Stel je persoonlijke vraag #9

Oh huh wat gek joh, nog nooit van gehoord. Ik ken ook alleen maar mensen die huurtoeslag krijgen.

Oh ja! Nou dat lijkt heel erg op onze algemene dienstverlening. Die weten heel beperkt hoe of wat, maar ook niet alles. En die luisteren veel naar iemands verhaal of helpen bij praktische dingen. Inderdaad veel verwijzen naar andere instanties, ook naar psychische hulp want dat geven wij ook niet. En voor het juridische stuk maken ze echt diensten aan bij ons. Wel wonderlijk dat dat in Belgiƫ nog niet echt bestaat, maar wel logisch als het meer in het welzijnswerk zit. Zou mooi zijn als er ook hulp komt bij het juridische stuk! Merk vaak dat mensen daar echt geen idee van hebben, omdat het zo lastig is allemaal.

1 like

Ik was met een jongen op tinder aan het praten en hij was leraar met dus 12 weken vakantie per jaar. Hij zei dat hij graag die 12 weken vakantie met vaste data in zou ruilen voor 6 weken vakantie met flexibele data

Wat zou jij liever willen?

• 12 weken met vaste vakantiedata
  • 6 weken met flexibele vakantiedata

0 stemmers

En in de volgende situatie?

• 8 weken vaste data
  • 4 weken flexibele data

0 stemmers

6 weken is 30 dagen, dus prima aantal vakantiedagen. En vier weken (20 dagen) vind ik dat niet. Is overigens ook minder dan toegestaan. Maar goed de tweede keus zou ik allebei niet willen eigenlijk.

Edit: oh blijkbaar is 20 minimaal bij fulltime. Dan ben ik misschien verwend met dagen maar heb nooit minder dan 25 gehad.

5 likes

ja omg als ik denk aan 12 weken vakantie… wat een droom!! dan kun je gewoon een paar keer echt goed uitrusten ipv elk kwartaal een weekje :tired_face: ik heb de afgelopen jaren btw wel altijd onbetaald verlof opgenomen, so worth it!

4 likes

Mijn moeder en zusje zijn beiden leerkrachten en ik ben altijd stinkend jaloers op hun zomervakanties. Vind het altijd zoiets nostalgisch hebben!

8 likes

Werk je in BelgiĆ«/ander land dat niet Nederland is? In NL is gewoon een wettelijk minimum van 4 weken per jaar. Wat rot dat je daar dan de dupe van bent op het moment dat je wel veel meer uren maakt en dus ook meer vakantie ā€˜nodig’ hebt om bij te komen, stom systeem zeg.

ik vlieg donderdag met de klm naar nederland (korte vlucht) en ik vroeg me af of ik dan een sportlegging aan kan? omdat klm toch best fancy is

• ja, kan prima. als het maar comfortabel is toch
  • nee, wat denk jij nou. klm is voor business people dus dan kan jij niet als een sloeber in je sportlegging gaan zitten chillen

0 stemmers

Ik vind 's ochtends sporten dus heel fijn. Echt een van de beste dingen om mijn dag mee te beginnen. 's Avonds vind ik het alleen fijn als ik al een in flow zit van afspraak/werk -> huis -> eten -> sportschool. Als ik uren niks te doen heb, dan ben ik veel te veel bezig met ā€˜ik ga nog sporten straks’, of ik heb er minder zin in.

@unglaublich Mij boeit het KLM gedeelte niks, maar ik vind in je jogging/legging in het vliegtuig altijd een beetje overdreven (lui :p). Alsof een andere broek heel vervelend zit, helemaal als het maar een korte vlucht is.
Edit: doet me denken aan mensen die tijdens de centrale examens opeens allemaal in hun joggingbroek en zonder make up aan kwamen zetten. Heel anders dan hun gebruikelijke manier van kleden. Alsof je door examens niet die 5 minuten hebt om je normaal aan te kleden/op te maken (als je dat normaal gesproken wel doet. Mij boeit het verder geen flikker of je met make up of niet ergens verschijnt)

10 likes

Neee joh KLM is allang niet meer fancy. Ik vind eigenlijk geen een maatschappij fancy genoeg om me netjes te kleden.

5 likes

Dat kan ook niet bij Ryanair of easyjet hoor. Leggings are not pants.

7 likes

Ik doe dit nu op de computer of op mn telefoon, want ik kan er nergens een fysiek puzzelboekje van vinden. Dus als iemand nog tips heeft :biggrin:

haha mee eens hoor! ik vind het gewoon chill om comfortabel te reizen. als ik lang in de auto zit/lang moet rijden doe ik het ook :joy: moet nu 's morgens vroeg weg, uur in de auto, 1.5u in de trein en dan 1.5u vliegen dus vandaar haha

Meh daar zag ik ze juist niet liggen :frowning: misschien eens bij grotere filialen kijken

Nee joh dat boeit echt niemand! Ikzelf vind het voor een korte vlucht niet nodig, maar met lange vluchten (ook met KLM) doe ik het ook altijd, toch comfortabeler!

Halsband

3 likes

Ik vind klm zon gehypde maatschappij. Vliegt net zo kut als andere vliegtuigen dus gwn lekker in je legging vliegen.

15 likes

haha, thanks :heart:

1 like

Ik vlieg deze vrijdag met klm en air france business class naar amerika en ben van plan om een sportlegging + hoody + dikke sokken te dragen, ik hoop dat ik mag blijven zitten tussen alle fancy mensen :speak_no_evil:

1 like

Zo zit m’n gezicht lekker