Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

@Spencer je zou voor die bouw nog kunnen vragen of ze die nu al ruim hebben ingestoken qua jaartal. Wij communiceren altijd de huidige planning en tot nu toe moeten we áltijd weer vertellen dat het langer duurt. Niemand (bij ons) wil in de communicatie de planning wat ruimer nemen of erbij vertellen dat het mogelijk uitloopt, want pochen met een nieuw gebouw levert altijd veel interesse op.

1 like

Ik ben weer verdwaald in een topic waar ik niet hoor maar waarom worden er foto’s van gymlessen gemaakt? Is dat nieuw? :older_woman:

3 likes

Dat zal per school verschillen maar het was 1 van de redenen dat ons kind een niet fotograferen sticker op had

1 like

Ze werken inderdaad met thema’s, leren door zelf onderzoek te doen, praktijk verbinden aan theorie.
En ze hebben combinatieklassen. En dus focus op beweging, jezelf goed leren kennen, rust, persoonlijke sfeer etc.
Ze willen zich onderscheiden van de traditionele (meer ouderwetse) scholen.

Het klinkt allemaal heel mooi dat de focus niet alleen op prestatie ligt, maar echt op het kind zelf.
Maar wat je zegt over structuur / overprikkeling, daar heb je ook wel een heel goed punt. De meer traditionele school heeft die structuur en leren uit boeken wel meer. Dat kan voor ons gevoelige kind ook weer fijn en helpend zijn.

Wat dus het meest passend is weer ik zelf eigenlijk niet eens. Twijfel twijfel… (Alle andere mensen ook nog bedankt voor jullie reacties trouwens, heel fijn!)

Om antwoord te geven op jouw vraag:
20 minuten fietsen klinkt wel ver inderdaad, zou zeker niet mijn voorkeur hebben, maar als er verder geen goede scholen in de buurt zitten, dan zou ik het verdere fietsen er toch wel voor over hebben.

2 likes

Moest ze dan altijd met een sticker op school lopen? Of was het gewoon ergens een geheugensteun voor de leraar?

1 like

Bij grotere evenementen zoals een sportdag enzo kreeg ie een sticker op omdat dan anderen foto’s maken, in de klas zelf had juf een lijstje

2 likes

Op de basisschool waar onze kinderen zitten krijg je via de school-app 1x per week een verslagje van de leerkracht over wat ze die week gedaan/geleerd hebben. Met daarbij ook wat foto’s van de kinderen die week.

Bij de kleuters zitten daar vaak wel ook wat foto’s gemaakt tijdens de gymles bij. Bij mijn dochter in groep 3 nu ik erover nadenk eigenlijk niet meer. Misschien omdat die een gymdocent hebben.

2 likes

Ik wilde net gaan kijken, alleen heeft mn moeder ze niet meer. (Ze had een kraamcadeau nodig, dit was enige wat nog dicht was, haha. Dus ze gaat ze morgen opnieuw kopen, weet alleen niet wanneer ik hier weer ben)

1 like

We zijn terug en ik kan dus een beoordeling geven.

Het huisje: de schoonmaak viel hier erg tegen, op de bank zaten ontzettend veel vlekken en nog hondenharen etc. De vloer leek niet stofgezogen en overal was wat lafjes schoongemaakt. We hebben hier een melding van gemaakt en ze zijn direct gekomen en hebben het opgelost. De vlekken op de bank konden ze (natuurlijk) niets aan doen maar we hebben kleden voor over de bank gekregen. Blijkbaar mogen er honden in bepaalde huisjes en zaten wij in een huisje waarin dit mocht (:face_vomiting: als ik iets vies vind zijn het dieren in huis, sorry voor de mensen die van dieren houden maar met smetvrees is dat niet fijn). Vond ik ook niet heel slim in een speciaal baby huisje waarin dus vaak een baby zit die ook aan alles zit met de mond of over de grond kruipt.

