Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Nee ik voel me niet schuldig ik ben zelf ook helemaal oké met wat schermtijd. Wel bewust en niet te lang. Alleen wat ik wel de laatste tijd lastig vind is dat mijn kind (2) moeilijk doet als ik het uitzet. Huilen, driftbui , moeilijk af te leiden. Ook al bereid ik hem voor. Dan denk ik ‘pff was dit het waard?’

Dit hadden wij ook, nu bewust veel minder tv en niks meer aan de had!

Maar nog wel af en toe?
Mijn kind kijkt al niet dagelijks. Vooral op de 2 dagen dat ik alleen ben en ga koken. Dus denk ook dat het dan komt omdat hij hongerig is en al wat moe wordt.

Maar ik vind koken met hem erbij zo lastig

1 like

Ja, inderdaad tijdens koken onder andere haha! Maar wel echt veel minder en korter.

Ik zet mn kinderen soms voor een disneyfilm omdat ik het allemaal even te veel vind. Of ik stel voor dat ze boven gaan spelen (zoals nu haha) en dan zijn ze ook even zoet. Ain’t no shame in my game.

1 like

Ik stop een gewone puzzel in een ziplockzakje. Extra uitdaging omdat er geen voorbeeld is.

1 like

Nee vind ik dus eigenlijk helemaal niet. Ik vind dat er heel veel ouders zijn die zo’n houding hebben van ‘ja het zijn nou eenmaal kinderen’ of ‘dat hoort erbij’, maar je hebt zelf gekozen voor je kinderen en een ander niet en ik vind het heel erg logisch dat niet iedereen (mijn) kinderen leuk vindt of daarop zit te wachten. Ik vind uit eten gaan niet goedkoop en kies er in verreweg de meeste gevallen voor om dat bewust zonder kinderen te doen en baal er dan dus wel van als ik in een restaurant zit en ik last heb van andermans kinderen.

Oja en nu komen er vast weer reacties van mensen die kinderen hebben die netjes aan tafel zitten en dan hoef je je dus niet aangesproken te voelen. Ik vind het hartstikke gezellig als dat het geval is, maar in veel gevallen is het ook gewoon zo dat ze luid zijn, tussen tafeltjes doorlopen of ineens bij anderen aan tafel staan zonder dat ouders ze corrigeren. Allemaal recente ervaringen trouwens en ga dan gewoon lekker naar een pannenkoekenrestaurant of zo’n all you can eat toko.

23 likes

Voorbeeldige kinderen die alleen in wolletjes zitten en met houten speelgoed (het liefst beige)spelen :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Het verschilt toch ook super erg per kind/leeftijd/omstandigheden?

1 like

Nou het zal mij dus een rotzorg zijn met wat voor speelgoed of scherm een kind aan tafel. Het is ook niet zo dat ze geen geluid mogen maken natuurlijk, maar ik vind hoe veel (ouders met) kinderen zich in restaurants gedragen ronduit asociaal. Dat het verschilt per leeftijd lijkt me logisch en er uitzonderingen zijn ook, niet zo’n zin om die allemaal uit te lichten.

2 likes

Ik heb zelf nog geen kinderen, dus misschien heb ik daardoor een ander perspectief. Maar ik zat gister in de bus en er zaten 3 kleine kinderen in die liedjes aan het zingen waren. De moeder had zoveel stress om die kinderen stil te krijgen. Ik was er alleen maar van aan het genieten dat die kinderen zo vrolijk waren. Dan kan ik alleen maar denken: wat een stress leggen we ouders omdat kinderen van 3 jaar zich niet gedragen als kleine volwassenen.

18 likes

Ja hoor, ben ik met je eens; mijn antwoord was ook sarcastisch en ik bedoelde het eigenlijk naar schermtijd toe dat dat verschilt.

@Tessje2 Ja in een bus liedjes zingen vind ik wel wat anders dan door een restaurant rennen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je snapt zelf ook wel dat een bus iets heel anders is dan een restaurant toch.

Strugglende ouders met (kleine) kinderen in het openbaar ≠ ouders die het niet boeit dat kinderen overlast geven.

1 like

Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten en ben ik niet antischerm, denk ook dat het een utopie is om schermvrij door het leven te gaan, maar als ik een kind in een buggy door insta reels zie scrollen (net echt gezien) oordeel ik daar wel over.

7 likes

Ik zag laatste babies van, nou wat zou het zijn, 5 en 6 maanden filmpjes kijken in de kinderwagen :crazy_face:

1 like

Joh mijn kind heeft al vanaf dat die 1,5 is een ipad en als ik soms sochtends nog een uurtje wil slapen zit hij al aan 60 minuten schermtijd. Prima als andere dat niet doen natuurlijk!
Ik denk dat we iedereen lekker zijn of haar eigen opvoeding moet laten bepalen, van opgroeien zonder scherm gaan ze niet dood en van met scherm ook niet. You self bepils en judge andere niet

18 likes

Wat is je favoriete cadeau die je hebt gekregen bij de geboorte van je kindje?
Vrienden van ons verwachten hun eerste kindje en ik ben benieuwd wat je echt een top cadeau vond.
Cadeaubon voor thuisbezorgd is lastig aangezien de wijk echt net nieuw is :sweat_smile:

1 like

Niet perse iets functioneels, maar wij hebben een schoentje gemaakt van ons geboortekaartje gekregen en ik vind dat zo leuk.

Verder heb ik vooral dingen gekregen die ik graag wilde, want we hadden een qrcode met verlanglijstje op het kaartje staan. Kan ik iedereen aanraden, haha.

2 speelgoeddingen die het bij mijn dochter goed doen:

Deze kon ze al heel snel vasthouden, want niet zwaar.

En dit boekje kijkt ze veel naar, maar kan ze ook makkelijk pakken.

2 likes

Hoe hadden jullie dit op het kaartje verwerkt? Met tekst erbij of gewoon alleen de qr code? Wij zitten hier ook aan te denken zodat we niet bijvoorbeeld het twintigste knuffeltje cadeau krijgen. Heel erg lief van iedereen maar ik ben 20 weken zwanger en we hebben nu al 6 knuffeltjes gekregen.

1 like

Geloof jij in dit soort “moederinstinct” ?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Heb je zelf wel eens iets soortgelijks meegemaakt, niet per se levensbedreigend maar dat er iets aan de hand was? Dat je het niet vertrouwde (“moederinstinct”).

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Wel triggerwarning, is wel heftig verhaal.
Kleine samenvatting; zijn op ski vakantie. Kinderen bed gebracht (stapelbed) en zij borrelen nog even na in de bar met familie. Babyfoon doet het niet en ze checken iig iedere half uur. Haar echtgenoot was net geweest en alles oke. Toch krijgt ze 10 min later een unheimisch gevoel en echt de drang om te checken. Haar moeder zegt nog ach wacht nog even, hij is net geweest. Ook haar vader zegt wacht nog even, toch gaat ze en hangt haar kind in de spijlen van het bed (verhangen, bewusteloos) het kind overleefd het. Maar het had geen minuut langer moeten duren.

1 like

Dit ding is met 7 maanden nog steeds een hit, kan ie ook lekker op kauwen en hij kon het al vroeg pakken.

9 likes