Nou, het verlossende antwoord van maxicosi zelf: de verkleiner gaat in de voetenzak.
@fullmoon bij mij staat op de verkleiner dat het tot 60cm is. Dan haal je het kussentje bij de billen eruit en hoofdkussen kan erin blijven zolang dat past.
Nou, het verlossende antwoord van maxicosi zelf: de verkleiner gaat in de voetenzak.
@fullmoon bij mij staat op de verkleiner dat het tot 60cm is. Dan haal je het kussentje bij de billen eruit en hoofdkussen kan erin blijven zolang dat past.
Bij ons eerste kind hadden we dit dus niet gezien, en zat de zak erop. Bij ons tweede kind dus wel “goed” gedaan maar ze hing echt in de maxicosi. Andersom ging toch beter. Maar uiteindelijk hebben wij best snel de verkleiner eruit gehaald.
Mijn dochter vindt de multivitaminen niet lekker (want ik vond ze allemaal onder de bank
). Zowel het eigen merk van de HEMA als die van de kruidvat.
Hebben jullie tips voor multivitaminen met een lekkere smaak?
Wij hebben “snoepjes”, en die gaan er hier goed in haha
Of dit merk: Cars of prinsessen variant
Klik
Of dit merk, SpongeBob, paw patrol of minions variant haha
Klik
Edit: even die lange links weg gehaald ![]()
De kauwtabletten van Ah (Care).
Deze snoepjes van de Tuinen zijn hier favoriet
Deze heb ik ook, hij vraagt er elke ochtend om bij het ontbijt
Minions zijn favoriet hier, dus die heb ik besteld. Hopelijk belanden die niet onder het meubilair ![]()
Bedankt voor de tips ![]()
Nav een discussie op facebook ![]()
![]()
0 stemmers
Leg vooral uit!
Ik vind het dus wel normaal en snap ook niet waarom het een probleem zou zijn, het zijn focking kleuters haha. Maar ben benieuwd!
Ik dacht ook dat dit volkomen normaal was tot ik (ook) op Facebook of Instagram een discussie tegenkwam waar men dit ook belachelijk vonden want: ondergoed.
Hier gymmen ze in sportkleding, idee is ook dat kinderen onder het mom van zelfredzaamheid ook oefenen met aan en uitkleden.
Aan de andere kant staan er nu elke week foto’s van de gymles in de Social Schools app. Zou niet happy zijn als mijn kind dan in ondergoed in zo’n app staat aangezien je niet weet wat er met die foto’s gebeurd.
Bij ons gymmen de kleuters in hun normale kleding, alleen eventueel trui/onhandige rok uit. Maar iedereen had meestal gewoon comfortabele kleding aan die dag. Heb een kindje dat zelf nul moeite heeft met weinig kleren aan, maar ik vind het toch wel kwetsbaar (en ook koud) om in ondergoed te moeten gymmen.
Toen ik nog een school moest uitkiezen gymde zelfs in een hogere groep (3/4 denk ik) de kinderen in ondergoed. Die waren zich in het lokaal al aan het uitkleden en moesten de hele grote school nog door lopen. Vond dat zelf een minpunt.
Ik zit met een basisschoolkeuze-dilemma…
Onze dochter is net 3 jaar en wij willen binnenkort een basisschool gaan kiezen. Wij hadden altijd 2 goede scholen op loopafstand, echt een luxe. Het was alleen een kwestie van kiezen, welke het beste bij onze dochter past.
De ene school is groot, heeft een wat traditionele manier van lesgeven, structuur en is iets meer prestatiegericht. Wel een fijne sfeer verder en een groot aanbod aan materialen ed.
De andere school kleinschaliger en iets meer gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Doen ook veel aan lezen en bewegend onderwijs.
Bij beide scholen heb ik een goed gevoel. Mijn vriend neigt echter wel naar school nr. 2, de wat kleinere school. Ik snap dat wel, gezien hun manier van onderwijs. Onze dochter is best gevoelig en bloeit echt op in een vertrouwde veilige omgeving.
Maar, nu komt het issue:
We hebben net te horen gekregen dat die 2e school gaat verhuizen eind dit jaar. Eerst zo’n 7 à 8 jaar naar een semi-permanent gebouw en daarna komt er een hele nieuwe school op weer een andere locatie.
Het semi-permanente gebouw komt te staan op 15 minuten lopen van ons huis, (i.p.v. 5 wat het eerst was).
School nr. 1 is ook op 5 minuten lopen.
Ik heb nu toch wat twijfels over zo’n semi-permanent gebouw, maar ook over de afstand. Als het hard regent en ik heb geen auto beschikbaar, moet je toch best wat verder fietsen. Mochten wij ooit nog besluiten en 2e kindje te willen (voor nu nog niet), dan is fietsen in het begin ook geen optie. Loop je met een kleuter en een baby een kwartier door dat slechte weer, bleh. Als onze dochter ooit zo ver is om zelf te fietsen, moet ze nu ook een wat drukkere autoweg oversteken. Dat hoeft bij de school vlakbij niet.
Wat zouden jullie doen?
In principe zou ik voor school 2 gaan omdat je nog steeds een beter gevoel hebt en het idee hebt dat het meer aansluit bij je dochter
Ik vind de afstand best meevallen. 15 min lopen is 5 min fietsen ongeveer dus in een slecht geval, slecht weer is het 5 min fietsen? (Mocht er toch nog een kindje komen is het wel lastiger maar ook ben je dat jaar (10 maanden?) dat het wel op een fiets kan zo voorbij)
Ik vind dat persoonlijk zelf een goede overweging omdat je uiteindelijk een beter gevoel hebt over school 2 wat beter aansluit. Ik vind een schoolkeuze belangrijker dan ongemak wat nog redelijk meevalt
Wat zijn de argumenten van de mensen op fb die er wel tegen zijn?
Ik vind het niet normaal omdat ik er zelf nooit van heb gehoord en het hier niet gebeurt.
Wel denk ik wat is dan het verschil want hier hebben ze schoolzwemmen is zwemkleding dan wel oké?
Bedankt voor je reactie! Daar heb je zeker ook een punt.
2, puur om je gevoel.
Het niveau van Facebook kennende een hyperfocus op seksualisering van kinderen en overal pedo’s zien.
Ik zou ook de school kiezen die je wil. Mijn kind zit ook op kwartier lopen/5 min fietsen en ik laat de baby gewoon liggen. Die slaapt sochtens altijd uit. 's middags niet dus dan loop ik met de wagen en oudste op de step. Is echt prima te doen en nooit gedacht van ow zaten we maar dichterbij.
Bij ons is de school zelfs nog iets verder. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je baby groter wordt en dan niet meer voorop de fiets past. Bij ons is de weg naar school te ver en te spannend om al zelf te fietsen voor een kleuter dus nu hebben we een bakfiets.
Maar alsnog zou ik altijd voor het fijnste gevoel bij de school.
Ik zou me wel af vragen waarom de school verhuist. Hier in de buurt was een school die verhuisde en die is vervolgens 2, 3 keer zo groot geworden. Dat lijkt me niet wenselijk. En je zegt 7/8 jaar in een semi-permanent gebouw, maar dat is praktisch de hele schooltijd van je kind. Weet je wat voor gebouw dat is en of het een beetje fijn is?
Ik zou in ieder geval aanvullende vragen stellen.