Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Mijn zoontje is gelukkig niet zo van de Disney, Marvel, Paw Patrol en andere dingen waar wij minder mee hebben. Hij heeft wel Pokémon en andere anime prints (naruto, dragonball Z, one piece) maar dat vinden wij zelf ook tof, haha. Ik draag zelf ook D&D merch enzo soms.

Dus kan wel heel stoer zeggen hij mag dat toch lekker zelf weten, maar heb wel makkelijk praten omdat hij dezelfde dingen leuk vindt. Weet niet of ik net zo toegeeflijk ben als mijn jongste groot Paw Patrol fan blijkt. :sweat_smile:

Met 5 zijn ze leerplichtig, dan mag dat toch niet meer?

1 like

Ik voelde me gek genoeg rotter na die 2 weken op minder slaap dan in de kraamweek :joy: toen ging ik nog heel lekker op adrenaline.

Overigens vind ik kraamweek indelen zo persoonlijk. Ik heb vantevoren geen plan gemaakt en zei kijk wel hoe ik uit mijn bevalling kom en kijk wel wat ik wil. Maar ik wilde eigenlijk meteen onze ouders zien & ook onze hele naaste vrienden. Ik denk dat je niet vantevoren kan inschatten waar je zin in hebt.

3 likes

Je mag je kind dan nog maximaal 5 uur per week thuishouden. Totdat ze 6 zijn.

Wanneer hoeft mijn kind niet naar school? | Rijksoverheid.nl.

1 like

Je mag ze zonder toestemming 5 uur thuishouden dus dan zou je de woensdag vrij kunnen houden. Met toestemming ook 10 uur, dat zou in ons geval ook kunnen omdat we toch wel op één lijn liggen met de juf. Dat is tot 6 jaar.

1 like

Ik vind kleding met Disney, Paw Patrol en Bluey voor kleine kinderen megaleuk dus graag zelfs. Ze dragen het niet alleen maar, maar ik vind bij H&M, Zara, Next en soms C&A hele leuke dingen. Mijn kind (jongste heeft nog geen mening) is er intens gelukkig mee en draagt tenminste vrolijke, gekleurde items.

Dus voor mij 100 keer liever kleding met dat soort opdrukken dan van die vreselijke teksten of saaie blauwe, groene truien met dino’s of auto’s of erbij lopen als een minivolwassene.

9 likes

Niet oordelend, eerder verwonderend.

Maar ik snap als je band met je ouders niet sterk is het wellicht anders zal zijn. Maar dan is er misschien een vriendin of zus aan wie je heel graag je kind even willen showen en je verhaal aan kwijt wilt.

Je bent niet verplicht je bezoek 3 uur te laten blijven en hele maaltijden voor te schotelen, maar mocht dat de verwachting zijn van ouders dan begrijp ik het wel hoor…

Hier wipten de ouders en siblings even snel in en uit voor de eerste ‘kennismaking’ dus daar heb ik dus veel geluk mee gehad denk ik.

1 like

Zo is het, elk kind reageert er anders op.
Mijn zoontje is ook gewoon nog heel graag thuis. Hij vindt school ook leuk, maar staat niet letterlijk te springen om te gaan zoals veel andere kinderen wel hebben.
Hij sliep ook nog in de middag tot hij bijna 4 jaar was, dus dat maakt denk ik ook wel verschil.

Hier inderdaad ook continuerooster, maar door de twee halve dagen wel beter vol te houden denk ik.

1 like

Even lekker judgen. Of niet.

Nira van Dijk houdt op Instagram af en toe een biechtronde. De biechten deelt ze vervolgens met haar volgers met de uitdaging om NIET TE JUDGEN.
Niet in haar comments in ieder geval.

Thema van deze keer: controversiële keuzes.

Hieronder de ingezonden biechten. Ik heb ze zoveel mogelijk letterlijk overgenomen.
Doe je best, bekijk het van alle kanten, leef je in enz… gedaan? Dan wil ik graag weten:
Bij welke van deze biechten lukt het jou NIET om niet te judgen?

