Drie jaar na mijn bevalling ben ik naar een nieuwe bekkenfysiotherapeut gegaan en zij vroeg of mijn oude mijn stuitje wel eens had rechtgezet. Dat was niet zo, en toen deed ze dat en dat voelde zooo goed! Pijn komt wel terug, maar ik heb ook oefeningen en hoop dat die helpen.
Hoe doen ze dat? Ik zie nu voor me dat ze een duim in je kont steken en dan duwen ofzo
Hahaha nee zeg bepaalde posities en druk zetten
Ik had mn stuitje gebroken tijdens mn zwangerschap would not recommend
Maar toen die weer recht stond toen de eerste pijn voorbij was scheelde dst heel veel
Bij mij is mijn stuitje ook recht gezet. Was totaal niet pijnlijk, hooguit beetje ongemakkelijk. Het gebeurde ook gewoon uitwendig gelukkig en werd heel goed uitgelegd van tevoren.
Heeft bij mij heel goed geholpen voor vage rug- en bekkenklachten waar ik al 4 jaar mee rond liep na mijn eerste bevalling.
Nee, wat @lightbox zegt inderdaad. De fysio pakt je wel en soort vast, maar niet zo intiem
als ze voelt of het scheef staat is het (bij mij in ieder geval was dat zo) wel even heel pijnlijk, maar snel weer over.
Los hiervan heb ik pas van mijn fysio geleerd dat zij ook op elkaar moeten oefenen bij de opleiding en nascholing, vond dat een soort van geruststellend, dat ze zelf ook al die inwendige dingen hebben meegemaakt.
Vanaf welke leeftijd begonnen jullie de eerste tekenen van schaamte te zien bij jullie kind? (Bijvoorbeeld vanwege een val, ongelukje, gemaakt foutje, iemands reactie ergens op oid.)
- Als baby al
- 1 jaar
- 2 jaar
- 3 jaar
- 4 jaar
- 5+ jaar
- Nog niet
0 stemmers
Maar het is op die leeftijd lastig om precies te onderscheiden want hij haat ook echt als er aandacht is voor iets dat hij doet dus dat speelde ook mee
Als ik een hele dag met mijn kind(eren) alleen ben geweest en mijn partner komt terug van werk, dan verwacht ik
- Dat hij/zij de komende uren de grootste zorg voor de kinderen op zich neemt
- Dat ik even een half uurtje niets hoef, maar daarna verdelen we het gewoon weer
- Niks, hij/zij heeft ook een hele dag gewerkt dus het is logisch dat hij/zij ook even vrij wil zijn. We verdelen de zorg gewoon.
0 stemmers
Even niks en dan weer verdelen. Hebben dan allebei een drukke dag gehad.
Ik vind het wĂ©l enorm irritant als hij dan thuiskomt en eerst uitgebreid naar de wc gaat. Die shit (hehe) doe je maar op je werk, ik wil even mân handen vrij ![]()
We verdelen het huishouden etc wel gewoon, maar hij neemt wel de zorg voor (of eigenlijk het entertainment van) ons kind even over. Ik ga dan vaak koken en na het eten is het weer gewoon 50/50.
Ligt beetje aan hoe mijn dag met baby geweest is, maar over het algmeen vind ik t wel fijn als mn man baby even vermaakt/overneemt. Hij doet het ook uit zichzelf, zo doet hij zonder mopperen de avondflessen bijvoorbeeld.
En meestal ga ik ook koken als hij thuis komt, dus dan helemaal wel fijn als hij ff met baby is. Kan ik ff met podcast ofzo koken.
Wij âcompenserenâ meerdere uren alleen met de kinderen wel met wat extra âalleen-tijdâ. Dus als ik mijn maandag heb gehad brengt mijn partner sowieso de kinderen naar bed. Of als ik met een vriendin drankjes heb gedaan ga ik 's nachts naar beneden als er een kind wakker wordt. Het huishouden niet eigenlijk, meer wat rust.
Als hij thuiskomt van zijn werk, heb ik al gekookt (of hij, als ik degene ben die uit het werk komt) en gaan we aan tafel en daarna het bedritueel in. Dat doen we het liefst samen, dus er is op dat moment geen ruimte voor één van ons om even te chillen. Dat vind ik prima zo, ik vind het relaxter als iedereen op tijd in bed ligt, om daarna te chillen.
We komen beide thuis middenin het spitsuur, dus niet echt een keuze om even rustig aan te doen. Daarnaast heeft hij ook een werkdag gehad en bijna 1,5 uur in de auto gezeten, dus wij verdelen het gewoon.
Ik doe ook liever tijdens het spitsuur ff gas erop zodat we daarna de avond lekker rustig aan kunnen doen samen.
Maar dat âhalfuurtje niets hoevenâ is dan dat ik kook/tafel dek/iets anders regel terwijl hij dan even de kinderen entertaint. Als hij thuiskomt is het spitsuur dus geen tijd om daadwerkelijk niets te hoeven
Maar hoezo noem je dat dan âniets hoeven doenâ? Als ik hetzelfde doe noem ik dat gewoon de zorg verdelen. Maarrr ik vind koken dan ook niet ontspannend, misschien is dat hetâŠ
Misschien is het dan niet niks maar meer âmaar 1 ding doenâ ipv 8 tegelijk haha
Bij ons ook hoor, ik reken het ook als chille pauze om even de was op te hangen met een podcast op. Weet niet of ik dit nu heel zielig voor mezelf vind.
Wij grappen altijd âff lekker me timeâ als een van ons de was gaat ophangen. Lekker op zolder, eeeeven alleen.