Zoals hieronder ook wordt gezegd, dat ik me dan op 1 taak kan richten zonder ook nog de kinderen te helpen, vermaken, ruzie op te lossen, troosten etc. En dat voelt bijna als niets hoeven haha
Haha de was ophangen/doen is idd me time sinds in kinderen heb. Vond het daarvoor ook al niet vervelend, maar nu idd even rust op zolder, heerlijk. Al is het inmiddels wel zoveel soms dat ik het niet meer kan bijhouden ![]()
Zo herkenbaar haha, fijn om te lezen dat we hier dus niet alleen in zijn ![]()
Ik heb het ook met autorijden als kind ergens afgezet is, eeeeeven je eigen muziek aan bijvoorbeeld of gewoon stilte haha
Mijn man vindt het altijd raar als ik enthousiast zeg de was te willen vouwen. Heerlijk mijn karaoke moment. Concert voor mijzelf en even geen ogen in mijn ogen te moeten hebben. Hij weet van niks en dat houdt ik maar zo ![]()
Zou jij je pasgeboren baby laten vasthouden door iemand die onderweg naar je toe heeft gerookt maar wel bij jou zn handen heeft gewassen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Tot welke leeftijd van je kind zou jij vragen dat een rokend persoon z’n handen wast voordat ie je kind aanraakt? ( Dus als je op bezoek bent en diegene buiten rookt bijv)
- Sowieso niet
- Tot 1 maand
- Tot 3 maanden
- Tot een half jaar
- Tot 1 jaar
- Tot 2 jaar
- Tot 4 jaar
- Forever
- Heel anders
0 stemmers
Sorry lame antwoordopties
De persoon aan wie ik moet denken, rook altijd nog zooo naar sigaretten. Daar kon handen wassen echt niet tegenop. Mijn baby zou nog heel lang naar dat gore rook ruiken.
Ik zeg nee, maar denk als het m’n vader bijv was geweest het toch gebeurd was want… het is m’n vader. Een collega of buren zou ik sneller denken, ik stop je in de draagdoek om het te voorkomen want ik wil het niet. En met familie kan ik dat dan toch niet omdat ik hen en mn kind dan ook weer gun ofzo?
Maar ik kom deze situatie (gelukkig) nooit tegen ![]()
Edit: en wat is het nut van die handen wassen dan eigenlijk? Bij rokers? Derdehandsrook probleem
Zit toch veel meer in kleding enzo?
Ik was er ook heel stellig in, geen derdehandarook, maar ja, mn schoonmoeder rookt en ben nu toch iets minder stellig. Wat je zegt, als het een collega ofzo zou zijn hou ik dr bij me. Nu scheelt het ook wel dat mn schoonmoeder niet zo heel vaak langskomt en dat wij daar niet komen en ze verder niet bij rokers in de buurt komt, anders had ik er wel meer een punt van gemaakt.
Mijn beide ouders en schoonmoeder roken, niet binnen/in de buurt van ons kind maar je ruikt het natuurlijk altijd wel een beetje. Eigenlijk wassen ze uit zichzelf hun handen en nemen vaak ook een smintje oid en dan ik nouja ach. En soms ben ik ook gewoon blij om mn kind even weg te kunnen geven en denk ik er niet eens bij na
Voor de mensen die een kind op zwemles hebben (gehad) en waarbij je op de laatste zwemles voor de vakantie als ouder mocht meezwemmen, heb je dat ook daadwerkelijk gedaan?
- Ja, meerdere keren
- Ja, 1x
- Ik niet maar m’n partner wel
- Nee
0 stemmers
Ik weet dat bij ons vroeger het tweede deel van het afzwemmen je een volwassene mee mocht nemen (je ouders of oom/tante/neef whatever). Ik vond dat echt FANTASTISCH als kind. Zo jammer dat dat niet meer mag.
Ja wow dat was echt zoooo leuk
Bij ons mocht er wel een ouder mee in het water op het einde van het afzwemmen!
Als jij met je kind(eren) uit eten gaat, mogen ze dan een filmpje/scherm aan tafel?
- Ja
- Nee
- Soms
- Ik ga niet met m’n kinderen uit eten
0 stemmers
Zo nee, blijven ze zonder scherm de volledige tijd zitten dat je eet? (En dan bedoel ik niet ff snel naar de Mac, echt een restaurant)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Tijdens het wachten doen wij vaak een spelletje en toen hij kleiner was gewoon wat speelgoed of kleuren.
Je rookt sowieso met een van die twee handen dus snap het handen wassen wel. Maar kleding ook inderdaad, ik vind het geen prettig idee dat mijn kindje straks tegen zo’n rookshirt ligt te ademen.
Ja ik vind het denker erger als mijn baby met zijn neusje / Gezicht in een rook trui ligt dan dat iemand met een rook hand ‘m optilt en dus op z’n kleding vast heeft zegmaar
Als we met zijn tweeën uit eten zijn niet, dat gaat ook prima want dan zijn we lekker samen aan het kletsen. En we zijn dan dus uit eten om tijd samen door te brengen dus geen telefoons aan tafel.
Met een groepje als zij het enige kind is soms wel eventjes als ze uitgekleurd is.
Wij gaan dan naar een restaurant waar kinderen kunnen spelen. En laatst gingen we op een maandag om 5 uur naar een heel rustig restaurant (bewust gedaan) zonder speelhoek en toen mocht ze even rondlopen. Er was toch bijna niemand op dat tijdstip. We nemen dan wel boekjes/speelgoed mee maar een kind van 1 die net kan lopen kan je gewoon niet 1,5 uur stil laten zitten. Maar ging hartstikke goed. We kijken wel waar we naartoe gaan, ga niet met haar naar een chique restaurant.