Ik vind bij het meeste waar ik op heb gestemd dat als het eenmalig handelen is (bijvoorbeeld kind buitensluiten) dat het prima is, maar ik zou het dan ook niet echt een biecht vinden als je 1 x zoiets doet. Dus in mijn hoofd is alles structureel.
Maar bewust buitensluiten van je eigen kind??? Daar kan ik me zĂł geen voorstelling van maken, ook eenmalig niet, echt error in mijn hoofd daarbij
Ik zie nu bij show je kinderaankopen geweldige winterjassen. Alleen ook . Dus mijn vraag: hoeveel geef jij uit aan een winterjas voor je kind?
- <50
- 50-80
- 80-100
- 100-150
- meer dan 150
0 stemmers
Maar ze herbruiken wel gewoon elkaars jassen.
Dus per kind weer minder
Ik koop wel dure jassen, maar alleen in outlets of opruiming. Tot nu toe is dat altijd onder de 50⏠gelukt, maar hoe ouder ze worden hoe lastiger dat wel zal worden.
Misschien dat het ook minder erg voelt om er meer aan uit te geven als je kind wat ouder is, omdat de jas dan wellicht minder snel kapot gaat en vies wordt. Of is dat een verkeerde aanname?
Mijn kind ziet modder. Mijn kind ligt in de modder. Dus het liefst heb ik gewoon een waterdicht pak.
Ik koop zelf van die outdoorjassen, die zijn waterdicht en kunnen wel tegen wat modder ed. en als ik weet dat ze echt vies wordt of naar de speeltuin krijgt ze een outdoorbroek of een regenpak aan. Want mijn kind houd ook van klaaien met modder. Met een hele mooie jas zou ik ze ook niet zo graag in de modder laten spelen.
Bij onze basisschool is het gebruikelijk dat 4 jarigen de woensdag niet naar school gaan. Pas vanaf 5 jaar worden ze 5 dagen verwacht.
Leuk voor de ouders die op woensdag moeten werken⊠want het is ook niet dat je ze naar de BSO/kinderopvang kunt brengen.
Ik begrijp de goede intenties van een dergelijke âregelâ maar het leunt wel heel erg op een verouderd model waar ze er blijkbaar vanuitgaan dat sowieso 1 ouder (a.k.a. de moeder) toch wel thuis is.
Ja dat vind ik sowieso met school. Gaan er vaak vanuit dat ouders altijd beschikbaar zijn en last minute kunnen anticiperen op vragen vanuit school. Wij werken allebei 4 dagen, en gelukkig is woensdag een vrije dag voor ons dus komt het wel uit.
Bij ons verschilt het zo. Soms zijn ze om 19u al moe en soms pas om 20u, of zijn we zelf wat later van werk. Andere dagen doen ze een dutje en is het pas 23u als we iets leuks hebben in de avond. Lijkt me echt lastig om iedere dag op dezelfde tijd de kinderen in bed te hebben.
Maar als je gewoon aan het begin van het schooljaar weet dat je kind woensdags vrij is, dan kun je daar toch iets voor regelen? Dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de school?! Wordt anders als ze een week van tevoren aangeven dat ze volgende week ineens vrij zijn, maar gewoon standaard opgenomen in het rooster vind ik niet een fout van de school.
Wel lastig voor sommige ouders, dat kan ik me voorstellen.
Hier op school zijn de kleuters op woensdag vrij, behalve de weken dat ze ook studiedag hebben, dan halen ze die woensdag in. Echt een stom systeem, ik wil mn kleuter het liefst elke woensdag gewoon naar school brengen haha.
En ik ben dus ook zoân moeder die de dag vantevoren op het plein hoort dat ze de volgende dag naar school moeten, anders vergeet ik dat gewoon
- Ja
- Nee
- Eerst wel, nu niet meer
- Pas na meerdere zwangerschappen
- Anders
0 stemmers
Niet onzeker want mijn lijf is eigenlijk als voorheen misschien zelfs beter. Alleen mijn borsten zijn echt gebruikte theezakjes geworden en een cup minder en dat vind ik wel jammer, maar niet onzeker.
Geef het tijd, misschien komt het nog goed. Bij mij was al het volume verdwenen nadat ik stopte met bv (weet niet of jij ook bv hebt gegeven) maar na een jaar ofzo zijn ze weer zoals daarvoor geworden.
De woensdag is ook geen probleem, dat wisten we inderdaad van tevoren. Maar de vragen waar je last minute op moet anticiperen zijn bijv: Morgen hebben de kinderen tot 12 les ipv 2, kan iedereen hun kind eerder ophalen?
Of wie kan er morgen mee als begeleiding naar het park. Soms zelfs: morgen is helemaal geen les, hou allemaal je kind thuis.
Dat vind ik echt lastig om op te anticiperen omdat onze week gewoon vol zit en wij vaak niet beschikbaar zijn door werk. Ook mee met uitjes bijv wordt soms maar enkele dagen van tevoren gecommuniceerd. Als ik dat een paar weken eerder weet kan ik iets regelen zodat ik ook mee kan. Dit is trouwens mijn grootste ergernis mbt de school. Is dit normaal? Gaat dit op jullie school ook zo?
Scholen moeten altijd opvang bieden als ze op zoân korte termijn iets besluiten (eerder dicht of geen les doordat er geen leerkracht is). Dan worden ze opgevangen door een andere klas of collega!
Nee hoor op mijn werk (zorg) mag je geen vaste vrije dag hebben. Dus dat is mooi klote als dat zo isđ . En de woensdag is erg populair om vrij te zijn. Dus dat wordt dan geluk hebben.
Dat is wel kortdag ja! Bij ons vragen ze voor begeleiding van uitjes meestal wel minstens twee weken van tevoren en soms ook wel langer via de schoolapp. Vaak komt er dan korter van tevoren nog een (of meerdere) herinnering in de klassenwhatsappgroep. Het is in het halve jaar dat mijn dochter nu op school is een keer voorgekomen dat er ivm zieke leraren geen les was. Toen werd er gevraagd om je kind thuis te houden, maar als je echt geen oppas had kon je kind in een andere klas. In de WhatsAppgroep boden toen mensen ook aan dat een kind een dagdeel bij hen kon spelen, ik had toen ook een paar uur spelen âuitgewisseldâ met een andere ouder. Dat was wel goed geregeld eigenlijk.
De dichtstbijzijnde school hier heeft ook het systeem dat groep 1 enkel de ochtenden naar school gaat en groep 2 slechts 2 middagen en daar komt elk leerjaar een middag bij.
Leuk bedacht in het kader van wennen etc., maar in de praktijk betekent dat gewoon dat een kind dan van 12-17.30 (?) naar de BSO moet. Want welke ouder krijgt het in deze tijd geregeld om zijn kind bijna elke middag thuis te houden?