Ja, ik vind anders dat de luier snel gaat hangen en schuiven. En heb ook het idee dat een kind dan al een beetje kan wennen aan een onderbroek. Voelt toch als een stap die erbij hoort naar het zindelijk worden toe haha
Precies dit!
Nee, maar ik gebruikte toen alleen nog luierbroekjes en die sloten mooi aan en verschoven niet, dus zag geen reden om er een onderbroek over te doen (nooit over nagedacht eerlijk gezegd).
Ik vraag me vooral af wanneer je van rompers over gaat naar evt ondergoed?
Wij zijn toen ze naar maat 92/98 ging ongeveer over gegaan naar ondergoed en hemden. Kwam precies ook fijn uit met de zomer, dan kon ze onder een jurkje gewoon een onderbroekje aan zonder hemd.
Mijn moeder en de onthaalmoeder zeiden allebei als je kind de rompers in 18m is ontgroeid. Hier in België gaan ze op hun 2,5 naar school en wordt er vroeger gestart met zindelijkheidstrainingen.
Het ‘moet’ pas als je kindje interesse toont in zindelijkheid omdat het dan zelf die onderbroek naar beneden kan doen.
Ik zelf ga nu geen volgende maat rompers meer kopen maar over op onderbroeken met hemd. Mijn kind gaat richting de 2,5 en ik denk ja dan went hij er alvast aan. Verder nog 0 interesse in het potje maar ik hoop dat die interesse een beetje komt aankomende zomer
Ja bij ons vroegen ze het op de opvang. Dus ik heb nu hemden en onderbroeken en we gaan het eens een tijdje proberen. Ik had op de “planning” staan om in de zomer te starten met zindelijkheidstraining. Dan is hij ongeveer 2,5.
Als ze zindelijk behinnen te worden is dat wel makkelijker. Ik heb ook tot dat moment gewacht, want ik vond het fijn dag ze altijd een lekkere warme rug had met een romper. Dus mijn kind heeft tot ruim 3 jaar een romper gedragen. Mis ze nog steeds, want hemdjes stopt ze zelf nog niet terug in haar broek, dus zo’n koude blote buik ![]()
Ja dit is zelfs een van de voor mij belangrijke redenen om een onderbroek over de luier te doen: dan kan ik het hemd ergens in stoppen. Ik vind het zo onaangekleed en niet netjes staan (en kouddd indd) dat je als een kind bukt zo die hele luier op zo’n blote rug ziet zitten. Is echt een rare tic van mij hoor, dus ik let daar bij mijn eigen kinderen gewoon erg op.
Ik vind die kleine boxershortjes die mijn kind (jongen) draagt ook echt heel schattig ![]()
Heb ik zelf gehad vroeger, 100% pijnloos en al 33 jaar geen gaatjes. Dus ik zou geen seconden twijfelen als de tandarts dit voorstelt bij mijn kind.
Een houten make-up set voor 3 jarige kinderen; wat vinden jullie hiervan?
- Geweldig!
- Leuk! Waarom niet?
- Misschien een beetje vroeg?
- Waarom een kind überhaupt aan make-up voorstellen ?
- Verschrikkelijk
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Zou je zoiets voor je eigen kind kopen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou ik het voor mijn kind kopen? Nee. Zou ze het willen en krijgt ze zoiets waarschijnlijk op een gegeven moment van mijn schoonouders? 100% ja.
Wat zijn jullie ultieme lievelings prentenboeken voor dreumessen/kinderen rond de 2 jaar?
Kom uit die kraan! En alles van Loes Riphagen (coco). Maar vooral die eerste. 50% van de avond wil hij die voorgelezen hebben ![]()
Hier zijn favoriet:
De ridder zonder billen
Coco kan het
Monki
De kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Boer Boris
Mama kwijt
Waar is de Kat?
Het Muizenhuis
Haas, uil en vos spelen verstoppertje
Rupsje nooitgenoeg
De spin die het te druk had
Ssst we hebben een plan!
Van een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.
Ik zou wel een kindje lusten
Wij gaan op berenjacht
En de boeken die @Mona noemt. Al vind ik die hele ridder zonder billen serie echt te domme rijmpjes hebben, de tekeningen zijn wel leuk!
Hier waren de boeken van Chris Haughton favoriet rond die leeftijd!
Dikkie Dik en de verdwenen knuffel
Kom uit die kraan!
Het Park (geen voorleesboek meer een aanwijsboek)
Boer Boris
Nog even een kusje erop
Dit zijn de favorieten op het moment
Mijn zoontje van net 2 wil altijd erbij zijn als ik mijn make-up doe en wil mee doen. Denk dat dit zijn droom is ![]()