Stel je persoonlijke vraag #9

Ligt eraan wat je plannen vandaag nog zijn. Voor een sollicitatie zou ik mijn haar wassen. Als je de hele dag op de bank ligt te stinken, who cares!

9 likes

Ik snap dit soort polls niet, hoe moeten wij dit voor je beslissen? Je kan toch zelf oordelen wat je gaat doen en of je daarvoor schoon haar wil hebben of dat je t nog even in een knot kan douwen.

20 likes

O nee, dat bedoel ik niet. Eigenlijk is de vraag meer ‘hoe heilig is je haarwasschema’?

Nonexistent.

25 likes

Mijn schema is simpel: als ik nergens heen moet, loop ik een extra dag (of 2) met vies haar; als ik iets belangrijks heb, was ik het snel een dag (of 2) eerder.

6 likes

Wanneer heb je voor het laatst zelf iets gebakken? (Koek / cake / quiche / etc)

• Vandaag
  • Afgelopen week
  • Afgelopen maand
  • Afgelopen jaar
  • Langer geleden
  • Anders, namelijk
  • Ik bak nooit zelf maar wil wel helpen met opeten

0 stemmers

hahaha wow, dit is echt een nieuwe wereld voor mij.

2,5 jaar geleden :laughing:. Ik gebruik heel graag een oven (voor bakken en ovenschotels), maar ik woon al anderhalf jaar ergens zonder oven en ben daarvoor een jaar op reis geweest.

Ik denk er af en toe aan om toch een oven te kopen, maar ik weet niet of het het waard is (dit is een tijdelijke huissituatie, ‘tijdelijk’ in een ruime opvatting, haha).

De lemon meringue taart staat as we speak af te koelen

23 likes

ik heb geen haarwasschema en doe het elke dag haha

3 likes

Je wast toch gewoon wanneer nodig? Ik hoef zelf pas zondag ochtend weer weg dus dan was ik het pas.

1 like

Is goed ik kom eraan.

1 like

Beetje laat dit maar ik kan spellingskwesties lastig links laten liggen als ze voorbijkomen, haha. ‘Het zit erop’ schrijf je wel aan elkaar. ‘Er op’ gebruik je alleen in een zin als ‘Wat zit er op dat broodje?’ (dan hoort ‘op dat broodje’ bij elkaar). Het is dus bijvoorbeeld wel: ‘Zo, die pindakaas zit erop.’

Deze pagina is de hemel wat dit soort kwesties betreft: https://onzetaal.nl/taaladvies/er-voorzetsel-werkwoord.

7 likes

Ik was m’n haar pas als het echt niet langer kan. Tot die tijd is droog shampoo me lefe. Ga t niet speciaal wassen voor werk ofzo.

Ik zorg voor de taart, jij voor de ijskoffie? :heart_eyes:

2 likes

Heel heillig! 1 x in de week op donderdag

3 likes

Ik probeerde altijd een schema vol te houden van om de twee dagen wassen omdat anders mijn hoofdhuid jeukt maar mijn haar kan daar niet aan wennen. Ik was het nu als ik iets op de planning heb staan, als niemand me ziet was ik het minder snel behalve als ik er friet mee kan bakken.

2 likes

Deal :blush:

1 like

Ik probeer het ook zo lang mogelijk niet te wassen inderdaad. Tot het echt niet meer zit, wat nu veel te snel is altijd want moet nodig naar de kappet ook. Gezeik, dat haar altijd :crazy_face:

Oh dat is al lang zeg! Zou voor mij te lang zijn.
Je zou misschien een klein oventje kunnen kopen, al kan ik uit eigen ervaring zeggen dat dat ook niet ideaal is met bakvormen die vaak te groot zijn, etcetera.

Hier staan brownies af te koelen, recept van Rutger van den Broek, en ik heb er zelf nog verkruimelde Oreo’s en fudge-stukjes door gemikt. :heart:

4 likes