Ja dit is zelfs een van de voor mij belangrijke redenen om een onderbroek over de luier te doen: dan kan ik het hemd ergens in stoppen. Ik vind het zo onaangekleed en niet netjes staan (en kouddd indd) dat je als een kind bukt zo die hele luier op zo’n blote rug ziet zitten. Is echt een rare tic van mij hoor, dus ik let daar bij mijn eigen kinderen gewoon erg op.
Ik vind die kleine boxershortjes die mijn kind (jongen) draagt ook echt heel schattig ![]()
Heb ik zelf gehad vroeger, 100% pijnloos en al 33 jaar geen gaatjes. Dus ik zou geen seconden twijfelen als de tandarts dit voorstelt bij mijn kind.
Een houten make-up set voor 3 jarige kinderen; wat vinden jullie hiervan?
- Geweldig!
- Leuk! Waarom niet?
- Misschien een beetje vroeg?
- Waarom een kind überhaupt aan make-up voorstellen ?
- Verschrikkelijk
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Zou je zoiets voor je eigen kind kopen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou ik het voor mijn kind kopen? Nee. Zou ze het willen en krijgt ze zoiets waarschijnlijk op een gegeven moment van mijn schoonouders? 100% ja.
Wat zijn jullie ultieme lievelings prentenboeken voor dreumessen/kinderen rond de 2 jaar?
Kom uit die kraan! En alles van Loes Riphagen (coco). Maar vooral die eerste. 50% van de avond wil hij die voorgelezen hebben ![]()
Hier zijn favoriet:
De ridder zonder billen
Coco kan het
Monki
De kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Boer Boris
Mama kwijt
Waar is de Kat?
Het Muizenhuis
Haas, uil en vos spelen verstoppertje
Rupsje nooitgenoeg
De spin die het te druk had
Ssst we hebben een plan!
Van een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.
Ik zou wel een kindje lusten
Wij gaan op berenjacht
En de boeken die @Mona noemt. Al vind ik die hele ridder zonder billen serie echt te domme rijmpjes hebben, de tekeningen zijn wel leuk!
Hier waren de boeken van Chris Haughton favoriet rond die leeftijd!
Dikkie Dik en de verdwenen knuffel
Kom uit die kraan!
Het Park (geen voorleesboek meer een aanwijsboek)
Boer Boris
Nog even een kusje erop
Dit zijn de favorieten op het moment
Mijn zoontje van net 2 wil altijd erbij zijn als ik mijn make-up doe en wil mee doen. Denk dat dit zijn droom is ![]()
Nou ik denk alleen maar, als je dan make up voor een kind koopt, dan aub gewoon een leuk kleurrijk setje.
Mn kind van 6 is overigens gek op make up, en heeft ook ook make up. Ze mag het niet elke dag op, maar als ze het leuk vind mag ze soms wel een licht oogschaduwtje (ja ook naar school).
Jaa deze is hier ook een grote hit (2,5j), net als het bekendere Mama kwijt van dezelfde auteur. En dan met veel intonatie en gevoel voor drama voorlezen ![]()
Verder is hier Het spook Nijntje zo’n succes geweest dat ik hem even heb verstopt omdat ik het zooo beu was om die elke dag voor te lezen
Echt heel leuk als m’n kind make-up wil om te spelen, maar hoezo is dit beige? Zelfs de lipstick is bruin, geef een kind gewoon ff normaal speelgoed.
Ah geweldig, Dank voor de tips allemaal! Heb ze opgeslagen en ga morgen langs de boekhandel om er een paar te halen
Verder heb ik ook een leuke boektip: dino’s, feeën en ruimtehelden. Een heel leuk zoekboek dat net even minder voorspelbaar is dan de meeste zoekboeken
Niks zo leuk als het eerste setje van een paar euro’s waar je kind zich op verheugd met 0,0 pigment
En dan na een paar dagen helemaal geirriteerd alles weggooien omdat het overal wordt gesmeerd😬
Nou met scherpe nageltjes komt hier nog best veel van af ![]()
Eiland, van Mark Janssen. Mag je zelf de tekst bedenken. Zulk mooie afbeeldingen.
Vanmorgen haalde ik mijn kleuter op bij de sportles. Na afloop geeft de trainer elk kind een high five voordat ze naar de kleedkamer gaan, waar de ouders wachten.
Eén kind werd door haar moeder vanuit de kleedkamer weer terug de zaal in gestuurd, omdat ze ook nog even “dankjewel” moest zeggen tegen de trainer.
Eerlijk gezegd had ik daar zelf nooit zo bij stilgestaan. Ik zou mijn kind er niet voor terugsturen, die high five voelt voor mij al als een afsluiting. Tegelijkertijd zet het me aan het denken. In dit soort momenten vraag ik me dan af: ben ik mijn kinderen ongemerkt aan het opvoeden tot onbeleefde etters?
- Ik vind dankjewel zeggen belangrijk en zou mijn kind ook terugsturen
- Een high five of zwaaien is voldoende
- Ik stimuleer het, maar dwing het niet af
- Ik heb hier ook nog nooit over nagedacht
0 stemmers
Ik zou mijn kind niet terugsturen maar wel attenderen dat ze best dankjewel kan zeggen bij de volgende high five.