Bedankt voor alle reacties op mijn school-vraag 
De reden voor de verhuizing is omdat de gemeente dit wil. Ze hebben een toekomstbestendig plan voor de 3 basisscholen in onze wijk, omdat er een leerlingengroei verwacht wordt (o.a. door nieuwbouw) en omdat sommige gebouwen onderhoud nodig hebben.
De school die wij op het oog hebben zal inderdaad groter gaan worden in de toekomst, maar blijft nog steeds kleiner dan de andere 2 scholen. Hij is op dit moment erg klein (maar 85 leerlingen), dus iets groter zou ook niet erg zijn.
Het semi-permanente gebouw wordt als het goed is wel mooi en netjes (niet zoān oude container), maar ze zullen denk ik wel op de ruimte moeten gaan inleveren. Het bestuur wil wel hun best doen om hun huidige manier van onderwijs ook daar goed te kunnen vormgeven (met een leerplein etc.)
Maar ik vind het inderdaad wel lastig dat dit allemaal nog niet concreet is. Blijft toch een beetje een gokje denk ik, als we ons hier inschrijven. Het kan zowel positief als negatief uitpakken.
Er is al een plan waar de nieuwe school uiteindelijk zal komen (over zoān 8 Ć 9 jaar dus). In het nieuwbouw gedeelte, nog iets verder dan waar dat semi-permanente gebouw komt te staan. Onze dochter zal hier waarschijnlijk niet meer naar school gaan (misschien alleen groep 8?). Dus ik heb hier nog niet echt over nagedacht⦠Onze dochter blijft waarschijnlijk enig kind. Maar bedenk ik me nu, als er tóch nog een broertje of zusje komt, dan moet diegene wel nog verder lopen of fietsen. Pff, irritant om al zo ver vooruit te moeten denken. En die onduidelijkheid rondom het hele plan helpt ook niet mee.
Over de afstand hebben jullie ook goede dingen gezegd. Neem ik zeker mee in de overweging!