Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Geboortetegeltje, gepersonaliseerde items van Atelier Pomme, boekje met naam, poster met maanstand (mr Starsky) truitje met naam erin geborduurd (kan bij Zara, heb ik gekregen en ook al paar keer gegeven telkens een succes)

Kortom, gepersonaliseerd :joy:

2 likes

Ik zou met gepersonaliseerde dingen wel vragen wat de ouders daar van vinden. Voor in huis vind ik dat heel leuk (hebben bijv een Little Dutch trein gekregen met datum en gewicht enz, echt heeeeel leuk), maar ook een rugzak met zijn naam en ik wil gewoon niet dat hij straks op straat loopt en een vreemde zijn naam roept dusja die tas gebruiken we nu sporadisch want hij is te klein als luiertas, maar zal hij zelf nooit gaan gebruiken en dan vind ik het ook zonde.

8 likes

Ja en dingen met naam kan je niet doorgeven. Naja kan wel, maar is minder leuk. Maar heb van mn zoontjes allebei een eigen gepersonaliseerd een heeel zacht fleecedekentje gekregen. Met hun naam en een leuke afbeelding erop. Als baby liggen ze erin gewikkeld of in de kinderwagen. En later als dekentje op de bank 🥹.

2 likes

Ik heb zo’n handdoek cape gekregen met zijn naam erop en gebruik ik nu (3 jaar later) nog steeds! En een klein stoeltje met zijn naam erop zit hij ook dagelijks op

1 like

Hier werken we ook met geboortelijst en dat staat dan op het kaartje. Ik had er last minute nog een Moonie-knuffel aan toegevoegd en ben daar contenter van dan eerst gedacht. Toen ze klein was, vond ze vooral het geluid leuk en nu wordt ze rustig van het licht dat het geeft. Ook super makkelijk voor haar om mee in slaap te vallen.

4 likes

Ik vond geboortestoeltje echt leuk, met hun geboortekaartje. Beide kids gebruiken hun stoeltje intensief, en het is echt ‘hun eigen stoeltje’. Helemaal compatible met de tafels van ikea. Het zijn ook gwn de ikea stoeltjes meestal.

3 likes

Een cadeaubon van vriendinnen voor een baby/kinderwinkel hier in de buurt.

Heb daar uiteindelijk zelf een kruip/speelkleedje meegekocht.

1 like

Ja zo’n stoeltje in de stijl van het geboortekaartje is zo leuk. Hebben we bij de oudste van een vrij random familielid gekregen. Bij de jongste hebben we het uiteindelijk zelf laten maken omdat we het zo leuk vonden.

Bij ons zijn het ook de witte Ikea stoeltjes die geverfd zijn.

Wat ook leuk is, is zo’n houten doos met de deksel in de stijl van het geboortekaartje. Kunnen ze later dingen zoals het geboortepakje in bewaren.

1 like

Duur, ook meer een cadeau om met meerdere mensen te geven maar ik kreeg de puckababy 4 seizoenen slaapzak van familie. Al 2 jaar dagelijks in gebruik. En de Oball was al heel snel een succes, niet duur en heeft ze als baby veel plezier van gehad. Verder een gepersonaliseerd voorleesboek.

Moet er elke avond uit voorlezen.
En natuurlijk freddy de vuurvlieg of kapitein kalamari van Lamaze. Ook heel lang mee gespeeld

2 likes

Een elektrische nagelvijl, een invulboek voor het eerste jaar. En een tijd voor de geboorte kregen we een knvb romper omdat mn vriend voetbalfanaat is.
Verder een rugtasje met naam erop. En in de kraamweek kregen we voor elke dag een cadeautje van mn schoonfamilie. Met bijv kleding, billencreme, douchegel, een rammelaar enz.

1 like

Hvid slofjes, badcape, prentenboeken (voor later, maar super veel gebruikt nu), extra dekentje, al gemaakt eten voor in de vriezer :heart_eyes:

Wat ik minder vond: veel knuffels gekregen, een gepersonaliseerd lampje niet echt in onze stijl haha

1 like

Ohh en nog een aanvulling. Ik geef ook vaak een paar bakjes zelfgemaakte bolognese saus voor in de diepvries met een zak pasta erbij en dat wordt altijd super goed ontvangen!