Het vakantiepark: heel netjes en schoon. Veel vermaak voor de kinderen, je hoeft je zelfs in de winter niet te vervelen. Wel vond ik het heel gek dat ze als park gericht op kleine kinderen maar 1 verschoonplek hadden in de wc’s en dat die dan ook nog eens in het invalidetoilet zat. Daar moest je dus steeds behoorlijk lang wachten.

Het personeel; mega vriendelijk. Altijd een praatje maken en het lijkt alsof ze echt heel veel plezier hebben in hun werk. We gingen eten in het restaurant en dan kwamen de karakters langs de tafel tijdens het eten. Die namen echt de tijd voor alle kinderen om apart aandacht te geven.

Het avonturenpark: leuk als het wat beter weer is. Toen wij gingen was het erg koud en niet heel erg fijn weer. Alles is buiten dus daar moet je dan wel geluk mee hebben. Maar verder echt wel een aanrader voor kleine kinderen.

Al met al zou ik het zo nog eens doen. Onze oudste heeft echt heel erg genoten en die keek steeds haar ogen uit en vond het heel erg leuk om de karakters te ontmoeten. Normaal vindt ze het heel spannend om op de foto te gaan maar hier totaal niet omdat ze dus zo goed de tijd namen voor elk kind.

Wij gingen erheen met een kind van bijna 4 en 9 maanden. Ik denk dat het voor een kind tot maximaal 6 jaar leuk is.

5 likes

Als je kind geen romper meer draagt, maar wel een luier. Doe je dan een onderbroek over de luier aan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Het laten laten sealen van de kiezen van je kind(eren)

• Gedaan en viel heel erg mee
  • Niet gedaan
  • Gedaan, viel tegen

0 stemmers

1 like

Ja, ik vind anders dat de luier snel gaat hangen en schuiven. En heb ook het idee dat een kind dan al een beetje kan wennen aan een onderbroek. Voelt toch als een stap die erbij hoort naar het zindelijk worden toe haha

4 likes

Precies dit!

1 like

Nee, maar ik gebruikte toen alleen nog luierbroekjes en die sloten mooi aan en verschoven niet, dus zag geen reden om er een onderbroek over te doen (nooit over nagedacht eerlijk gezegd).

1 like

Ik vraag me vooral af wanneer je van rompers over gaat naar evt ondergoed?

Wij zijn toen ze naar maat 92/98 ging ongeveer over gegaan naar ondergoed en hemden. Kwam precies ook fijn uit met de zomer, dan kon ze onder een jurkje gewoon een onderbroekje aan zonder hemd.

1 like

Mijn moeder en de onthaalmoeder zeiden allebei als je kind de rompers in 18m is ontgroeid. Hier in België gaan ze op hun 2,5 naar school en wordt er vroeger gestart met zindelijkheidstrainingen.

3 likes

Het ‘moet’ pas als je kindje interesse toont in zindelijkheid omdat het dan zelf die onderbroek naar beneden kan doen.

Ik zelf ga nu geen volgende maat rompers meer kopen maar over op onderbroeken met hemd. Mijn kind gaat richting de 2,5 en ik denk ja dan went hij er alvast aan. Verder nog 0 interesse in het potje maar ik hoop dat die interesse een beetje komt aankomende zomer

5 likes

Ja bij ons vroegen ze het op de opvang. Dus ik heb nu hemden en onderbroeken en we gaan het eens een tijdje proberen. Ik had op de “planning” staan om in de zomer te starten met zindelijkheidstraining. Dan is hij ongeveer 2,5.

2 likes

Als ze zindelijk behinnen te worden is dat wel makkelijker. Ik heb ook tot dat moment gewacht, want ik vond het fijn dag ze altijd een lekkere warme rug had met een romper. Dus mijn kind heeft tot ruim 3 jaar een romper gedragen. Mis ze nog steeds, want hemdjes stopt ze zelf nog niet terug in haar broek, dus zo’n koude blote buik :cold_face:

2 likes