Stel je persoonlijke vraag #9

Zo moeilijk om te kiezen! Ik hou van sprookjes (maar vooral om het sentiment, qua stereotypes en genderrollen zou ik niet zomaar alle sprookjes aan m’n kinderen willen voorlezen)

1 like

De eerste keer vond ik dat ook supereng, maar toen zijn die ouders eerst een straat verderop gaan lunchen toen ik oppaste zodat ze in de buurt waren. Dat ging hartstikke goed en daarna durfde ik wel meer. Misschien kun je met zoiets kleins beginnen ipv meteen een hele dag?

Telt die van mijn vriend ook?:sweat_smile: ik vind stiekem van niet maar misschien zijn daar de meningen over verdeeld

Ik heb m’n beide kinderen ieder 3 maanden borstvoeding gegeven. Het is aan de ene kant erg praktisch. Altijd op de goede temperatuur. Maar het kind at mij op, ik iel af en krerg een tekort aan vetten. Ik kon kiezen. Of patat en slagroom en andere vette voeding gaan eten of overstappen op flesvoeding. M’n 2e dochter bleek zo allergisch te reageren op mijn eigen voeding dat ze na elke borstvoeding buikpijn had. Ik ben toen overgestapt op flesvoeding voor koemelk allergie. Dat hielp haar. Dus het gaat niet altijd zoals je zelf wil.

Volgens mij draag je veel meer bij dan alleen polls! (Love polls hoor, maar je bent wel meer dan dat!)

3 likes

In welke van deze 4 steden voel jij je altijd het meeste thuis?

• Utrecht
  • Den Haag
  • Amsterdam
  • Rotterdam

0 stemmers

Wat een leuke poll, ik kon bijna niet kiezen. Ik vond Repelsteeltje altijd heel fascinerend omdat mijn vader dan heel geniepig voorlas “NIEMAND WEET DAT IK REPELSTEELTJE HEET”. En de nieuwe kleren van de keizer was ook geweldig want hij liep eigenlijk in zijn blootje!! Hihaho. Het meisje met de zwavelstokjes vond ik ontzettend zielig.

Heb dit boek voor m’n nichtje gekocht, oké zag ik toevallig ergens liggen maar zo leuk.

8 likes

Favoriete (officiële) Disney princes als je moest kiezen:
image

• Snow White
  • Cinderella
  • Aurora
  • Ariel
  • Belle
  • Jasmine
  • Pocahontas
  • Mulan
  • Tiana
  • Rapunzel
  • Merida

0 stemmers

Ik mis Rotterdam soms echt, gelukkig ben ik er over een paar weken weer even.

1 like

Ik heb hier over nagedacht alsof het Sophie’s choice was. Pocahontas of Jasmine. Ik ga tochhhh voor Jasmine.

5 likes

Ben jij weleens naar het circus geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind jij dat optredens met dieren bij het circus verboden moeten worden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind jij het zielig voor paarden dat er op ze wordt gereden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja vooral omdat ik veel lompe paardenmeisjes “ken”

8 likes

Kamperen:

• Vreselijk, echt niks voor mij
  • Nog nooit gedaan
  • Ja leuk!
  • Mwah voor een enkele keer

0 stemmers

Alleen wanneer iemand weet wat ie doet, er goed voor het paard wordt gezorgd, hij/zij genoeg rust en “vrije tijd” krijgt, er rekening wordt gehouden met bepaalde omstandigheden en of het paard er uiteraard voor geschikt is.
Cross Country (waarbij veel paarden gewond raken omdat ze doorgedreven worden tot het einde) vind ik bijvoorbeeld niet kunnen.

2 likes

Bij Cross Country en sommige andere wedstrijden worden paarden vaak ook ter plekke dood gemaakt als ze vallen en een been breken :cry: ik ga soms met m’n vriend mee (die wedstrijd springt) en wil dit echt nooit mee maken, hij heeft het wel een paar keer meegemaakt. Zo erg

Edit: Info van m’n Britse schoonfamilie die al jaren professioneel rijdt, maar ik wil er zelf geen onderzoek naar doen want ik ben een tere ziel en wil alleen maar knuffelen met paarden

Voor een enkele keer, namelijk 3 dagen per jaar op het festival waar ik elk jaar heen ga :slight_smile: Heb verder ook alleen maar op kamp gekampeerd met school/sportvereniging. Nog nooit met m’n ouders gekampeerd omdat m’n moeder er een hekel aan heeft. Als ik zelf op vakantie ga zal ik ook altijd 100% voor een hotel kiezen.

1 like

Ja same here. Wel eens op een camping geweest met m’n ouders en dan in zo’n huisje, ik dacht altijd dat dat kamperen was maar volgens kampeerders is dat geen kamperen. Mijn moeder vind het ook stom want ze begon altijd weer over hoe vreselijk het kamperen in Frankrijk was met m’n vader toen ze net “verkering” oid. hadden en in een klein tentje sliepen en ja alle spullen lagen in de auto!!! En je moest elke keer alle spullen uit de auto halen!! En dan heb je vakantie dan ga je toch niet kamperen!! bladibla. Ik heb 3 keer echt gekampeerd en dat is me wel bevallen. Maar ik vind het heel kut dat je geen lekker bed hebt en zou ook altijd eerder voor een hotel kiezen.

3 likes

Hadden/hebben jouw ouders een caravan?

• Ja
  • Nee
  • Ik/wij hebben zelf een caravan

0 stemmers

Mijn vader vond een caravan 'nep’kamperen, want dan neem je gewoon je huis mee. Dus wij gingen altijd in een echte tent die lekker moeilijk was om op te zetten

20 likes