwartier en dat mijn vriend appt âben bijna thuisâ
THUIS?! Ik ben al op locatie.
- Ja. Tuurlijk ben je boos. gelijk uit werk is gelijk uit werk. Alleen een idioot snapt dat niet.
- Nee. Is toch niet erg dat je nu in totaal een uur op hem moet wachten terwijl jij gelijk uit werk bent doorgeracet
0 stemmers
Nu moet ik nog een facking half uur op hem wachten TERWIJL het zijn idee was en zijn voorstel
Waarom vind je dat?
Wat is tim hofman
Weet je echt niet wie dat is?
Naja daarvoor moet je op YouTube zijn (#BOOS), hij maakt afleveringen met boze jongeren waarbij ze naar (grote) bedrijven gaan om het op te lossen met heel veel trammelant
Oh lijkt me leuk. Laat maar komen!!!
En heb mijn poll aan vriend laten zien. Echt grappig. Laat me nu trakteren op diner.
Aan de ene kant leuk, aan de andere kant ben ik daar echt misschien clichĂ© in. Je wordt uitgenodigd. Je mag dus komen of niet, een âopdrachtâ qua cadeau vind ik al niet kunnen, wat schijnbaar wel eens op geboortekaartjes/trouwkaarten staat. Jij geeft een feestje, dat is vrijwillig en die mensen kunnen dus ook vrijwillig iets meenemen of een cadeautje geven ja of nee. En zo vind ik er, ook al is het onschuldig, wat druk op gelegd worden. En zit je misschien met een giga overschot aan eten. Het idee is wel schattig.
Ik ben sowieso niet van de cadeaus, want ik hou niet van prullaria en spullen in het algemeen en heb al jaren een best strikt verlanglijstje van wat ik wel/niet leuk vind om te krijgen en mijn vriendinnen zijn daar wel aan gewend. Dus dan is dit misschien een minder kleine stap⊠ik weet ook nog niet wat ik ga doen hoor.
Ja dat dacht ik dus ook!
Misschien ben ik hier ook wel een te oude taart voor, de keren dat wij dit deden moest er weer in de groepsapp overlegd worden wie wat meenam, wie wat klaarmaakte etc. Heel saai, want zo sta je nooit voor een verrassing, maar wel heel praktisch .vind het altijd zielig als van 1 ding dan altijd ve wordt gepakt en de andere bijna niks. Denk dat dit niet te voorkomen is maar toch. Nouja, je komt er vast wel uit, volgens mij ben je nog vrij jong. Dan was een leuke picknick bij ons niet eens aan de orde. Gewoon zoveel mogelijk drank en niemand die ook maar 1 chipje pakte. Best zielig eigenlijk.
Vriend van Lize Korpershoek