Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Wij hebben het op de achterkant gezet met erboven de tekst: Cadeautip

De meeste hebben het gezien, sommige niet, sommige hadden al iets gekocht. We kregen wel veel positieve reacties erop, dat mensen het slim vinden. Mn man vond het in eerste instantie beetje gek, maar uiteindelijk snapte het ook en is ie er ook blij mee. Aangezien je zoveel krijgt, is het wel zo fijn en leuk dat je dingen krijgt die wil/nodig hebt.

Ik kan het iig echt iedereen aanraden.

1 like

Wow ja deze. Wij hebben een andere variant maar heb deze voor mezelf opgeschreven als toekomstig kraamcadeau om aan iedereen te geven
Ik dacht echt dat ik geen enkel speelgoed meer kon krijgen maar toch blij hiermee.

1 like

Ik werk zelf in de medische wereld en daardoor herken ik snel dingen of ga ik verder denken (zo nu en dan echt heel vervelend omdat je “ zoveel “ weet qua ziektebeelden etc)

1 like

Ja wij hebben een grijze muis oid, maar raad m echt aan iedereen aan! Alleen dat geluid van zo’n oortje tussen die tandjes is echt vies haha

Een plantje (kindje-op-moeders-schoot) in pot voor op de babykamer is mij het meest bijgebleven en vond ik ook een leuk en origineel cadeau! En een Oil & Caroll bijtspeeltje is altijd geinig en nuttig, als dat binnen budget is. Dit is ook top: sensorische ballen - HEMA

4 likes

Eerlijk, wij hebben echt (helaas) vrij veel “standaard” dingen gekregen. Ik vind gepersonaliseerde dingen altijd leuk om te geven en te krijgen.
We hebben een gepersonaliseerd Dikkie Dik boekje gekregen en voor de 1e verjaardag een stoeltje met naam er op.

Verder heb ik zelf als kraamcaceautjes het volgende gegeven:

• Een inbaker deken met naam
  • Een geboorte tegeltje
  • Een houten schijf met alle geboorte dingen er op (naam/geboorte data etc) wat in het baby kamertje past
2 likes

Ik vond een toilettas met naam erop geborduurd super handig. En wij hadden gehint dat we heel erg van boekjes houden dus zijn boekenkast is nu al goed gevuld. O.a. met een heel leuk gepersonaliseerd boek van Boer Boris (maar dat heet dan Boer naam van ons zoontje).
Sommige mensen vroegen of we een lijstje hadden, of dat er dingen waren die we al veel hebben gekregen of niet van houden en dat vond ik toch ook wel fijn.

3 likes

Wij hadden een lijstje gemaakt op lijstje.nl en de link ergens onderaan het kaartje gezet. Bij sommige dingen ook het linkje van de website gezet waar het te koop is zodat het echt zou zijn wat we wilden hebben. Maar ook bijv. Cadeaubonnen en ‘kinderboeken’

1 like

Geboortetegeltje, gepersonaliseerde items van Atelier Pomme, boekje met naam, poster met maanstand (mr Starsky) truitje met naam erin geborduurd (kan bij Zara, heb ik gekregen en ook al paar keer gegeven telkens een succes)

Kortom, gepersonaliseerd :joy:

2 likes

Ik zou met gepersonaliseerde dingen wel vragen wat de ouders daar van vinden. Voor in huis vind ik dat heel leuk (hebben bijv een Little Dutch trein gekregen met datum en gewicht enz, echt heeeeel leuk), maar ook een rugzak met zijn naam en ik wil gewoon niet dat hij straks op straat loopt en een vreemde zijn naam roept dusja die tas gebruiken we nu sporadisch want hij is te klein als luiertas, maar zal hij zelf nooit gaan gebruiken en dan vind ik het ook zonde.

8 likes

Ja en dingen met naam kan je niet doorgeven. Naja kan wel, maar is minder leuk. Maar heb van mn zoontjes allebei een eigen gepersonaliseerd een heeel zacht fleecedekentje gekregen. Met hun naam en een leuke afbeelding erop. Als baby liggen ze erin gewikkeld of in de kinderwagen. En later als dekentje op de bank 🥹.

2 likes

Ik heb zo’n handdoek cape gekregen met zijn naam erop en gebruik ik nu (3 jaar later) nog steeds! En een klein stoeltje met zijn naam erop zit hij ook dagelijks op

1 like

Hier werken we ook met geboortelijst en dat staat dan op het kaartje. Ik had er last minute nog een Moonie-knuffel aan toegevoegd en ben daar contenter van dan eerst gedacht. Toen ze klein was, vond ze vooral het geluid leuk en nu wordt ze rustig van het licht dat het geeft. Ook super makkelijk voor haar om mee in slaap te vallen.

4 likes

Ik vond geboortestoeltje echt leuk, met hun geboortekaartje. Beide kids gebruiken hun stoeltje intensief, en het is echt ‘hun eigen stoeltje’. Helemaal compatible met de tafels van ikea. Het zijn ook gwn de ikea stoeltjes meestal.

3 likes

Een cadeaubon van vriendinnen voor een baby/kinderwinkel hier in de buurt.

Heb daar uiteindelijk zelf een kruip/speelkleedje meegekocht.

1 like

Ja zo’n stoeltje in de stijl van het geboortekaartje is zo leuk. Hebben we bij de oudste van een vrij random familielid gekregen. Bij de jongste hebben we het uiteindelijk zelf laten maken omdat we het zo leuk vonden.

Bij ons zijn het ook de witte Ikea stoeltjes die geverfd zijn.

Wat ook leuk is, is zo’n houten doos met de deksel in de stijl van het geboortekaartje. Kunnen ze later dingen zoals het geboortepakje in bewaren.

1 like

Duur, ook meer een cadeau om met meerdere mensen te geven maar ik kreeg de puckababy 4 seizoenen slaapzak van familie. Al 2 jaar dagelijks in gebruik. En de Oball was al heel snel een succes, niet duur en heeft ze als baby veel plezier van gehad. Verder een gepersonaliseerd voorleesboek.

Moet er elke avond uit voorlezen.
En natuurlijk freddy de vuurvlieg of kapitein kalamari van Lamaze. Ook heel lang mee gespeeld

2 likes

Een elektrische nagelvijl, een invulboek voor het eerste jaar. En een tijd voor de geboorte kregen we een knvb romper omdat mn vriend voetbalfanaat is.
Verder een rugtasje met naam erop. En in de kraamweek kregen we voor elke dag een cadeautje van mn schoonfamilie. Met bijv kleding, billencreme, douchegel, een rammelaar enz.

1 like

Hvid slofjes, badcape, prentenboeken (voor later, maar super veel gebruikt nu), extra dekentje, al gemaakt eten voor in de vriezer :heart_eyes:

Wat ik minder vond: veel knuffels gekregen, een gepersonaliseerd lampje niet echt in onze stijl haha

1 like

Ohh en nog een aanvulling. Ik geef ook vaak een paar bakjes zelfgemaakte bolognese saus voor in de diepvries met een zak pasta erbij en dat wordt altijd super goed ontvangen!

4 likes