• Even naar een winkel terwijl kind slaapt
  • Regelmatig feesten incl drugsgebruik
  • Kind hete pan laten aanraken omdat je 1x hebt gezegd “het is heet”
  • Strafregels laten schrijven (“onthoudt de boodschap beter en netter handschrift”)
  • Geen kinderfeestjes vieren
  • Haren van kind nooit wassen
  • Seks hebben terwijl kinderen in andere kamer zijn (overdag)
  • Kinderen hoeven niet te delen met andere kinderen (alleen broer/zus)
  • Geen screening tijdens zwangerschap
  • Geen vaccinaties
  • Kind buiten een hoofddoek laten dragen als ze wil
  • Kind met 3,5 maand naar de opvang terwijl verlof 3 weken later eindigt
  • Vaak fuck en kut zeggen, kind neemt het over
  • Kind buiten het huis gesloten omdat hij baby steeds wakker maakte
  • Je kind leren hard terug te slaan als iemand geweldadig wordt
  • Na 3 zoons nu in buitenland IVF gedaan voor een dochter
  • Schermtijd van 8 uur voor puber

0 stemmers

2 likes
  • Kind in bed laten krijsen om zelfstandig in slaap te leren vallen
  • Kinderen eten alleen met een tablet. Elke dag, elke maaltijd
  • Kinderen uitgeschreven van school
  • 5-jarige auto leren rijden
  • Als kind 'smorgens om 7 uur ijsje wil krijgt ie dat, en daarna een broodje
  • Kinderkamers van buiten op slot, geen ruzies en vroeg wakker maken
  • Borstvoeding tot 7 jaar
  • Kinderen belonen met geld bij goed gedrag
  • Kinderen (m/v) bij zindelijk maken meteen leren wildplassen en dit altijd toestaan

0 stemmers

4 likes

Ik mis de meerkeuze

3 likes

Oh k*'t, f**k enz! Ga het aanpassen. ff wachten iedereen

1 like

Je kunt beter vragen waarbij het je WEL lukt om niet te judgen, die lijst is korter :joy:

14 likes

Ughhhh ik heb net echt dinsdag dillema stijl zware afwegingen zitten maken

3 likes

Gefixt!

@Fishing sorry!!

3 likes

Onee nu is ie weer anoniem, dat wil ik niet!! Wil dat ook aanpassen maar moet nu ook nodig naar huilende baby. Denken jullie er nog even over na ondertussen

2 likes

Haha wel een hele leuke poll!

4 likes

Ik denk bij de meeste dingen eigenlijk ‘you do you’, behalve als het het kind of anderen overduidelijk (potentieel) schade toebrengt. En ook bij veel dingen, weet ik veel wat de context is. Er zijn best wel situaties waarin ik me kan voorstellen dat je ervoor kiest om op een bepaalde manier te handelen.

7 likes

Hoe oud is jouw kind/ hoe oud zijn jouw kinderen?

• 0 jaar
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar
  • 8 jaar of ouder

0 stemmers

Hoe laat gaan ze slapen?

• 18.00
  • 18.30
  • 19.00
  • 19.30
  • 20.00
  • 20.30
  • 21.00
  • Later dan 21.00

0 stemmers

Ik merk namelijk dat we soms verbaasde blikken krijgen als mensen horen dat ons kind (bijna 3) om 20.00 naar bed gaat en rond 20.30 echt slaapt. Het is dat ik nu nog zwangerschapsverlof + aanvullend verlof heb, waardoor het soms iets eerder is. Maar als mijn man en ik allebei werken, is het vaak tot 17.30/18.00. Dan snel eten maken, eten, afruimen, snel douchen, bed ritueel en slapen. We redden het niet om voor 20.00 ons kind in bed te stoppen. Nu met de baby erbij al helemaal niet.

Heb bovenste poll ff aangepast naar max 4 opties, dus graag opnieuw stemmen voor de 3-4 mensen die dat net hebben gedaan, my bad! :laughing:

2 likes

Anonimiteit is nu ook gefixt!