4 likes

Als thuisbezorgd geen optie is; wij kregen van vrienden ipv cadeautjes, een paar zelfgemaakte maaltijden toen ze op kraamvisite waren. Super lekker en heel fijn! Wel even afstemmen of ze die maaltijden dan ook lusten, anders is het zonde.

Voor kleinere budgetten; hier was (en is) de oball ook een hit. Kan de baby al heel jong mee spelen (vanaf vastgrijpen) en een dreumes kan er gewoon mee spelen als bal. Kost vgm nog geen €10, maar je doet er zo lang mee!

Verder waren we heel blij met zo’n teddystoeltje met haar naam erop. Maar dat is wel wat duurder dus zou je evt met anderen kunnen doen? En ook dat zou ik van te voren wel even overleggen of de ouders daar op zitten te wachten omdat het wel echt ‘groot’ is en wel een smaak kwestie. De gever vroeg ons gelukkig heel netjes of we dat dat zouden willen,

Ooh en een speenkoord (met de naam) vond ik ook echt top. Die hadden we niet en als first time ouders verwisselden we zó vaak de speen in de begin periode omdat die dan weer op de grond was gevallen, met een speenkoord was dat probleem opgelost, zelf totaaaal niet aangedacht.

Voor de rest ben ik zelf persoonlijk niet zo fan van gepersonaliseerde/grotere dingen zonder overleg. Wij hebben kussens en dekentjes bv gekregen met d’r naam in een bepaalde stijl en ik vind het gewoon echt niet mooi.

1 like

Ik geef ook altijd eten voor de ouders en een fles ossengalzeep bij het cadeau :sweat_smile: en voor goede vrienden haak ik een babydekentje als hoofd cadeau.

18 likes

Met maaltijden voor de vriezer ook ff checken of er wel plek is in de vriezer, haha. Onze vriezer (en koelkast) lag al helemaal vol de eerste weken.

Wat ik trouwens wel leuk vond, ik kreeg van iemand een kaaspakket met allerlei kazen die ik weer mocht. Dus zoiets kan ik ook nog wel aanraden.

3 likes

Haha ik vind dit echt een hele goede. Eerlijk, een van de weinige producten die ik al vanaf de geboorte minstens 1 keer per week gebruik.

6 likes

Van een buurvrouw die ik helemaal niet zo goed ken had ik een zelfgemaakte kinderwagenhanger gekregen met de naam van mijn kindje erop. Vond dat zo lief!

6 likes

Stel, je ziet een pedagogisch medewerker een kusje aan een (of jouw) kind geven. Niet op de mond maar op de wang of voorhoofd bijvoorbeeld. Wat vind je hiervan?

• Ik vind dit fijn om te zien
  • Ik vind dit niet prettig en ga hierover het gesprek aan
  • Ik vind dit niet zo prettig maar ik laat het erbij
  • Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind
  • Anders,

0 stemmers

Edit:
Ik zag dus net een tiktok van een moeder die dit zag gebeuren en zij voelt zich er niet fijn bij. Zij vindt dit alleen iets voor ouders en grootouders. Ik, als pm’er, heb hier eigenlijk nooit zo bewust bij stilgestaan. Het is niet dat ik de kinderen heel veel kus maar soms gebeurd het wel in een moment van knuffelen/troosten. Natuurlijk nooit op de mond. Sommige kinderen zie ik ook 3/4 dagen dus daarbij voel ik mij wel echt een medeopvoeder en een band.

8 likes

Op t voorhoofd… wij hebben een heel kleine creche/onthaalmoeder. Dus hij ziet ook alleen die 2 leidsters. En best goede band mee. Vond t eerst wel gek ofzo hoor.

2 likes

Dank voor alle tips! Zitten echt leuke ideeën tussen waar ik wat mee kan :smiling_face_with_three_hearts:
Ik doe altijd een mandje met luiers en hydrofiele doekjes, maar wil er nog wat bij doen voor ze.

1 like